معرفی پروژه هوکد پروتکل (Hooked Protocol)

پروژه هوکد پروتکل Hooked Protocol
  • زمان مطالعه: 19دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۴ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2813 نفر
محتوای این مطلب را به صورت صوتی بشنوید

معرفی پروژه هوکد پروتکل (Hooked Protocol)

هوکد (Hooked) یک پروتکل است که با ارائه راه‌حل‌های سفارشی کسب درآمد از طریق یادگیری افراد و کسب‌وکارهای مختلف را برای ورود به دنیای جدید Web3 آماده می‌کند. تیم این پروتکل معتقد است که با تجربه یادگیری از طریق بازی های بلاکچینی و دادن پاداش به کاربران از طریق این بازی ها، می‌توان یک انقلاب در پذیرش انبوه تکنولوژی Web3 ایجاد کرد.

اهداف هوکد پروتکل

هوکد پروتکل قصد دارد به کاربران خود پاداش مالی دهد، در نتیجه فرآیند یادگیری را به گونه ای بازی سازی کرده است که هر کسی صرف نظر از داشتن یا نداشتن تجربه قبلی در مورد رمزارزها، می تواند به ارز دیجیتال دسترسی داشته باشد، کسب درآمد کند و سهمی از پروژه داشته باشد.

همچنین هدف آن فعال کردن و تسریع انقلاب در حوزه Web3، ایجاد یک کامیونیتی و جامعه پر رونق با قابلیت مقیاس پذیری و تعامل و سرمایه گذاری بر رشد تصاعدی شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز است.

امکانات

این پروژه با مکانیسم‌های ارجاع اجتماعی یکپارچه‌ خود، اپلیکیشن هوک که جنبه‌های یادگیری را بازی‌سازی می‌کند، یک رشد تصاعدی را تجربه کرده است. جامعه رو به رشد این پروژه در حال آماده سازی افراد سراسر دنیا برای پذیرش تکنولوژی Web3 است. هوکد پروتکل در حال ساخت مجموعه‌ای از محصولات جذاب و بازی سازی شده (گیمیفیکیشن) برای جذب کاربران جدید از سراسر دنیا است. این پروژه در حال حاضر ۲ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

اپلیکیشن این پروژه به عنوان اولین اپلیکیشین حوزه Web3 شناخته می‌شود که در میان اپلیکیشن های برتر گوگل پلی قرار گرفته است. اپلیکیشن Wild Cash اولین برنامه غیرمتمرکز (DApp) این پروژه با به کارگیری مکانیسم‌های خلاق Quiz-to-Earn تعداد چشمگیری کاربر در اندونزی به دست آورده است. همچنین تجربه آموزشی که با انجام بازی توسط آکادمی Hooked ارائه شده است یک طرح آموزش تصویری را برای آموزش Web3 به کاربران ارائه می‌دهد.

کامیونیتی هوکد پروتکل حسابی در رسانه‌های اجتماعی سروصدا کرده است و توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند. کاربران می‌توانند با اشتراک گذاری امکانات هوکد پروتکل در رسانه‌های اجتماعی به گسترش این پروتکل کمک کنند و از این طریق کسب درآمد کنند.علاوه براین، این پروژه قصد دارد با ساختارهای یکپارچه خود راه حل‌های مختلف Web3 را به کسب‌وکارها ارائه دهد و به عنوان مشاور و داشتن زیرساخت مناسب ورود آن‌ها به این حوزه را تسریع کند.

محصولات هوکد پروتکل

این پلتفرم اولین برنامه غیرمتمرکز (dApp) آزمایشی خود را با هدف تبدیل شدن به دروازه ای برای ورود کاربران به دنیای نوظهور Web3 راه‌اندازی کرده است. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی، اپلیکیشنWild Cash  با بیش از ۲ میلیون کاربر فعال ماهانه، به اولین و تنها برنامه Web3 تبدیل شد که برای ۹ روز متوالی در رتبه برتر گوگل پلی برای کاربران کشور اندونزی قرار گرفت.

در این‌جا چندین قابلیت این نرم افزار را برای شما توضیح می‌دهیم.

قابلیت Quiz to Earn

کاربران در حالی که یک تجربه یادگیری همه جانبه از تکنولوژی Web3 را آغاز می کنند، با استفاده از قابلیت Quiz to Earn به صورت ارز دیجیتال پاداش دریافت خواهند کرد.

قابلیت استخراج ارز دیجیتال با بازی

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن ارائه یک بازی استخراج ارز دیجیتال است که با استفاده از مکانیسم اثبات کار و زمان (PoWT) کاربران را تشویق می‌کند که با صرف زمان و یک سری کارها در بازی ارز دیجیتال بدست بیاورند.

اپلیکیشن Wild Cash

رفرال در شبکه‌های اجتماعی

کاربران می‎توانند با اشتراک گذاری داده های این اپلیکیشن در رسانه های اجتماعی اقدام به زیرمجموعه گیری کرده و از طریق فعالیت دیگر کاربران کسب درآمد کنند.

استیک و مبادله

کاربران این اپلیکیشن می‌توانند دارایی‌های کریپتویی را در کیف پول خود ذخیره کنند و سپس اقدام به استیک و یا تبدیل ارزهای دیجیتال بدست آمده کنند.

علاوه بر ویژگی‌های هیجان انگیزی که هوکد پروتکل به کاربران ارائه می‌دهد، این اپلیکیشن به کاربران طیف وسیعی از امکانات برای آشنایی با تکنولوژی Web3 پیشنهاد می‌دهد که چند نمونه از آن ها را در اینجا بررسی می‌کنیم:

هوکد سول باند (Hooked Soulbound Token): توکن‌های سول باند (Soulbound Token) که با SBT نیز شناخته می‌شوند، توکن‌های غیرقابل انتقالی هستند که از فناوری بلاکچین برای ذخیره و دسترسی هویت افراد استفاده می‌کنند. توکن‌های SBT می‌تواند شامل هر نوع داده‌ای مانند سوابق پزشکی، سوابق شغلی یا جزئیات دیگر باشد که یک شخص یا کسب و کار را تعریف می‌کند. Souls نیز کیف پول‌هایی هستند که این توکن‌های SBT را ذخیره و در صورت نیاز به اشتراک می‌گذارند. هوکد پروتکل نیز با استفاده از هوکد سول باند می‌تواند اطلاعات هویتی کاربران خود را برای دسترسی آسان آن ها به فضای Web3 در اختیار آن‌ها قرار بدهد. این نوع خاص از توکن‌ها که بی شباهت به NFTها نیستند، باعث ایجاد اعتماد و یکپارچگی در کامیونیتی و بخصوص در فضای Web3 می‌شود.

کیف پول Hooked: تقریبا همه‌ی کیف پول‌های هوکد پروتکل یک رابط کاربری بصری، زیرساخت و یک فضای ذخیره سازی امن برای دارایی های Web3 ارائه می‌دهند.

داده‌های آنچین Hooked: پروتکل هوکد با درگیر کردن تمام تعاملات پروتکل روی زنجیره BNB، داده‌های آنچین عظیمی را جمع‌آوری می‌کند و امکان تجزیه و تحلیل رفتاری و تحرکات گسترده را فراهم می‌کند و زمینه را برای ایجاد یک جامعه و اکوسیستم یکپارچه فراهم می‌کند.

اپلیکیشن Wild Cash را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Wild Cash

                                                                  دانلود اپلیکیشن Wild Cash

توکن های هوکد پروتکل

توکنومیک هوکد پروتکل از یک سیستم تفکیک استفاده می‌کند که از یک ساختار توکن محور (توکن HOOK) به همراه یک توکن کاربردی به نام توکن طلایی هوکد (HGT) استفاده می‌کند. توکن HOOK، توکن حاکمیتی شبکه است که ارزش واقعی شبکه را نشان می‌دهد و به کاربران امکان استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن را می‌دهد. همچنین سودهای بدست آمده درون برنامه‌ای این پروژه به صورت توکن HGT پرداخت می‌‍شود. این پروژه یک توکن دیگر به نام uHGT دارد که برای کنترل نقدینگی HGT و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از نوسانات ساختگی قیمت استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی و تحلیل توکنومیک توکن حاکمیتی پروژه یعنی HOOK می‌پردازیم.

توکن HOOK

HOOK تنها توکن حاکمیتی و نقدینگی اکوسیستم است که برای منعکس کردن ارزشی که از طریق عرضه محدود و توزیع برنامه‌ریزی‌شده توکن‌ها در سراسر پلتفرم انجام می‌شود، طراحی شده است. ارزش بلندمدت توکن HOOK با نسبت اعتمادی که مردم به پروژه دارند مرتبط است، اما برخلاف توکن HGT، عرضه HOOK به گونه‌ای تنظیم و طراحی شده است که ضدتورمی باشد و به مرور زمان عرضه آن کاهش یابد. توکن HOOK توسط همه برنامه‌های غیرمتمرکز (DAppها) که در اکوسیستم Hooked ایجاد شده اند به عنوان هزینه شبکه استفاده می‌شود.

هوکد پروتکل

راه اندازی توکن HOOK روی لاچ پد بایننس

صرافی بایننس یک بخش دارد برای راه اندازی پروژه‌هایی که قصد دارند توکن‌های خود را ببین کاربران عرضه کنند. توضیح این که لانچ پدبایننس چگونه کار می‌کند و چطوری می‌توانیم از آن استفاده کنیم را در یک مقاله جداگانه به صورت جامع برای شما توصیح خواهیم داد. توکن HOOK در ۱ دسامبر امسال در لانچ پد بایننس عرضه اولیه شد و ۲۵ میلیون توکن HOOK (معادل ۵ درصد کل توکن‌های شبکه) با قیمت ۰.۱ دلار بین کاربران بایننس توزیع شد. نکته جذاب این جاست که بلافاصله بعد از اتمام لانچ پد قیمت با افزایش ۵۰ برابری به ۵ دلار رسید و در حال حاضر با قیمت ۲.۳۸ دلار در صرافی بایننس معامله می‌شود.

توکن Hook روی لانچ پد بایننس

اطلاعات توکن HOOK

نوع توکن: BEP-20 روی شبکه BNBچین

عرضه کل توکن: ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن HOOK

میزان عرضه در فروش خصوصی: ۲۰ درصد عرضه کل

قیمت در فروش خصوصی: ۰.۰۶ تا ۰.۱۲ دلار به ازای هر توکن HOOK

سرمایه جمع آوری شده در فروش خصوصی: ۶ میلیون دلار

میزان عرضه در لانچ پد بایننس: ۵ درصد عرضه کل

قیمت در لانچ پد بایننس: ۰.۱۰ دلار به ازای هر توکن HOOK

سرمایه جمع آوری شده در لانچ پد بایننس: ۲.۵ میلیون دلار

عرضه در گردش: ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (۱۰۰%)

نحوه توزیع توکن

فروش خصوصی: ۲۰ درصد عرضه کل

فروش در لانچ پد بایننس: ۵ درصد

تیم پروژه: ۲۰ درصد

اکوسیستم: ۳۰ درصد

کامیونیتی: ۲۵ درصد

نحوه توزیع توکن های HOOK

نحوه توزیع توکن های HOOK

هرچند که عنوان شده است عرضه کل هوکد پروتکل ۵۰۰ میلیون توکن است اما تمام توکن‌های این پروژه هنوز آزاد نشده اند. از جمله توکن های مربوط به تیم پروژه، اکوسیستم و فروش خصوصی که بعضا آزادسازی کامل آن ها تا سال ۲۰۲۸ زمان خواهد برد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، تمام توکن‌های فروخته شده در لانچ پد بایننس (۵ درصد) از همان ابتدا در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما شرایط سایر توکن‌ها متفاوت است. هیچ توکنی مربوط به تیم پروژه هوکد پروتکل تا نوامبر سال ۲۰۲۳ آزاد نخواهد شد. روند آزادسازی این توکن‌ها از دسامبر ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و طبق یک برنامه زمانی، آزادسازی تمام ۲۰ درصد توکن‌های‌ تیم پروژه تا اکتبر سال ۲۰۲۸ زمان خواهد برد. همچنین آزادسازی توکن های مربوط به فروش خصوصی (۲۰ درصد) نیز از نوامبر سال ۲۰۲۳ آغاز شده و تا دسامبر ۲۰۲۶ زمان خواهد برد. توزیع توکن‌های مربوط به توسعه اکوسیستم نیز به این صورت بوده است که در ابتدای کار ۵ درصد از توکن‌ها منتشر شده اند و روند آزادسازی ۲۵ درصد باقی مانده (جمعا ۳۰ درصد عرضه کل) تا دسامبر سال ۲۰۲۷ به درازا خواهد کشید. روند آزادسازی توکن‌های مربوط به کامیونیتی و جامعه شبکه هوکد پروتکل نیز از ژانویه سال بعد آغاز شده و تا دسامبر سال ۲۰۲۷ زمان خواهد برد.

برنامه آزادسازی توکن های HOOK

برنامه آزادسازی توکن های HOOK

تیم پروژه

طبق تحقیقات تیم ارزینجا به نظر می‌رسد که اعضای اصلی پروژه هوکد پروتکل افرادی با نام های جیسون وای، به عنوان بنیانگذار، مایک وای، به عنوان مدیر فنی و جس ال، به عنوان مدیر مارکتینگ معرفی شده اند. اما طبق بررسی های به عمل آمده تنها دو نفر از اشخاص فوق اکانت لینکدین دارند. جیسون وای که در لینکدین هیچ کانکشنی برای او یافت نشده است و هیچ تصویری نیز از او در دسترس نیست خود را به این صورت معرفی می کند که فارغ التحصیل رشته علوم کامیپوتر دانشگاه کارنگی ملون آمریکا است و سابقه مدیریتی در شرکت های متا (فیس بوک سابق) و اوبر را در کارنامه دارد. از سال ۲۰۱۸ در حوزه استارتاپ‌های مختلف فعالیت داشته و از آوریل امسال به عنوان بنیانگذار روی پروژه هوکد پروتکل کار می‌کند. نفر دوم این پروژه مایک وای، فردی باتجربه در حوزه سرویس‌های مالی کلان است.

اما نفر سوم و مدیر بازاریابی پروژه، جس ال است که او هم مثل بنیانگذار پروژه اطلاعات شفافی از او در دسترس نیست. جس ال فارغ التحصیل دانشگاه دوک کارولینای شمالی است و به عنوان مدیر مارکتینگ در اوبر و همچنین به عنوان مدیر استراتژی در گوگل فعالیت کرده است. هرچند که اطلاعاتی شفاف و دقیقی از بنیانگذاران پروژه در دسترس نیست اما به لطف این که پروژه هوکد پروتکل توسط صرافی بایننس تایید و لانچ شده است، می توان تا حد زیادی به آن‌ها اعتماد کرد.

نقشه راه هوکد پروتکل

هوکد پروتکل اولین مرحله از تامین مالی پروژه خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به کمک بایننس انجام داد و این پروژه از همانجا شروع به کار کرد. اولین اپلیکیشن این پروژه در سه ماهه سوم امسال در اندونزی راه اندازی شد و موفق شد به فهرست اپلیکیشن های برتر گوگل پلی راه پیدا کند. یکی دیگر از موفقیت‌های چشمگیر این پروژه رسیدن به ۵۰هزار کاربر روزانه فعال در اولین روز فعالیت اپلیکیشن خود بود. با ۲ میلیون کاربر فعال ماهانه هوکد پروتکل و محصولاتش مانند Wild Cash سعی در جذب کاربران بسیار بیشتری از سراسر جهان دارند.

نقشه راهی که تیم پروژه ترسیم کرده است از دسامبر همین امسال شروع شده و اولین هدف آن‌ها گسترش بازار جهانی خود و جذب کاربران بیشتری به پلتفرم Wild Cash خود است. علاوه بر این توسعه دهندگان پروژه قصد دارند با کار بر روی راه‌حل‌های مقیاس پذیری ورود افراد به پلتفرم خود را راحت‌تر و کاربرپسندتر کنند.

نقشه راه این پروژه برای سال آینده بطورخلاصه به صورت زیر است:

هدف‌های نیمه اول سال ۲۰۲۳

  • ارائه پلتفرم‌های بازی‌سازی شده برای یادگیری هرچه بیشتر کاربران در حال رشد هوکد پروتکل
  • همکاری و شراکت با پروژه‌های Web3 بیشتر و همچنین راه اندازی اپلیکیشن‌های مختلف روی هوکد پروتکل
  • راه‌اندازی کیف‌پول با قابلیت‌های بیشتر برای کاربران

هدف های نیمه دوم سال ۲۰۲۳

  • تبدیل شدن به یکی از بزرگترین پروژه‌های مشاور Web3 کمک به شرکت‎‌ها و کسب‌کارها برای ورود به این حوزه
  • ایجاد یک سیستم حاکمیتی مبتنی بر دائو برای اکوسیستم. یعنی این که توسعه دهندگان با رای اکثیریت کاربران تغییرات را روی پلتفرم ایجاد می‌کنند و نقشه راه آینده پروژه‌ها نیز با نظرسنجی از کاربران تعیین می‌شود.
  • ایجاد اپلیکیشن‌های متنوع‌تر با بهره‌گیری از زیرساخت‌های هوکد پروتکل

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات دقیقی از پروژه تازه راه اندازی شده هوکد پروتکل (Hooked Protocol) را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به طور کلی این پروژه یکی از پروژه های برتر سال ۲۰۲۲ می‌تواند لقب بگیرد و تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که در صورت تحقق به‌روزرسانی‌های برنامه ریزی شده، پروژه هوکد پروتکل می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در بخش Web3 داشته باشد. علاوه بر ارزش کلی خود پروژه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اپلیکیشن جذاب این پروژه به نام Wild Cash نیز استفاده کنید تا علاوه بر افزایش آگاهی و آشنایی بیشتر با حوزه رمزارزها و Web3 کسب درآمد کنید. ما سعی خواهیم کرد که در به روزرسانی‎‌های مقاله یک تحلیل دقیق از اپلیکیشن Wild Cash داشته باشیم و نحوه تعامل با این اپلیکیشن و راه های کسب درآمد با آن را برای شما توضیح دهیم.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۴ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

4 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
عرفان حسینی
عرفان حسینی
1 سال قبل

قیمت uhgt تقریبا چقدره

مسع2
مسع2
1 سال قبل

توکن uhgt ارزشمند میشه؟ ارزش این همه وقت و استخراج رو داره؟ برنامه ای برای لیست شدن تو صرافی ها داره؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مسع2
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

4
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx