دیجی بایت چیست ؟ (DigiByte)

دیجی بایت
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4641 نفر

دیجی بایت چیست

دیجی بایت (DigiByte) در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و از ارزهای قدیمی کریپتو است. اگرچه به عنوان یک ارز دیجیتال با سرعت و امنیت بیشتری نسبت به رقبا راه انداری شد; اما همچنین یک بلاکچین منبع باز است; که قادر به اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد دارایی های دیجیتال است.

چیزهای زیادی در مورد دیجی بایت (DigiByte) وجود دارد; از جمله این واقعیت که کاملاً داوطلبانه محور و غیرمتمرکز است; که در مورد بسیاری از پروژه ها صدق نمی کند. در اینجا در مورد نحوه کار دیجی بایت (DigiByte);  و اینکه آیا باید آن را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید یا خیر، صحبت می کنیم.

چه چیزی دیجی بایت (DigiByte) را منحصر به فرد می کند؟

نوآورانه ترین بخش دیجی بایت (DigiByte) ساختار بلاکچین آن است; که دارای سه لایه است. لایه بالایی برنامه ها را مدیریت می کند; لایه وسط با امنیت و مدیریت سروکار دارد و لایه پایین پروتکل اصلی است.

در نتیجه، DigiByte می تواند عملکردهای مختلفی را انجام دهد; و در عین حال بسیار مقیاس پذیر است. این رمزارز می تواند ۱۰۶۶ تراکنش در ثانیه را پردازش کند; و کارمزد تراکنش عملاً صفر است; (ارسال دیجی بایت (DigiByte) کمتر از یک سنت هزینه دارد.

امنیت  DigiByte نیز بسیار بالا است. از پنج الگوریتم رمزنگاری و تنظیم سختی به صورت آنی در فرآیند استخراج خود استفاده می کند. این باعث می شود شبکه دیجی بایت (DigiByte) بسیار امن و بدون هیچ آسیب پذیری شناخته شده ای باشد.

همچنین سطح تمرکززدایی DigiByte قابل توجه است. هیچ عرضه اولیه سکه (ICO) برای این پروژه انجام نشد و فقط ۰.۵ درصد از توکن ها پیش استخراج شده اند. این پروژه به طور کامل توسط داوطلبان اداره می شود و هیچ شرکت، مدیر عامل یا مقام مرکزی مسئول آن نیست.

تاریخچه

جارد تیت در سال ۲۰۱۳ کار روی دیجی‌بایت را آغاز کرد. او از سال ۲۰۱۲ با بیت کوین آشنا شد و می‌خواست پروتکل اصلی آن را بهبود بخشد. هدف او یک بلاکچین سریع و ایمن بود که بتواند به جامعه ای حتی گسترده تر از بیت کوین دسترسی پیدا کند.

دیجی بایت (DigiByte) در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ راه اندازی شد. بنیاد دیجی بایت، یک سازمان غیرانتفاعی با مدیریت داوطلبانه، به ترویج و حمایت از بلاکچین و کاربران آن کمک می کند. تیت تا سال ۲۰۲۰ به توسعه DigiByte کمک کرد، اما بعد از آن به دلیل ناامیدی از طمع در جامعه ارزهای دیجیتال کنار رفت.

دیجی بایت چگونه کار می کند

بلاکچین DigiByte دارای سه لایه است که هر یک جنبه های مختلف شبکه را بر عهده دارند. سه لایه و نحوه کار آنها به صورت زیر هستند:

Applications/DigiAssets: لایه بالایی قراردادهای هوشمند را اجرا می کند و می تواند برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dApps) استفاده شود. پروتکل DigiAssets نیز بر روی این لایه اجرا می شود و امکان ایجاد انواع دارایی های دیجیتال را فراهم می کند.

دارایی دیجیتال/دفتر عمومی: لایه میانی مسئول امنیت و مدیریت است. این شامل دفتر کل غیرقابل تغییر با تمام تراکنش‌های دیجی بایت است.

پروتکل اصلی/شبکه ​​جهانی: لایه پایینی ارتباطات و رویه های عملیاتی را مدیریت می کند. اینگونه است که گره هایی که نرم افزار DigiByte را اجرا می کنند و شبکه را ایمن می کنند می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مانند بیت کوین، دیجی‌بایت از مکانیزم اجماع اثبات کار برای تایید امن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. اثبات کار مستلزم آن است که ماینرها معادلات را حل کنند تا نشان دهند که توان محاسباتی خود را صرف حل این مسائل کرده اند. استخراج‌کننده‌ای که این کار را انجام می‌دهد ابتدا می‌تواند یک بلوک از تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کند و یک پاداش بلاک دریافت کند که به صورت توکن‌های DGB پرداخت می‌شود.

DigiByte دو فناوری جدید را به فرآیند استخراج رمزارز خود معرفی کرد که امنیت آن را بسیار بیشتر می کند:

MultiAlgo : این بلاکچین از پنج الگوریتم استخراج مجزا استفاده می کند که همه به یک اندازه اهمیت دارند. این به انواع مختلف دستگاه ها اجازه می دهد تا دیجی بایت را استخراج کنند و در نتیجه گروه بزرگتر و غیرمتمرکزتری از ماینرها ایجاد شود.

MultiShield : دیجی بایت سختی هر الگوریتم استخراج را بعد از هر بلوک تنظیم می کند. این به هر الگوریتم ۲۰٪ شانس برای یافتن یک بلوک را می دهد.

شریک های تجاری

در حالی که دیجی بایت هیچ مشارکت بزرگ و قابل توجه ای را با سازمان های بزرگ ایجاد نکرده است، با سازمان‌های مختلفی کار می‌کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

AntumID، یک پلتفرم مدیریت رمز عبور مبتنی بر بلاک چین است که از فناوری احراز هویت Digi-ID  دیجی‌بایت پشتیبانی می‌کند.

LCX، یک صرافی رمزارز، با بنیاد دیجی بایت همکاری کرده و از بلاک چین DigiByte در اکوسیستم خود استفاده خواهد کرد.

RoundlyX، یک ابزار جمع‌بندی برای سرمایه‌گذاری تغییرات اضافی در ارزهای دیجیتال، دجی بایت را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی که کاربران می‌توانند خریداری کنند، ارائه می‌کند.

کیف پول D’CENT، تولید کننده کیف پول سخت افزاری، یکی از زیرمجموعه های بنیاد دیجی بایت است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx