۵ ارز دیجیتال پر سرچ گوگل در سال ۲۰۲۲

ارزهای دیجیتال در گوگل ترندز
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 650 نفر

پرجستجوترین ارز دیجیتال گوگل در سال ۲۰۲۲

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ از با مشکلات فراوانی از جمله فشارهای فدرال رزرو ایالات متحده، سقوط صرافی FTX، فروپاشی شبکه لونا و ورشکستگی سلسیوس دست‌وپنجه نرم کرده است. جالب است بدانید که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مجموع ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در حال حاضر به ۷۷۰ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده تسلیم گسترده معامله گران و سرمایه گذاران آن است. طبق گزارش گوگل ترندز از ارز دیجیتال، کاهش تقاضا جستجوی اینترنتی برای کلمه کلیدی «خرید ارز دیجیتال» را به پایین ترین حد خود از فوریه ۲۰۲۰ رسانده است.

علاقه به کلمه کلیدی "خرید ارز دیجیتال" در پنج سال گذشته. منبع: گوگل ترندز

علاقه به کلمه کلیدی “خرید ارز دیجیتال” در پنج سال گذشته. منبع: گوگل ترندز

با این وجود، آخرین گزارش Accenture در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که علاقه سرمایه گذاران خرد به ارزهای دیجیتال با وجود سقوط بازار در سال ۲۰۲۲ همچنان بالاست. دلایل ارائه شده توسط پاسخ دهندگان شامل سرمایه گذاری های بلند مدت (۲۸%)، کنجکاوی (۲۲%)، پیش بینی کوتاه مدت (۲۱%) و موارد دیگر است.

در همین حال، تحقیقات جداگانه‌ای توسط پورتال مالی شخصی DollarGeek در مورد ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۲ که بیشترین جستجو را در سرتاسر جهان داشته‌اند، پرداخته است، سپس یک چشم انداز تقریبی در مورد سرمایه گذاران کوچک تا سال ۲۰۳ ارائه داده است.

10  ارز دیجیتال برتر بر اساس جستجوهای ماهانه در ایالات متحده و جهان. منبع: .DollarGeek

۱۰  ارز دیجیتال برتر بر اساس جستجوهای ماهانه در ایالات متحده و جهان. منبع: .DollarGeek

بیت کوین همچنان بیشترین سرچ گوگل را دارد

در تحقیقات DollarGeek، بیت کوین به عنوان پر سرچ‌ترین ارز دیجیتال در گوگل شناخته شد و ماهانه ۲۸.۴۱ میلیون جستجو در جهان به بیت کوین تعلق دارد.

علاقه کامیونیتی مثل همیشه به بیت کوین بسیار زیاد است و این از کیفیت بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ناشی می‌شود. به عنوان مثال تیم درپر، سرمایه گذار ریسک پذیر آمریکایی معتقد است که ارزهای دیجیتال ضعیف‌تر به نفع بیت کوین عمل خواهند کرد.

قیمت بیت کوین تقریباً ۶۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تا ۱۰۰۰۰ دلار نیز کاهش یابد. اما جستجوهای اینترنتی در ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد که بیشتر مردم برای خرید بیت‌کوین جستجو کرده‌اند، نه فروش آن، که نشان می‌دهد اکثر مردم تا به حال بیت کوین نداشته‌اند.

علاقه به کلمه کلیدی «رید بیت کوین» (قرمز) و «فروش بیت کوین» (آبی) در 12 ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز

علاقه به کلمه کلیدی «رید بیت کوین» (قرمز) و «فروش بیت کوین» (آبی) در ۱۲ ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز

ارز دیجیتال دوج کوین در جایگاه دوم گوگل

دوج کوین رتبه دوم را پس از بیت کوین در اختیار دارد و در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۵.۸۵ میلیون جستجو ماهانه در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

این میم کوین بیشتر به خاطر ایلان ماسک بود که توییتر را خرید و دنبال کنندگانش را با ایده یکپارچه سازی پرداخت های دوج کوین برای پرداخت های درون برنامه ای وسوه کرد. با این حال، پس از فهرست شدن در صرافی ارز دیجیتال رابینهود، یک پلتفرم معاملاتی بدون کمیسیون مستقر در ایالات متحده، مورد توجه قرار گرفت.

همانطور که در نمودار گوگل ترندز در زیر نشان داده شده است، این رویدادها به دوج کوین کمک کرد تا افزایش موقتی را در جستجوهای اینترنتی ثبت کند. به عنوان مثال، خرید نهایی توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر اکتبر با روندهای اینترنتی دوج کوین که به امتیاز ۱۰۰ رسید، مصادف شد.

علاقه به کلمه کلیدی دوج کوین در 12 ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

علاقه به کلمه کلیدی دوج کوین در ۱۲ ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

بنابراین، از آنجایی که قیمت دوج کوین تقریباً ۵۵٪ نسبت به سال قبل همین موقع کاهش یافته است. دقیقا مشابه بیت کوین، داده های جستجوی اینترنتی نشان می دهد که تعداد خریداران بالقوه آن می تواند از نظر تعداد نسبتاً بیشتر از فروشندگان باشد.

علاقه به کلمه کلیدی "خرید دوج کوین" (آبی) و "فروش دوج کوین" (قرمز) در 12 ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

علاقه به کلمه کلیدی “خرید دوج کوین” (آبی) و “فروش دوج کوین” (قرمز) در ۱۲ ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

ارز دیجیتال شیبا اینو در رتبه سوم جهانی گوگل

جستجوی ماهانه شیبا اینو در اینترنت در سراسر جهان به ۴.۴۳ میلیون نفر رسید. با این وجود، این میم کوین با ۱.۲۹ میلیون جستجو ماهانه در مقابل ۷۲۹۰۰۰ جستجوی  دوج کوین در ایالات متحده، رقیب اصلی خود در ایالات متحده را شکست داده است.

این به رغم عملکرد ضعیف قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با دوج کوین است. شیبا اینو تقریباً ۷۵٪ نسبت به سال پیش کاهش یافته است، اما به دلیل ورود به دنیای متاورس و راه اندازی احتمالی  شیباریوم، شیبا اینو، همچنان در صدر اخبار باقی مانده است.

علاقه به کلمه کلیدی شیبا اینو در 12 ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

علاقه به کلمه کلیدی شیبا اینو در ۱۲ ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

با این حال، کریس مارشالک، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال Crypto.com توضیح داد که افزایش ذخایر شیبا آنها به دلیل خرید مشتریان آن‌ها است.

اتریوم در جایگاه چهارم گوگل

اتریوم با ۳.۸۴ میلیون جستجوی ماهانه در سال ۲۰۲۲، با وجود کاهش ۶۷ درصدی قیمت آن، چهارمین ارز دیجیتال پرطرفدار در گوگل در سراسر جهان است.

دومین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش بازار، به دلیل تغییر به اثبات سهام (PoS) از اثبات کار (PoW) از طریق به‌روزرسانی ادغام، در صدر اخبار باقی ماند. قابل ذکر است که علاقه به کلمه کلیدی اتریوم و عبارات مرتبط مانند «اتریوم ۲.۰» و «ادغام» در سپتامبر و زمانی که انتقال اثبات سهام اتفاق افتاد به اوج خود رسید.

علاقه به کلمه کلیدی «ادغام» در 12 ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

علاقه به کلمه کلیدی «ادغام» در ۱۲ ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

جستجوهای اینترنتی اتریوم نیز ممکن است به دلیل نگرانی از تبدیل شدن آن به یک اوراق بهادار پس از ارتقاء PoS آن مورد توجه قرار گرفته باشد. اخیراً پلتفرم رمزنگاری پکسفول به همین دلیل، معاملات اتریوم را از صرافی خود حذف کرده است.

کاردانو ستاره پنجم گوگل

ارز دیجیتال کاردانو در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۱.۴۷ میلیون جستجوی اینترنتی ماهانه داشته است و پنجمین ارز دیجیتال در سراسر جهان است.

روند کاردانو به ویژه در ژانویه ۲۰۲۲ زمانی که ADA از نظر قیمت از بیت کوین و اتریوم عملکرد بهتری داشت، شتاب بیشتری گرفت. با این حال، بعداً، به این دلیل که هارد فورک Vasil در سپتامبر نتوانست افزایشی در علاقه کاربران ایجاد کند، جستجوها کاهش یافته است.

علاقه به کلمه کلیدی "کاردانو" در 12 ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

علاقه به کلمه کلیدی “کاردانو” در ۱۲ ماه گذشته. منبع: گوگل ترندز.

سایر ارزهای دیجیتال پر جستجو در سال ۲۰۲۲ عبارتند از آوالانچ، لایت کوین، ریپل، سیف مون و نکسوس (NXS).

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx