ویتنام رهبر جهان در پذیرش کریپتو

ویتنام رهبر جهان در پذیرش کریپتو
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 416 نفر

ویتنام، فیلیپین و اوکراین کشورهای برتر در “مطالعه جهانی پذیرش کریپتو” Chainalysis هستند. گزارش اخیر چین آنالیز با نام «شاخص پذیرش جهانی کریپتو در سال ۲۰۲۲» نشان داد که پذیرش دارایی های دیجیتال در ۱۲ ماه گذشته به دلیل زمستان کریپتو کند شده است اما بالاتر از سطح بازار قبل از افزایش قیمت است. رهبر سال ۲۰۲۱ یعنی ویتنام، دوباره اول شد؛ در حالی که فیلیپین و اوکراینِ جنگ زده پس از آن قرار گرفتند. جالب اینجاست که چین (جایی که علاقه به بیت کوین به دلیل ممنوعیت کریپتو در سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی کاهش یافت) دوباره وارد ۱۰ کشور برتر شد.

روندهای جدید

چین آنالیز در تحقیقات اخیر خود گفت:

پس از رشد مداوم از اواسط سال ۲۰۱۹، نرخ پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

این نهاد متدولوژی شاخص خود را در ۱۵۴ کشور اعمال کرد و تخمین زد که ویتنام با امتیاز ۱۰۰۰ دوباره رهبر پذیرش کریپتو در جهان است. یکی از دلایل دومین برد متوالی این کشور می تواند علاقه قابل توجه به بازی های مبتنی بر بلاک چین در منطقه جنوب شرق آسیا باشد. مطالعه دیگری از چین آنالیز نشان داد که ۲۱٪ از مصرف کنندگان ویتنامی در یک مقطع از زندگی خود از دارایی های دیجیتال استفاده کرده یا مالک آن بوده اند. رتبه اول به نیجریه می رسد، جایی که ۳۲ درصد از مردم محلی با بیت کوین یا آلت کوین ها معامله کرده اند.

رتبه دوم در «شاخص پذیرش جهانی کریپتو ۲۰۲۲» با امتیاز ۰.۷۵۳ متعلق به فیلیپین و سوم اوکراین با ۰.۶۹۴ است. درگیری نظامی با روسیه به شدت اقتصاد اوکراین را مختل کرد، که می تواند توضیح دهد چرا برخی از ساکنان تصمیم به تعامل با ارزهای دیجیتال به جای ارزهای فیات گرفتند. به طور کلی، اکثر کشورها در فهرست ۲۰ کشور برتر شامل اقتصادهای با درآمد متوسط پایین (ویتنام، فیلیپین، اوکراین، نیجریه، اندونزی) و کشورهای با درآمد متوسط بالا (برزیل، تایلند، آرژانتین، ترکیه) هستند. با این حال، دو کشور پردرآمد – ایالات متحده آمریکا و بریتانیا – نیز جایگاهی در جدول امتیازات پیدا کرده‌اند و به ترتیب پنجم و هفدهم هستند.

شایان ذکر است که چین بهبودهایی را نیز نشان داده است. با توجه به ممنوعیت کامل هر چیز رمزنگاری که توسط دولت داخلی در سال گذشته اعمال شد، این کشور در سال ۲۰۲۱ در رتبه سیزدهم قرار داشت، در حالی که در ۱۲ ماه گذشته، پله‌های ترقی را طی کرده و اکنون در رتبه دهم است.

هلدرهای متعهد کریپتو

علاوه بر ارقام ذکر شده، چین آنالیز مشاهده کرد که چگونه نرخ پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال از سه ماهه دوم ۲۰۲۱ تغییر کرده است. در آن زمان، این نرخ در بالاترین حد خود قرار داشت که عمدتاً به دلیل افزایش قیمت اکثر دارایی‌های دیجیتال بود. پس از آن دوره، اعداد به صورت موجی حرکت کردند. هنگامی که قیمت ها در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ کاهش یافت، پذیرش کریپتو در جهان نیز کاهش یافت، در حالی که در سه ماهه چهارم، بیت کوین و بسیاری از سکه های دیگر از ATH جدید بهره بردند و منطقاً علاقه مصرف کنندگان به این بخش دوباره افزایش یافت. تا کنون، سال ۲۰۲۲ به دلیل بازار نزولی که در بخش بزرگ‌تری از سال حاکم بوده، چندان پویا نبوده است. علیرغم این روند منفی، چین آنالیز اظهار داشت که پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۲۰ بالاتر از سطح بازار قبل از صعود است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx