فن توکن بارسلونا (BAR) چیست؟ | FC Barcelona

فن توکن بارسلونا چیست؟
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 509 نفر

فن توکن بارسلونا(BAR)

فن توکن بارسلونا (BAR) یک توکن کاربردی است که با همکاری باشگاه بارسلونا و چیلیز که یک ارائه‌دهنده فناوری مالی جهانی مبتنی بر بلاکچین برای صنعت ورزش و سرگرمی است، ایجاد شده است. توکن‌های هواداری دارایی‌های دیجیتالی هستند که هرگز منقضی نمی‌شوند و به دارندگان آن‌ها امکان رای دادن در نظرسنجی‌ها و شرکت در آزمون‌ها و مسابقات منتشر شده در برنامه Socios.com  را می‌دهند (یک پلتفرم تعامل هواداران ورزشی که توسط چیلیز توسعه یافته و بر روی بلاکچین چیلیز ساخته شده است).

توکن BAR تنها نماد رسمی هواداران بارسا است که سهمی نمادین از تاثیر در تصمیمات باشگاه را برای هواداران فراهم می‌کند. این توکن با هدف نزدیک‌تر کردن جامعه و جذب مخاطبان جهانی از طریق آسان‌تر کردن تعامل آن ها با تیم فوتبال بارسلونا ایجاد شده است.

راه اندازی فن توکن بارسلونا در ژوئن ۲۰۲۰ انجام شد، BAR  به صاحبان خود حق شرکت در نظرسنجی های مربوط به فعالیت های باشگاه بارسلونا و همچنین فرصت کسب جوایز منحصر به فرد را ارائه داد. دارندگان توکن با استفاده از قرارداد هوشمند در نظرسنجی های باشگاه حق رای دارند و باشگاه بارسلونا باید نتیجه نظرسنجی را در نظر گرفته و درخواست هوادارن را اجرا کند.

فن توکن‌ها به عنوان عضوی عمل می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد برای پاداش‌های انحصاری تیم رقابت کنند. جوایز شامل بلیط‌های مسابقه، تجربه‌های انحصاری هواداران، پاداش‌های Socios.com، NFT  های باشگاه‌ها و نشان‌های دیجیتال است. علاوه بر این، از طریق فن توکن بارسلونا، اعضا می‌توانند به کالاها و خدماتVIP، جایگاه های VIP و بلیت‌های مسابقه دسترسی داشته باشند و اقلام کلکسیونی کمیاب را خریداری کنند. کاربران می توانند توکن بارسلونا را برای دریافت NFT استیک کنند.

بنیانگذاران

باشگاه بارسلونا احتمالا نیازی به معرفی ندارد. با این حال، برای کسانی که نمی دانند، باشگاه بارسلونا (همچنین با نام بارسا شناخته می شود) یک باشگاه فوتبال حرفه ای در شهر بارسلونا، ایالت کاتالونیا اسپانیا است که در سال ۱۸۹۹ توسط گروهی از فوتبالیست های سوئیسی، اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی تاسیس شد. در حال حاضر، بارسا یکی از محبوب‌ترین و با استعدادترین تیم‌های جهان است که طرفداران زیادی دارد و در رسانه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد.

این تیم در لالیگا، بالاترین سطح فوتبال اسپانیا، رقابت می کند. در صحنه بین المللی، بارسلونا جام های زیر را به دست آورده است: ۵ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۵ سوپر جام یوفا و ۳ جام باشگاه های جهان. برخی از مشهورترین بازیکنان تمام دوران از جمله لیونل مسی، نیمار، رونالدینیو و دیگو مارادونا برای این باشگاه بازی کرده‌اند.

فن توکن بارسلونا (BAR)  در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ از طریق پلتفرم چیلیز و با همکاری سوسویس راه اندازی شد. چیلیز سازمان‌ها و باشگاه‌های ورزشی و سرگرمی را با ابزار مبتنی بر بلاکچین ارائه می‌کند که به آنها کمک می‌کند مخاطبان خود را جذب و از طریق آن ها کسب درآمد کنند. هدف این شرکت بهبود تجربه طرفداران موجود و در نتیجه ایجاد کانالی برای تعامل با طرفداران سوسویس بود. این پلتفرم از ابتدا بر روی بلاکچین چیلیز ساخته شده است و از CHZ به عنوان ارز اصلی خود استفاده می کند. علاوه بر این، این پلتفرم به طرفداران اجازه می‌دهد تا توکن‌های رسمی تیم‌های ورزشی محبوب، از جمله فن توکن بارسلونا (BAR) را خریداری کنند.

الکساندر دریفوس مدیر عامل چیلیز و سوسیوس است. دریفوس به عنوان یک کارآفرین باتجربه حوزه وب با بیش از ۲۰ سال تجربه دیجیتال، رزومه جالبی دارد. در دهه ۹۰، او یک راهنمای سفر تعاملی به نام وب سیتی ایجاد کرد. بعدها، او دو پروژه پوکر آنلاین نسبتاً موفق و بزرگ مانند وینامکس و چیلی پوکر را تأسیس کرد. سپس، در سال ۲۰۱۳، او مالک شاخص جهانی پوکر و The Hendon Mob  شد. علاوه بر این، دریفوس در سال ۲۰۱۷  چیلیز را تأسیس کرد. در سال ۲۰۱۸، Socios.com  با هدف ارائه فرصتی به باشگاه های فوتبال و ورزشی برای کسب درآمد از پایگاه های طرفداران خود با معرفی فناوری بلاکچین تاسیس شد.

مزایای فن توکن بارسلونا

ویژگی های کلیدی فن توکن بارسلونا به شرح زیر است:

برای اینکه بخشی از جامعه باشگاه بارسلونا شوید، بر تصمیمات باشگاه تاثیر بگذارید و در مسابقات دریافت جوایز هواداری شرکت کنید، باید حداقل یک فن توکن بارسلونا داشته باشید. با این حال، وزن رای شما به تعداد توکن‌هایی که دارید بستگی دارد و برخی از فعالیت‌ها ممکن است به بیش از یک توکن نیاز داشته باشند.

دارندگان توکن امتیازات خاص خود را دارند، از جمله دسترسی VIP به استادیوم خانگی نیوکمپ، فرصت ملاقات با اسطوره‌های مشهور فوتبال جهان، و همچنین فرصت شرکت در جلسات امضا و دریافت اقلام و کالاهای امضا شده تیم بارسلونا.

بارسا از Socios.com برای نزدیک شدن به هواداران و دریافت نظرات آنها با ارسال نظرسنجی استفاده می کند. دارندگان BAR فقط یک بار می توانند رای دهند، اما اگر کاربر ۱۰ توکن داشته باشد، رای او ۱۰ بار حساب می شود. برای حفظ نتایج منصفانه، نظرسنجی ها به مقدار مشخصی توکن محدود می شود که توسط خود باشگاه تعیین می شود.

پلتفرم سوسیوس دارای سیستم پاداش است، بنابراین دارندگان فن توکن بارسلونا به تمام مسابقات لیگ خانگی، جام حذفی و اروپا دسترسی VIP دارند.

فن توکن بارسلونا یک توکن کاربردی است که بر روی بلاکچین چیلیز ساخته شده است. یک زنجیره جانبی اثبات اعتبار(PoA) که بر روی اتریوم ساخته شده است. فن توکن بارسلونا به باشگاه بارسلونا کمک می کند تا تصمیمات هدفمندتری بگیرد و به طرفداران امکان دسترسی به تجربه VIP، محصولات رسمی باشگاه و محتوای انحصاری را می دهد.

زمینه های استفاده از فن توکن بارسلونا:

حاکمیت: بارسلونا تعدادی نظرسنجی را مطرح می کند، سپس دارندگان توکن های BAR از طریق قراردادهای هوشمند با استفاده از برنامه و خدمات Socios.com رأی می دهند.

استیکینگ: توکن های BAR را می توان برای پاداش های NFT استیک کرد.

جوایز: دارندگان فن توکن بارسلونا با شرکت در آزمون‌ها، بازی‌ها و نظرسنجی‌های باشگاه در اپلیکیشن Socios.com پاداش دریافت می‌کنند.

حداکثر عرضه فن توکن بارسلونا  ۴۰,۰۰۰,۰۰۰سکه است. از ژانویه ۲۰۲۲، ۳,۵۵۱,۸۵۵.۰۰ دلار BAR (9٪ از کل عرضه) در گردش است.

تکنولوژی فن توکن بارسلونا

پلتفرم Socios.com واسطه ای بین باشگاه های ورزشی و هواداران اختصاصی آن ها است که جریان های درآمدی دیجیتال، ایمن و شفاف را فراهم می کند. سوسیوس مبتنی بر فناوری قرارداد هوشمند است، از بلاک چین اتریوم و مکانیزم کنترل جمعیت اختصاصی استفاده می‌کند، بنابراین طرفداران در یک محیط بدون دستکاری هستند و فقط در نظرسنجی‌های حسابرسی شده عمومی رای می‌دهند.

تمام فن توکن ها از طریق چیلیزچین ضرب می شوند. همه رای‌گیری‌ها در این پلتفرم به صورت مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند انجام می‌شود که از طریق چیلیز اجرا می‌شوند. با توجه به چیلیز چین، کاربران می‌توانند داده‌ها را به شیوه‌ای ایمن به اشتراک بگذارند، زیرا بلاکچین داده‌ها را با استفاده از ریاضیات پیچیده، کدهای برنامه‌نویسی نوآورانه، و استفاده از دفتر کل اطلاعات عمومی ذخیره می‌کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx