یونی سواپ و کرو، در رقابت با یکدیگر

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

یونی سواپ (Uniswap) ممکن است جایگاه خود به عنوان بزرگترین صرافی غیرمتمرکز را از دست داده باشد. البته باید دید که چگونه بزرگترین صرافی غیرمتمرکز را تعریف می‌کنید. بر اساس داده های گردآوری شده توسط دیفای لاما، کرو فایننس (Curve Finance) از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) از یونی سواپ پیشی گرفته است. در […]

یونی سواپ

یونی سواپ (Uniswap) ممکن است جایگاه خود به عنوان بزرگترین صرافی غیرمتمرکز را از دست داده باشد. البته باید دید که چگونه بزرگترین صرافی غیرمتمرکز را تعریف می‌کنید.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط دیفای لاما، کرو فایننس (Curve Finance) از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) از یونی سواپ پیشی گرفته است. در زمان انتشار مقاله، کرو دارای TVL حدود 3.7 میلیارد دلار بود که به میزان اندکی از مجموع 3.4 میلیارد دلار یونی سواپ بیشتر است.

TVL به مجموع دارایی های قغل شده در یک قرارداد هوشمند گفته می شود. معیاری که معمولاً برای مقایسه صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود. این رقم اغلب دارای نوسان است و به شدت تحت تأثیر شرایط بازار است. معامله گران معمولاً از TVL به عنوان یکی از معیار برای ارزیابی سلامت کلی یک پروتکل دیفای استفاده می کنند.

نشانه های دیگر شامل تعداد کیف پول های فعال منحصر به فرد روی یک پروتکل و سرمایه بازار آن (معادل غیرمتمرکز ارزش بازار TradFi) است. داده‌های دی‌اپ رادار نشان می‌دهد که طی 30 روز گذشته، یونی سواپ V3 حدود 440،000 کیف پول فعال منحصر به فرد داشته است. درحالی که این آمار برای کرو فقط 13700 بود.

به نظر می رسد حجم معاملات کرو نیز کمتر از یونی سواپ است. حجم هفت روزه معاملات یونی سواپ 28.3 میلیارد دلار در مقایسه با 1.2 میلیارد دلار کرو بود.

اگرچه ممکن است خیلی زود باشد که کرو بتواند تسلط خود را بر یونی سواپ، که مدت‌ها یکی از بزرگترین بازیگران در میان صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) بوده است، را اعلام کند؛ احساسات عمومی پیرامون پروتکل‌های دیفای از زمان فروپاشی صرافی FTX روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش مساری پس از سقوط FTX، کاربران در DEXها فعال تر بوده اند و هم یونی و هم کرو سهم بازار را در این مدت به دست آورده اند. در این گزارش آمده است:

«تعداد کاربران منحصربه‌فرد کزو در ماه نوامبر به بالاترین رکورد ماهانه جدید رسید. این یک افزایش 11 درصدی نسبت به بالاترین رکورد قبلی در می 2022 بود.»

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx