آیا موزه های آینده فقط گالری های غول پیکر NFT خواهند بود؟

کاربرد NFT
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 570 نفر

کاربرد NFT در موزه ها

موزه‌ها، افراد و ابتکارات متاورس از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان وسیله‌ای جدید برای اختراع مجدد خود در برابر طرفدارانشان استفاده کرده‌اند. خانواده فریدا کالو در هفته هنر خود در ماه آگوست در یک رویداد اختصاصی در دسنترالند از آثار هنری و شخصی که تا به حال دیده نشده بود، رونمایی کردند.

در بلژیک، موزه سلطنتی هنرهای زیبا آنتورپ به اولین موزه اروپایی تبدیل شد که یک شاهکار هنری کلاسیک به ارزش میلیون‌ها یورو را به عنوان نماد معرفی کرد. موزه هنر خارکف در اوکراین مجموعه جدیدی از NFT را با بایننس راه اندازی کرد تا میراث فرهنگی خود را حفظ کند و در بحبوحه درگیری های منطقه ای جاری جمع آوری کمک کند.

با این حال، همانطور که همه چیز نشانه می شود، سوالاتی پیش می آید. آیا موزه‌ها در آینده گالری‌های غول‌پیکر NFT خواهند بود که هر اثر هنری، مشابه دیجیتالی داشته باشد؟ واقعاً مالکیت در چنین سناریویی چگونه کار می کند؟

کوین تلگراف با حسین حلاک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Momentable که به موزه ها برای کمک به ادغام NFT کمک می کند، صحبت کرد تا بفهمد آینده ای با NFT برای دنیای هنر چگونه به نظر می رسد.

در حالی که هنر دیجیتال که در فضای وب ۳ است جای خود را در موزه های مجازی پیدا می کند، هنرهای سنتی و موزه ها لایه ای از وب۳ را به خود اختصاص می دهند. بنابراین، هالاک معتقد است که تبدیل شدن موزه‌ها به یک گالری غول‌پیکر NFT «حتمی» است.

به گفته هالاک، تنها موضوع ساده‌تر شدن استفاده از فناوری برای فراگیر شدن است. در حال حاضر او پیش‌بینی می‌کند که بیشترین استفاده از NFT توسط موزه‌ها باید برای اثبات و نگهداری از اقلام موجود در مجموعه‌هایشان باشد، و دوم نسخه‌های دیجیتالی است که در دسترس عموم باشد.

هالاک می‌گوید: «NFTها یکپارچه نوآوری فناوری هستند که اگر موزه‌ها می‌خواهند به آینده قدم بگذارند، نمی‌توانند نادیده بگیرند. اما آنها باید بخشی از نقشه راه مدرنیزاسیون استراتژیک بزرگ‌تر باشند.»

وقتی از او پرسیده شد که آیا مالکیت جزئی ارزش میراث فیزیکی گرانبها را که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند کاهش می‌دهد، هالاک می‌گوید این یک سوال منصفانه است اما پاسخ منفی است. هنر فقط در دسترس تر می شود.

او آن را به افزایش ارزش یک شرکت خصوصی که به سهامی عام تبدیل می شود، مرتبط می کند:

مالکیتی که با تقسیم بندی همراه است، کلید وب۳ است. این یکی از ویژگی های تعیین کننده است که آن را از اینترنت شناخته شده قبلی متمایز می کند.

در مورد موزه ها و آثار هنری در حراج NFT، آیا واقعاً مالکیت است اگر هنر هنوز تحت نوعی قیمومیت باشد یا مالکیت تلقی می شود؟

هالاک NFT ها را به عنوان ابزاری برای حمایت از هنر عمومی به جای انتقال سرپرستی می داند. با گذشت زمان، NFTها به طور فزاینده‌ای به فرصتی برای موزه‌ها تبدیل می‌شوند تا در آینده دیجیتالی‌سازی شده، از مجموعه‌ها و استعداد موزه‌داری خود سرمایه‌گذاری کنند، همانطور که در موزه فوق‌الذکر در بلژیک دیده می‌شود. یک گزارش اخیر ارزش بازار NFT را تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۲۳۱ میلیارد دلار برآورد کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx