کل صنعت دیفای تحت سلطه دو برنامه است

دیفای
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 535 نفر

دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز، جایگزینی مبتنی بر بلاکچین برای راه حل های مالی سنتی از جمله بانکداری، صرافی، تامین مالی و غیره است. با این حال، وضعیت دیفای در حال حاضر سوالات زیادی را در مورد آینده صنعت ایجاد می کند.

عدم وجود رقابت

طبق داده های دیفای لاما، تفاوت ارزش کل قفل شده (TVL) بین دومین و سومین پروتکل بزرگ شبکه بیش از ۲ میلیارد دلار است. همچنین بین رتبه اول و سوم این اختلاف تقریباً ۳ میلیارد دلار می باشد.

دیفای چیست

جایگاه اول در اختیار بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز، DAO است. با این حال، TVL بالای پروتکل تنها به دلیل وجود استیبل کوین غیرمتمرکز پروژه نیست. بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن و سرویس استیبل کوین غیرمتمرکز ادغام شده اند که دلیل اصلی پشت سر گذاشتن رقم ۶.۶۳ میلیارد دلار در TVL است. دومین جایگاه در بازار دیفای متعلق به لیدو فایننس است، پروتکلی که بارها به آن پرداخته ایم. لیدو فایننس به کاربران اجازه می دهد تا نقدینگی دارایی های استیک شده خود را با مبادله ارزهای رمزپایه مانند ETH به توکن های stETH افزایش دهند. از آنجایی که دوره قفل کوین برای اتریوم فاش نشده است، سرمایه‌گذاران Lido را انتخاب می‌کنند تا توانایی مدیریت ETH خود را در حین استقرار داشته باشند.

معایب اصلی دیفای

علیرغم تسلط پروژه های فوق بر بازار، نمی توان آنها را متمرکز یا خطرناک برای ثبات صنعت مالی غیرمتمرکز نامید. با این حال، فقدان رقبا برای پروژه هایی مانند لیدو فایننس خطرات خاصی را برای کاربران خرده فروشی ایجاد می کند. پیش از این، کارشناسان صنعت نگرانی های خود را در مورد طرح صدور توکن لیدو ابراز کرده بودند. عملا، لیدو اتریوم واقعی را در ازای توکن های خود صادر می کند که دائماً پیوند خود را با ETH از دست داده اند. در صورت افزایش نوسانات نزولی، کاربران ممکن است با مشکلات نقدینگی stETH مواجه شوند و مقدار زیادی از ارزش مبادله ای را از دست بدهند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx