آربیتروم چیست و چه کاربری دارد؟ | معرفی توکن ARB

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

آربیتروم (Arbitrum) با توکن ARB ، یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 برای اتریوم است که هدف آن افزایش توان تراکنش و کاهش هزینه‌های گاز است. برای دستیابی به این هدف، این شبکه لایه2 از مجموعه‌ رول آپ‌های خوش بینانه (یا همان Optimistic) استفاده می‌کند. آربیتروم پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های […]

آربیتروم | توکن ARB

آربیتروم (Arbitrum) با توکن ARB ، یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 برای اتریوم است که هدف آن افزایش توان تراکنش و کاهش هزینه‌های گاز است. برای دستیابی به این هدف، این شبکه لایه2 از مجموعه‌ رول آپ‌های خوش بینانه (یا همان Optimistic) استفاده می‌کند.
آربیتروم پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکزی (dApps) ایجاد کنند که می‌توانند روی اتریوم با کارمزد کمتر و زمان تراکنش سریع‌تر اجرا شوند. این شبکه از فناوری به نام Optimistic Rollups استفاده می‌کند که چندین تراکنش را در یک دسته جمع می‌کند و قبل از اینکه آنها را به بلاک چین اتریوم ارسال کند، آنها را خارج از زنجیره تأیید می‌کند. این امر بار روی شبکه اتریوم را کاهش می‌دهد و پردازش تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه ممکن می‌سازد.

آربیتروم به گونه ای طراحی شده است که با قراردادهای هوشمند موجود اتریوم و dAppها سازگار باشد و برای توسعه دهندگان انتقال پروژه‌ها به پلتفرم آربیتروم را آسان کند. علاوه بر این، این شبکه از طیف گسترده‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی، از جمله Solidity، Vyper و Rust پشتیبانی می‌کند، که باعث می‌شود توسعه‌دهندگان با مجموعه‌های مهارتی مختلف به آن دسترسی داشته باشند.

ARB توکن حاکمیتی و بومی آربیتروم است. این توکن در 23 مارس 2023 راه اندازی شد و 12.75٪ از کل عرضه توکن‌ها بین گیرندگان واجد شرایط و DAO توزیع گردید. کاربرد اصلی توکن ARB، مدیریت غیرمتمرکز اکوسیستم آربیتروم است. دارندگان ARB شبکه Arbitrum را با رای دادن به پیشنهادات حاکمیتی برای زنجیره های Arbitrum One و Arbitrum Nova اداره می کنند. آنها همچنین می توانند بر نحوه استفاده از وجوه خزانه داری DAO تأثیر بگذارند. پیشنهادات حاکمیتی می تواند شامل ارتقاء زنجیره، تغییر پارامترهای شبکه، تخصیص کمک های مالی و جوایز، ادغام ویژگی های جدید و موارد دیگر باشد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx