اتریوم و تتر کالا هستند؛ سخنان اخیر رئیس CFTC خبرساز شد

اتریوم
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 453 نفر

رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده (CFTC) بار دیگر در جلسه استماع اخیر مجلس سنا تاکید کرد که استیبل کوین‌ها و اتریوم کالا هستند و باید تحت اختیار CFTC قرار گیرند.

در جلسه استماع سنا در ۸ مارس، پس از اینکه سناتور کریستن گیلیبراند در مورد نظرات متفاوت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پس از تسویه حساب CFTC در سال ۲۰۲۱ با ناشر استیبل کوین تتر سوال کرد؛ رئیس CFTC، روستین بهنام گفت:

«با وجود چارچوب نظارتی پیرامون استیبل کوین‌ها، از نظر من، آنها کالا خواهند بود.»

او افزود:

«برای تیم اجرایی ما و کمیسیون مشخص بود که تتر، یک کالا است.»

در گذشته، CFTC در موارد مختلفی همچون شکایت از سم بنکمن فرید، بنیانگذار FTX، ادعا کرده بود که دارایی‌های دیجیتالی خاصی مانند اتر، بیت کوین و تتر کالا هستند. بهنام در پاسخ به این سوال که “CFTC چه مدرکی برای کسب نفوذ نظارتی بر اتر در جلسه استماع سنا ارائه می‌کند”، گفت:

«[کمیسیون] اجازه نمی‌داد محصولات آتی اتر در بورس‌های CFTC فهرست شوند اگر “به شدت احساس نمی‌کرد” که این دارایی یک کالا است.» وی افزود:

«اگر چنین کاری را بدون دفاع قانونی جدی برای حمایت از استدلال ما مبنی بر اینکه [این دارایی] یک کالا است، انجام دهیم، خطر دادخواهی داریم و اعتبار آژانس را در ریسک قرار می‌دهیم.»

این اظهار نظر ظاهراً نقطه نظر متزلزل بهنام را در مورد طبقه بندی اتریوم تقویت کرده است. او در نوامبر سال گذشته در طی یک رویداد خصوصی در دانشگاه پرینستون گفت که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که می‌توان آن را به عنوان یک کالا در نظر گرفت و اتر را کنار گذاشت. تنها یک ماه قبل از آن، او پیشنهاد کرد که اتر نیز می تواند به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود.

جدیدترین اظهارات بهنام مخالف دیدگاه رئیس SEC، گری جنسلر است که در مصاحبه ای با مجله نیویورک در ۲۳ فوریه ادعا کرد که “همه چیز غیر از بیت کوین” یک اوراق بهادار است، ادعایی که توسط چندین وکلای ارزهای دیجیتال رد شد. دیدگاه‌های متفاوت تنظیم‌کننده‌های بازار می‌تواند زمینه را برای یک درگیری فراهم کند زیرا هر یک برای کنترل نظارتی صنعت کریپتو رقابت می‌کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx