چه زمانی باید گره بلاک چین خود را اجرا کنید؟

بلاکچین
  • زمان مطالعه: 20دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 407 نفر

وقتی در مورد رمزنگاری و بلاک چین صحبت می کنیم، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می رسد تمرکززدایی است. ما ایده سیستمی را دوست داریم که بدون هیچ قدرت مرکزی یا یک نقطه شکست کار کند. اما همانطور که مشخص است، اکثر برنامه‌ها و کیف پول‌های رمزنگاری که می‌شناسید و استفاده می‌کنید به ارائه‌دهندگان متمرکز برای پشته پشتی خود متکی هستند.

در حالی که خود بلاک چین ها به دلیل تمرکززدایی که ایجاد کرده اند مورد تحسین قرار می گیرند . بسیاری از پروتکل ها بر اساس میزان غیرمتمرکز بودن آنها رتبه بندی می شوند، اکثر برنامه های رمزنگاری که می شناسید و استفاده می کنید در واقع باید به ارائه دهندگان متمرکز متکی باشند. این سرویس‌ها گره‌های خود را برای اتصال به بلاک چین اجرا می‌کنند و به نوبه خود یک API (رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن) را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

مسئله این است که واقعاً هیچ دلیل خوبی برای این کار به جز برنامه های کیف پول وجود ندارد. از آنجایی که کریپتو بیشتر از همیشه به مصرف کنندگان نزدیک می شود و در نهایت حتی به شرکت های تجارت الکترونیک نیز گسترش می یابد، متوجه می شوند که پشته پشتی آنها اکنون نیاز به همکاری نزدیک با بلاک چین دارد. آیا نیاز به ردیابی تعداد کیف پول ها در اتریوم دارید؟ باید بدانید که با یک معامله خاص چه اتفاقی افتاده است؟ می خواهید بدانید کدام آدرس ها از یک آدرس خاص پول دریافت کرده اند؟ همه این فعالیت ها ممکن است مهم باشند چه شما یک فروشگاه آنلاین دارید یا یک صندوق سرمایه گذاری دارید.

چرا به ارائه دهندگان متمرکز نیاز داریم؟

تنها راهی که می توانید مستقیماً به بلاک چین متصل شوید، اجرای یک گره است. گره اساساً برنامه‌ای است که روی رایانه اجرا می‌شود و به گره‌های دیگر متصل می‌شود تا اطلاعات را به عقب و جلو ارسال کند، اعتبار تراکنش‌های ارسال شده بین افراد را تأیید کند و اطلاعات مهم در مورد وضعیت بلاک چین را ذخیره کند.

گره ها ستون فقرات یک بلاک چین هستند. آنها چیزی هستند که شما را به شبکه متصل می کنند و تمام داده هایی را که برای تصمیم گیری آگاهانه نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند. اما کاربردهای بسیار دیگری نیز برای گره ها به جز استخراج و اعتبارسنجی تراکنش ها وجود دارد. گره ها اساساً مانند سرورهایی هستند که نرم افزارهای رمزنگاری را اجرا می کنند و یک نسخه از بلاک چین را ذخیره می کنند. آنها مانند کپی شخصی شما از تمام اطلاعات موجود در بلاک چین هستند و به شما اجازه می دهند با ارسال یا دریافت تراکنش ها و تعامل با قراردادهای هوشمند یا برنامه های غیرمتمرکز (dapps) با آن تعامل داشته باشید.

همچنین اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر وجوه خود داشته باشید، می‌توانید از یک گره به عنوان کیف پول شخصی استفاده کنید. این به عنوان “گره کامل” شناخته می شود زیرا تمام تراکنش ها را از همه حساب ها روی هارد دیسک ذخیره می کند – اما این بدان معنی است که نسبت به کیف پول های معمولی به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد.

 

استفاده از نود های افراد دیگر

اگر می‌خواهید از یکی از این برنامه‌ها استفاده کنید، نیازی نیست خودتان گره‌ای را اجرا کنید ، آن‌ها گره‌های خود را اجرا می‌کنند و از طریق آنها برای ارسال تراکنش‌ها (یا دریافت اطلاعات) متصل می‌شوند. با این حال، این امکان (و گاهی اوقات ترجیح داده می شود) برای کاربران وجود دارد که گره های خود را اجرا کنند تا بتوانند به جای استفاده از یک برنامه یا وب سایت، مستقیماً با شبکه تعامل داشته باشند.

اما باید درک کرد که به دلایل متعدد هرگز نمی‌توانید گره‌ای را بر روی گوشی خود اجرا کنید، اما یکی از دلایل کلیدی این است که بلاک چین‌ها بسیار بزرگ هستند – اتریوم به تنهایی ۷۴۶،۱۹ گیگابایت را اشغال می‌کند. اگر می‌خواهید خودتان گره‌ای را اجرا کنید، باید رایانه خود را اختصاص دهید، و هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید این کار را از طریق یک برنامه افزودنی مرورگر یا یک برنامه تلفن همراه انجام دهید. اما برای به دست آوردن داده های بلادرنگ قابل اعتماد از زنجیره بلوکی به یک گره نیاز دارید. گزینه جایگزین این است که به سادگی از گره شخص دیگری استفاده کنید.

چگونه به آن داده ها اعتماد کنیم

بلاک چین همه چیز در مورد عدم اعتماد است. به همین دلیل است که بسیار جذاب است. و چرا می توانید مطمئن باشید که داده های شما در یک دفتر کل عمومی ذخیره می شود و هر کسی می تواند بدون نیاز به اعتماد به هیچ نهادی به آن نگاهی بیندازد.

اما بیایید واضح بگوییم: در حالی که بلاک‌چین‌ها غیرقابل اعتماد هستند، کاملاً تغییرناپذیر نیستند. آنها همچنان به شرکت ها و افراد برای دسترسی به دفتر کل متکی هستند، به این معنی که اگر شخصی بخواهد داده های شما را دستکاری کند، ممکن است راه هایی برای انجام این کار وجود داشته باشد. گفته می‌شود، برخی از بازدارنده‌های طبیعی در برابر دستکاری داده‌ها وجود دارد – و این عوامل بازدارنده از سوی شرکت‌های دیگری می‌آیند که می‌خواهند مشتریانشان به استفاده از خدماتشان ادامه دهند. هر شرکتی که بخواهد داده‌ها را دستکاری کند، احتمالاً به سرعت توسط همه مشتریانش کنار گذاشته می‌شود – بنابراین این یکی از دلایل اصلی است که چرا ما نیازی به نگرانی در مورد دستکاری داده‌های خود نداریم.

چگونه گره خود را اجرا کنیم

شما در واقع می توانید گره خود را اجرا کنید، مانند بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه ها. اگرچه ممکن است دشوار باشد، اما مطمئناً شدنی است.

وقتی صحبت از شبکه اتریوم می شود، سه نوع گره وجود دارد: گره های کامل، گره های نور و گره های آرشیو. گره‌های کامل، کل بلاک چین را به منظور تفسیر داده‌ها و ارائه قابلیت‌های همگام‌سازی سریع ذخیره می‌کنند. گره‌های سبک فقط بخش‌هایی از بلاک چین را که معمولاً به آنها دسترسی دارند، پیگیری می‌کنند. آنها برای کیف پول مفید هستند اما نه برای dapps. گره‌های بایگانی حتی به خود زحمت نگه‌داشتن یک نسخه از بلاک چین را هم نمی‌دهند. آنها برای بایگانی اطلاعات مفید هستند اما چیزهای دیگری نیستند.

بیایید نگاهی دقیق تر به انواع گره ها بیندازیم:

گره کامل کامپیوتری است که عملکرد خاصی را در شبکه اتریوم انجام می دهد و نرم افزار مشتری را برای انجام آن اجرا می کند.

گره‌های کامل همه بلوک‌ها را از زنجیره بلوکی دانلود کرده و روی هارد دیسک ذخیره می‌کنند. این به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به اعتماد به سایر طرف های دخیل در تأیید تراکنش ها، تراکنش ها را به تنهایی تأیید کنند. همچنین از تغییر بلوک های موجود توسط ماینرها جلوگیری می کند زیرا آنها مستقیماً از سایر ماینرهایی که قبلاً آنها را دانلود کرده اند دانلود می شوند. گره های کامل همچنین قادر به تعامل مستقیم با قراردادهای هوشمند در بلاک چین عمومی هستند که به آنها اجازه می دهد قراردادهای هوشمند را در بلاک چین عمومی مستقر کنند. اجرای یک گره کامل راه مهمی برای کمک به تقویت شبکه اتریوم است.

با این حال، این هزینه دارد. گره های کامل می توانند بر سخت افزار و منابع پهنای باند رایانه شما تأثیر بگذارند. بازیابی اطلاعات کامل نیز می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، گاهی اوقات چندین روز طول می‌کشد تا داده‌های شما در اولین استقرار گره همگام‌سازی شود. سپس، برای اینکه مجبور نباشید هر بار که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار منتشر می‌شوند، روند همگام‌سازی کامل را تکرار کنید، باید آن را نگهداری، ارتقا و آنلاین نگه دارید.

همه چیز درباره نود ها

گره های سبک نوعی کلاینت اتریوم هستند که همه بلوک ها را از زنجیره بلوکی دانلود نمی کنند. در عوض، آنها فقط موارد مربوط به موجودی حساب خود را دانلود می کنند. این بدان معناست که مشتریان سبک نیازی به فضای دیسک یا پهنای باند زیادی ندارند زیرا آنها فقط باید تراکنش‌های اخیر را که بر روی تراز حساب خود تأثیر می‌گذارند به جای هر آنچه که تا به حال در بلاک چین اتفاق افتاده است، پیگیری کنند.

مهمترین چیزی که باید در مورد مشتریان لایت درک کنید این است که آنها کاملاً بی اعتماد نیستند. آنها هنوز از یک گره کامل به عنوان دروازه ورود به شبکه استفاده می کنند و بنابراین باید به آن اعتماد کنند تا به هیچ وجه به آنها دروغ نگویند یا فریب ندهند. این می تواند برای برخی از افرادی که خواهان حفظ حریم خصوصی مطلق هستند مشکل ساز باشد، اما برای اکثر کاربران خوب است زیرا به هر حال در هنگام استفاده از کیف پول اتریوم نیازی به حفظ حریم خصوصی مطلق ندارند.

گره‌های بایگانی نوع دیگری از گره‌ها هستند که تمام داده‌ها را از هر بلوکی که تا کنون ایجاد شده ذخیره می‌کند و یک آرشیو از وضعیت‌های بلاک چین تاریخی ایجاد می‌کند. گره‌های بایگانی حتی پس از پایان همگام‌سازی مشتری، داده‌های تاریخی را حفظ می‌کنند و برای برنامه‌هایی مانند کاوشگرهای بلوک یا سرویس‌های تحلیل زنجیره‌ای مفید هستند. در مورد اتریوم، این گره ها را می توان بر روی هر ماشینی اجرا کرد، اما عموماً روی سرورهایی با فضای دیسک زیاد اجرا می شوند. هرچه فضای ذخیره بیشتری داشته باشید، بایگانی شما برای مدت طولانی تری در دسترس باقی می ماند!

برنامه هایی که می توانند به شما در اجرای گره خود کمک کنند

بنیاد اتریوم چندین مشتری مختلف را برای زبان های برنامه نویسی مختلف نگهداری می کند. این کلاینت ها می توانند برای توسعه دهندگان مفید باشند زیرا به آنها اجازه می دهند با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف با شبکه و سایر گره های شبکه تعامل داشته باشند. رایج ترین مشتریان بنیاد عبارتند از Go، Rust، Java و C#. توسعه دهندگان شخص ثالث مختلف نیز کلاینت های اتریوم را برای پشتیبانی بیشتر زبان ایجاد کرده اند. رایج‌ترین استفاده‌های مشتریان اتریوم شامل رابط‌های تراکنش و استخراج است، اما موارد استفاده از آن می‌تواند بسیار فراتر از تعاملات اولیه بلاک چین باشد.

اگر می‌خواهید گره خود را اجرا کنید، می‌توانید از بین چند برنامه مختلف یکی را انتخاب کنید. این لیست شامل Geth، Nethermind، Besu، Erigon و OpenEthereum است (که در واقع منسوخ شده است).

 

Geth اجرای رسمی Go پروتکل اتریوم است که آن را به محبوب ترین مشتری در بازار تبدیل می کند. این پایگاه کاربر بزرگی دارد و ابزارهایی را هم برای مصرف کنندگان و هم برای توسعه دهندگان ارائه می دهد.
Nethermind یک پیاده سازی اتریوم است که با زبان برنامه نویسی پشته فناوری C#.NET نوشته شده است که بر روی تمام پلتفرم های اصلی از جمله ARM اجرا می شود. مشتری Nethermind می تواند برای ایجاد شبکه های خصوصی اتریوم یا برنامه های غیرمتمرکز استفاده شود

Erigon یک برنامه پیاده سازی کاملاً بازسازی شده اتریوم است که در Go نوشته شده است. با این حال، برنامه‌های آتی این است که آن را به زبان‌های دیگر منتقل کنیم. این کلاینت می‌تواند یک همگام‌سازی کامل گره بایگانی را در کمتر از سه روز با فضای ذخیره‌سازی کمتر از ۲ ترابایت انجام دهد که بسیار کارآمد است. Erigon چندین ویژگی را ارائه می دهد که آن را به گزینه خوبی برای تنظیم یک برنامه گره تبدیل می کند. نصب، پیکربندی و اجرای آن آسان است، دارای یک جامعه توسعه فعال با به روز رسانی های مکرر و رفع اشکال است و از چندین سیستم عامل از جمله ویندوز، لینوکس و MacOS پشتیبانی می کند.

اتریوم

Besu یک کلاینت اتریوم مبتنی بر جاوا است که از قرارداد هوشمند و توسعه، استقرار و موارد استفاده عملیاتی پشتیبانی می‌کند. همچنین منبع باز است، بنابراین می توانید بدون هیچ محدودیت یا هزینه ای از آن برای پروژه های خود استفاده کنید.
کلاینت OpenEthereum به زبان Rust نوشته شده است و دارای مجوز GPLv3 است. در حالی که دیگر به طور فعال پشتیبانی نمی شود، اما هنوز دارای ویژگی های زیادی است و می تواند برای توسعه دهندگانی که می خواهند محصولات یا خدمات خود را با پشتیبانی اتریوم سفارشی کنند مفید باشد.

توسعه دهندگانی که از اتریوم استفاده می کنند گزینه هایی برای اجرای پروژه های خود دارند. اگر زبان مورد نظر شما توسط بنیاد اتریوم پشتیبانی نمی‌شود، می‌توانید از یکی از کلاینت‌های شخص ثالث موجود برای ارائه پشتیبانی زبان اضافی استفاده کنید. با هر یک از این کلاینت‌ها، همچنان باید به‌طور منظم باینری‌ها را به‌روزرسانی کنید و در صورت درخواست‌های پیچیده به مقیاس‌سازی فکر کنید. اما تمام مزایا و اعتماد به راه حل خود را به دست خواهید آورد.

اگر شما یک محقق یا فقط یک فرد علاقه مند به بلاک چین هستید، به شما توصیه می کنیم که گره خود را راه اندازی و اجرا کنید. به این ترتیب بیشتر در مورد آن خواهید آموخت و می توانید مستقیماً در آن مشارکت داشته باشید.

ساخت برنامه های کاربردی در بالا

ساختن یک اپلیکیشن در بالای بلاک چین می تواند راهی عالی برای افزودن ارزش به شبکه باشد، اما همیشه بهترین انتخاب نیست. اگر در حال ساخت برنامه‌ای هستید که باید در دسترس عموم قرار گیرد، منطقی‌تر است که به یک API ساختاریافته ارائه شده توسط شخص ثالثی که می‌تواند کارهای سنگین را انجام دهد تکیه کنید.

اکثر برنامه های مبتنی بر رمزنگاری موجود در آنجا بر اساس API ارائه شده توسط اپراتورهای متمرکز ساخته شده اند. به جای کار کردن به عنوان یک مدیر سیستم، می توانید روی ساخت برنامه های سطح بالا با استفاده از داده های بلاک چین تمرکز کنید. این ربات می‌تواند یک ربات ساده باشد که برای شما اعلان‌هایی درباره تراکنش‌ها ارسال می‌کند و به اندازه یک سیستم پرداخت پیچیده است که می‌تواند داده‌های برق آسا را ​​از بلاک چین دریافت کند و مشتریان خود را از تراکنش‌های انجام‌شده مطلع کند.

عملاً همه سرویس‌های تحلیلی و صندوق‌های تامینی از گره‌های شخص ثالث برای برداشت گیگابایت داده و ایجاد استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و مطالعه رفتار بلاک چین، نوسانات مختلف و ناهنجاری‌ها استفاده می‌کنند. حتی در انطباق با رمزنگاری و AML (ضد پول شویی) رویه ها برای اکثر مشتریان و سازمان های دولتی ضروری و حتی مورد انتظار است.

فناوری بلاک چین هنوز در مراحل ابتدایی خود است و این صنعت تازه شروع به کشف پتانسیل آن کرده است. اما یک چیز مسلم است: داده‌های مربوط به بلاک چین‌ها کسب‌وکار بزرگی خواهند بود. مشاهده کرده‌ایم که چند تا از بزرگترین بلاک چین‌ها با چه سرعتی رشد کرده‌اند، و مشابه وب ۲.۰، ما به خدمات متمرکزی نیاز داریم تا تجربیات یکپارچه مشتری را برای کسب‌وکارهای سازمانی که تازه شروع به فرو بردن انگشتان خود در رمزارزها کرده‌اند، ارائه دهیم.

در پایان، هر کسی که علاقه مند است همچنان می‌تواند مستقیماً با بلاک چین ارتباط برقرار کند – اما ما به عنوان یک صنعت باید خدمات متمرکزی را ارائه دهیم که به این شرکت‌های سنتی کمک می‌کند داده‌ها را به مشتریان خود ارائه دهند – توسعه‌دهندگانی که بر روی این بلاک‌چین‌ها برنامه‌های کاربردی ایجاد می‌کنند.

به عبارت دیگر، ما فقط در مورد ساخت برنامه های کاربردی در بالای بلاک چین صحبت نمی کنیم. ما در مورد ساخت برنامه‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌توانند به راحتی با سیستم‌های موجود تعامل داشته باشند، به طوری که هیچ مانعی وجود نداشته باشد که کسب‌وکارها را از پذیرش فناوری‌های بلاک چین باز دارد، در حالی که همچنان می‌توانند همان داده‌های قابل اعتمادی را که از راه‌حل‌های نرم‌افزاری سنتی سازمانی انتظار داشتند به مشتریان خود ارائه دهند. امروز.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx