داستان دعوای راجر ور و Coinflex

دعوای راجرور و CoinFlex
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 465 نفر

راجر ور بدنام به دلایل نادرست به سرفصل اخبار بازگشته است

مانند بسیاری از بازیگران این صنعت، صرافی مشتقات CoinFLEX اخیراً با مشکلات مالی مواجه شد. در کمال تعجب، آنها همه را به گردن راجر ور انداختند و سیرک شروع شد. خوشبختانه برای ما، کالین وو، روزنامه‌نگار چینی «کل جزئیات خودی را از طریق یک منبع نزدیک به وضعیت» در خبرنامه خود پوشش داد. با این حال، همانطور که می بینید، این یک منبع ناشناس است. بنابراین، داستانی را که می‌خواهیم تجزیه و تحلیل کنیم، در نظر بگیرید.

خلاصه وضعیت با توجه به نقل از Wu

در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲، صرافی CoinFLEX اعلام کرد که تصمیم به توقف برداشت کاربران گرفته است و قیمت پلتفرم Token FLEX متعاقباً از ۴.۳۰ دلار به کمتر از ۱.۵۰ دلار در چهار ساعت کاهش یافت. در همان زمان، FlexUSD، استیبل کوین پلتفرم نیز شروع به کاهش قیمت کرد و قیمت‌ها تا ۰.۲۳ دلار کاهش یافت.

نکته خنده دار این است که هر دو نهاد به وضوح در تجارت با هم بودند. در ۱۴ مه، راجر ور توییت کرد: «در صورتی که USDT و USDC به سرعت حرکت نکنند، سود پرداختی به FlexUSD توسط CoinFLEX در راه است تا کوین ثابت پیش‌فرض برای کل اکوسیستم SmartBCH باشد. چطور همه چیز به این سرعت خراب شد؟ این چیزی است که این مقاله در مورد آن است.

راجر ور در مقابل CoinFLEX

داستان با اعلام CoinFLEX به شرکای خود شروع می شود که “یک حساب ویژه برای Roger Ver باز کرده اند.” ویژگی‌های این حساب تضمین می‌کند که راجر ور «اگر کمتر از مارجین نگهداری باشد، فوراً لیکویید نمی‌شود، بلکه به او زمان کافی برای بازگشت نقدینگی داده می‌شود». در اینجا چیز خاصی نیست، این مرد فردی با ارزش خالص دارایی بالا است که معاملاتی مانند این را براحتی انجام میدهد

به عنوان تضمین، راجر ور “مقداری BCH” را به ارزش “حدود ۴۰۰ دلار” ارائه کرد. سپس، سقوط Terra اتفاق افتاد و کل بازار کریپتو سقوط کرد. زمانی که CoinFLEX با بحران نقدینگی مواجه شد، بیت کوین کش حدود ۱۲۰ دلار ارزش داشت. در زمان نوشتن هنوز در آن محدوده قیمت است. اینجاست که همه چیز دیوانه وار بنظر میرسد. بزرگترین افشاگری داستان وو در انتهای این پاراگراف است.

اگر همه اینها بود، CoinFLEX می توانست کمبود خود را پوشش دهد. با این حال، قبل از این، CoinFLEX مانند سایر صرافی‌ها، استیبل کوین خود، FlexUSD را منتشر کرده بود. در این مرحله، CoinFLEX از FlexUSD برای خرید مقدار زیادی FLEX از بازار ثانویه استفاده کرد و برای محافظت از قیمت نقدی، موقعیت فروش باز کرد. با این حال، طرف مقابل این موقعیت کوتاه نیز راجر ور بود!»

همانطور که بارها و بارها شاهد بودیم، “زمانی که اعلام محدودیت برداشت اعلام شد، کل وجوه CoinFLEX به شکل دوره ای شروع به کاهش کرد.”

جنگ توییتری همه جانبه

در ۲۷ ژوئن، مدیرعامل این شرکت، مارک لمب، در توییتی نوشت: «CoinFLEX تصمیم گرفت برداشت‌های کاربران را در ۲۳ ژوئن متوقف کند، مدت کوتاهی پس از اینکه یک مشتری طولانی مدت CoinFLEX وارد ارزش سهام منفی شد. بلافاصله پس از آن، شایعه ای مبنی بر اینکه راجر ور آن «مشتری دیرینه» است، منتشر شد.

اخیرا شایعاتی مطرح شده است گسترش که من پیش فرض در یک بدهی به طرف مقابل این شایعات کاذب هستند. نه تنها بدهی ندارمبه این طرف مقابل، اما این متقاب حزب مبلغ قابل توجهی به من بدهکار استپول، و من در حال حاضر به دنبال آن هستم بازگشت وجوه من .

رهبر بیت کوین کش حمله کرد و بیانیه ای را در توییتر منتشر کرد که آشکارا توسط یک وکیل نوشته شده بود. اخیراً شایعاتی مبنی بر عدم پرداخت بدهی من به طرف مقابل منتشر شده است. این شایعات دروغ است. من نه تنها به این طرف مقابل بدهی ندارم، بلکه این طرف مقابل مبلغ قابل توجهی به من بدهکار است و در حال حاضر به دنبال استرداد وجوه خود هستم.» چگونه ممکن است آن دو گفته درست باشد؟ به یاد داشته باشید که “طرف مقابل این موقعیت کوتاه نیز راجر ور بود!”

راجر ور در مقابل CoinFLEX

بازگشت به خبرنامه کالین وو:

«در پایان، موقعیت راجر ور کاملاً از بین رفت و به یک بدهکار تبدیل شد، در حالی که CoinFLEX ; با تعداد زیادی FLEX از فهرست خارج شد. مشخص شد که CoinFLEX زیان واقعی ۱۲۰ میلیون دلاری داشته است، از جمله زیان ناشی از خارج شد استیبل کوین (FlexUSD) از میخ یک دلاری خودو ضرر برداشت (کمتر از ۱۰ میلیون دلار) به دلیل ریزش پل زنجیره ای SmartBCH توسط CoinFLEX.”

و واقعیت ; این است که، حتی اگر بدهی راجر ور باعث این امر شود، تیم مدیریت ریسک CoinFLEX باید به چند سوال پاسخ دهد.Wu نتیجه می‌گیرد: «راجر ور تقریباً تنها طرف مقابل  این صرافی شد و این تنها طرف مقابل این امتیاز را داشت که سود را به موقع پرداخت نکند. این یک توالی ناخوشایند از رویدادها بود، اما هر دو طرف آن قراردادها را امضا کردند ; و هر دو طرف به توییتر رفتند تا آنچه را که باید یک موضوع خصوصی می بود، حل کنند.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx