سوئیفت از بلاکچین استفاده خواهد کرد

سوئیفت بلاکچین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 527 نفر

سوئیفت از بلاکچین استفاده خواهد کرد

جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (SWIFT)، یک انجمن تعاونی بلژیکی که خدمات مربوط به اجرای تراکنش‌های مالی و پرداخت‌های بین بانک‌ها را در سراسر جهان ارائه می‌کند، در حال بررسی استفاده از فناوری بلاکچین است.

در ۱۳ سپتامبر، سوئیفت اعلام کرد که با «هفت بازیگر بزرگ اوراق بهادار مانند American Century Investments، Citi، Vanguard و Northern Trust روی پروژه ای با هدف ایجاد کارایی در برقراری ارتباط رویدادهای شرکتی مهم کار می کند. این پروژه یک راه حل بلندپروازانه که توسط پلتفرم بلاکچین سازمانی Symbiont طراحی شده است را آزمایش خواهد کرد.

در اینجا سوئیفت هدف این پروژه را توضیح می دهد:

هنگامی که رویدادی مثل پرداخت سود سهام، پیشنهادات مبادله، ادغام، مزایده یا سایر اقدامات شرکتی در یک شرکت سهامی عام رخ می دهد، اطلاعات باید به سرعت با سرمایه گذاران، طلبکاران و سایر سهامداران کلیدی به اشتراک گذاشته شود.

اتوماسیون این ارتباطات در سال‌های اخیر بهبود یافته است، اما هنوز به شدت به فرآیندهای دستی وابسته است که هم هزینه‌ها و هم خطرات اضافی را برای فعالان بازار ایجاد می‌کند.

مشکل با تعداد واسطه‌ها از جمله سپرده‌گذاران مرکزی اوراق بهادار (CSD)، متولیان محلی و جهانی، مدیران صندوق‌ها، عوامل پرداخت و غیره  که زنجیره سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهند، تشدید می‌شود. هرکدام باید اطلاعات مربوط را منتقل کنند و به دلیل اینکه از استانداردهای داده متفاوتی پیروی می کنند، ممکن است در مورد آن کمی متفاوت ارتباط برقرار کنند.

برای این آزمایش، سوئیفت از پلتفرم بلاکچین سازمانی تشکیل شده از Symbiont استفاده می کند. این پلتفرم به موسسات مالی اجازه می دهد تا ابزارهای مالی مانند وثیقه، کالاها، داده ها، وام ها و اوراق بهادار را صادر، پیگیری و مدیریت کنند.

سوئیفت می‌گوید که تلاش می‌کند تا با استفاده از «قراردادهای هوشمند و قابلیت‌های بلاکچین» باعث افزایش دقت و انجام خودکار گردش ها شود. هدف این سیستم ایجاد شبکه ای از ۱۱۰۰۰ موسسه متصل به سوئیفت در سطح جهانی است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx