بایننس اوراکل (Binance Oracle) چیست؟

بایننس اوراکل
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 411 نفر

معرفی بایننس اوراکل

اوراکل های بلاک چینی را می توان به قطعات میانی تشبیه کرد که بلاک چین را به دنیای واقعی متصل می کند. بایننس اوراکل (Binance Oracle) این کار را با وصل کردن قراردادهای هوشمند با منابع داده قابل اعتماد و تأیید شده انجام می دهد. بایننس اوراکل در وهله اول برای زنجیره BNB طراحی شد، اما این پتانسیل را دارد که در آینده به بلاک چین‌های دیگر نیز گسترش یابد. در حال حاضر، بایننس اوراکل توسط هر پروژه‌ای که روی زنجیره BNB اجرا قابل استفاده است. با بایننس اوراکل، توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به نگرانی در مورد مسائل مربوط به داده‌های دنیای وافعی ندارند و در عوض می‌توانند روی دیگر جنبه‌های مهم پروژه‌های بلاک چین خود تمرکز کنند.

مقدمه

اوراکل های بلاک چین یک قسمت مهم و سازنده اکوسیستم بلاک چین هستند. بدون آنها، قراردادهای هوشمند راهی برای به دست آوردن داده های دنیای واقعی ندارند. بایننس اوراکل یک اوراکل بلاک چین است که قراردادهای هوشمند را قادر می سازد به منابع داده در دنیای واقعی مورد نیاز برنامه های بلاک چین دسترسی داشته باشند. این تضمین می کند که قراردادهای هوشمند داده های صحیح را در زمان مناسب دارند.

اوراکل بلاک چین چیست؟

اوراکل های بلاک چین خدماتی هستند که به عنوان پلی بین بلاک چین و دنیای واقعی عمل می کنند و قراردادهای هوشمند را قادر می سازند به منابع داده خارج از شبکه های بومی خود دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر، آنها به عنوان یک پیوند بین برنامه های کاربردی روی زنجیره و داده های خارج از زنجیره عمل می کنند.

به این ترتیب، رویدادهای خارج از زنجیره را می توان به رویدادهای بلاک چینی منتقل کرد که توسط قراردادهای هوشمند شناسایی می شوند. این اطلاعات می تواند هر چیزی باشد، از قیمت توکن یا سهام گرفته تا نتایج یک بازی فوتبال، یا پیش بینی آب و هوا. اوراکل‌های بلاک چین همچنین می‌توانند صحت داده‌ها را تأیید کنند، اگرچه خود منبع داده نیستند. در عوض، آنها شبیه به یک لایه اضافی هستند که اطلاعات را جمع آوری و تأیید می کند و آن را به یک مقصد صحیح منتقل می کند.

اوراکل‌های بلاک چین همچنین به افراد اجازه می‌دهند از بلاک چین در قراردادهای خود استفاده کنند. به عنوان مثال، شما و دوستتان می‌توانید روی یک بازی فوتبال به این صورت شرط بندی کنید: اولاً، هر دوی شما در مورد شرایط توافق کرده و وجوه خود را در یک قرارداد هوشمند قفل کنید. ثانیاً، اوراکل بلاک چین نتیجه بازی را به قرارداد هوشمند اطلاع خواهد داد. در نهایت، پس از پایان بازی، قرارداد هوشمند وجوه را در اختیار برنده شرط قرار می‌دهد.

اوراکل های بلاک چین انواع مختلفی دارند و یک اوراکل می تواند به چند دسته تقسیم شود: اوراکل های نرم افزاری، متمرکز، غیرمتمرکز، ورودی و خروجی. اساساً نحوه عملکرد یک اوراکل بلاک چین به هدفی که برای آن ساخته شده است بستگی دارد.

بایننس اوراکل چیست؟

یک قرارداد هوشمند نمی تواند بدون کمک با داده های خارجی تعامل داشته باشد. در عوض، به یک اوراکل متکی است تا اطلاعات لازم را به او بدهد. بایننس اوراکل از این جنبه شبیه به سایر اوراکل های بلاک چین است. بایننس اوراکل یک سرویس داده ارائه شده توسط بایننس است که تلاش می کند داده های روی زنجیره مطمئن و ایمن را برای بلاک چین ارائه دهد.

بایننس اوراکل در حال حاضر برای زنجیره BNB ساخته شده است، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند در آینده به بلاک چین‌های دیگر گسترش یابد. علاوه بر این، تمام پروژه های ساخته شده بر روی زنجیره BNB می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

اکوسیستم زنجیره BNB از جهات مختلف از بایننس اوراکل سود می برد. اولا، داشتن یک اوراکل بلاکچین بومی، قابلیت اعتماد داده های بلاک چین را تقویت می کند. ثانیا، داده های قابل اعتمادتر منجر به امکانات جدیدی برای پروژه های موجود و جدید می شود.

در نهایت، بایننس اوراکل می تواند توسعه دهندگان جدیدی را به اکوسیستم زنجیره BNB جذب کند. این برنامه به هر توسعه‌دهنده‌ای امکان می‌دهد پروژه‌های مبتنی بر زنجیره BNB خود را به داده‌های خارج از زنجیره متصل کند، در نتیجه آنها را از دردسر حفظ داده‌های موجود، یافتن منابع جدید و خطر استفاده از منابع غیرقابل اطمینان نجات می‌دهد.

بایننس اوراکل چه قابلیت‌هایی دارد

پروژه های بلاک چین به داده های قابل اعتماد نیاز دارند. بایننس اوراکل از چهار قسمت تشکیل شده است که اطمینان می دهد اوراکل دقیق، به موقع و ضد دستکاری است. بیایید عمیق‌تر به ویژگی‌های بایننس اوراکل که زنجیره BNB را به دنیای واقعی متصل می‌کند، بپردازیم.

منابع اطلاعات

بایننس اوراکل از منابع داده با دقت انتخاب شده استفاده می کند. این به تشخیص دقیق بودن اطلاعات و قابل اعتماد بودن منبع آن کمک می کند. به عنوان مثال، بایننس اوراکل داده‌های قیمت را از چند صرافی متمرکز (CEX) و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) منبع می‌کند و داده‌ها را با استفاده از فرمول میانگین وزنی جمع‌آوری می‌کند.

پردازش داده ها و امضا

بایننس اوراکل دارای یک ویژگی پردازش و امضای داده است که هدف آن جلوگیری از دستکاری داده ها است. یک سیستم امضای توزیع شده به نام طرح امضای آستانه ایجاد کرده است و آخرین داده ها را از منابع مختلف امضا می کند. هر کسی که کلید عمومی را در دست دارد می تواند صحت و صحت یک امضای دیجیتال را تأیید کند و هیچ کس نمی تواند داده ها را بدون مجموعه ای از کلیدهای خصوصی تغییر دهد.

انتشار داده ها

داده ها در زنجیره بلوکی از طریق گره های چندگانه منتشر می شوند که فقط اطلاعات امضا شده را منتشر می کنند. قراردادهای هوشمندی که داده‌ها را ذخیره می‌کنند، ایمن و ممیزی هستند و گره‌های چندگانه می‌توانند فرکانس انتشار داده‌ها را با توجه به شرایط مختلف بازار تنظیم کنند. این بدان معنی است که داده های دقیق را می توان در طول نوسانات قیمت بالا به دست آورد. گره های چندگانه همچنین قابلیت اطمینان انتشار داده ها را حتی در شدیدترین سناریوها تضمین می کنند.

نظارت بر داده ها

داده های بایننس اوراکل با یک سرویس نظارت مستقل که ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کند، به روز می شود. قیمت‌ها را از منابع مختلف داده دریافت می‌کند و آن‌ها را با داده‌های بلاک چین منتشر شده مقایسه می‌کند. اگر انحراف قابل توجهی شناسایی شود، تیم پشتیبانی بایننس اوراکل مداخله خواهد کرد.

نحوه استفاده از بایننس اوراکل

اگر از برنامه های بلاک چین استفاده کرده اید، احتمالاً نیازی به یادگیری نحوه استفاده از بایننس اوراکل ندارید. در صورت لزوم، توسعه دهندگان قبلاً برنامه های خود را به داده های خاص متصل کرده اند. با این حال، اگر شما یک توسعه دهنده بلاک چین هستید که نیاز به استفاده از بایننس اوراکل دارید، دفترچه راهنمای رسمی شما را به صورت گام به گام از طریق یکپارچه سازی راهنمایی می کند.

سخن پایانی

بلاک چین ها پتانسیل کمتر و امکانات کمتری برای پذیرش انبوه بدون اوراکل خواهند داشت، زیرا اطلاعات آنها به داده های داخلی آنها محدود می شود. در حالی که اوراکل های بلاک چین مشکل در دسترس بودن داده ها را حل نمی کنند، می توانند داده های خارج از زنجیره را با استفاده از منابع خارجی در دسترس قرار دهند.

بایننس اوراکل قراردادهای هوشمند را قادر می سازد تا به تمام داده های تایید شده خارج از شبکه خود متصل شوند. از فرآیندی استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که داده ها به طور مداوم صحیح، ایمن و به روز هستند. بایننس اوراکل چهار راه حل را برای اطمینان از قابل اعتماد بودن داده ها و نظارت مداوم برای مشکلات احتمالی ایجاد کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx