بدترین مکان ها برای نگهداری عبارت بازیابی ولت کریپتو

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

در زیر تشک، در درزهای یک چمدان یا حتی در یک سیگار رول شده; بدترین و بهترین راه ها برای ایمن نگه داشتن یک عبارت بازیابی چیست؟ کلید باز کردن و بازیابی رمزارز ها، یک عبارت اولیه، باید ایمن و مطمئن باشد. امنیت با یک عبارت seed شروع می شود که گاهی اوقات عبارت بازیابی […]

ارزینجا

در زیر تشک، در درزهای یک چمدان یا حتی در یک سیگار رول شده; بدترین و بهترین راه ها برای ایمن نگه داشتن یک عبارت بازیابی چیست؟ کلید باز کردن و بازیابی رمزارز ها، یک عبارت اولیه، باید ایمن و مطمئن باشد. امنیت با یک عبارت seed شروع می شود که گاهی اوقات عبارت بازیابی نامیده می شود.

نمی توان انکار کرد: بیت کوین و فضای کریپتو بزرگ در چنگال بازار نزولی قرار دارند. از زمانی که آزمایش ترا دود شد، یک موج کریپتو معتبرترین صرافی ها را خفه کرد و باعث شد بسیاری از حامیان حاکمیت شخصی شعار دهند: «بدون کلیدهای شما، رمزارزی وجود ندارد».

در واقع، تقریباً روزی نیست که وام‌دهنده کریپتو «معتمد»ی برداشت مشتری را متوقف کند. از وام دهنده سنگاپوری Vauld گرفته تا صرافی تایلندی Zipmex با 200000 مشتری، تا صرافی مشهور جهانی سلسیوس، بسیاری از پلتفرم های متمرکز وام دهی به سرنوشت مشابهی دچار شده اند و عواقب دلخراشی را برای مشتریان در سال 2022 تضمین می کنند.

این شرایط یادآوری به موقع برای مراقبت از کلیدهای خود و اطمینان از قرار گرفتن آنها در مکانی امن است. بنابراین، در حالی که قیمت‌ها پایین است و اعتماد به صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین حد خود رسیده است، زمان بهتری برای افزایش امنیت دارایی‌های کریپتو وجود ندارد.

عبارات بازیابی جان ها را نجات می دهد!

عبارت بازیابی یا همان کلید خصوصی، فهرستی از 12 یا 24 کلمه است که یک عبارت را تشکیل می دهد. به بیان استعاری، یک کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد حاوی این کلیدها است که راهی راحت برای ارسال یا «امضا» وجوه ارائه می دهد.

همانطور که الکس گلادشتاین، فعال حقوق بشر و مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، اغلب می گوید، اگر به درستی از یک عبارت بازیابی مراقبت شود، می تواند جان انسان ها را نجات دهد. به عنوان مثال، اگر یک سارق یک کیف پول سخت افزاری را بدون عبارت بازیابی آن بدزدد، مشکل مهمی نیست. عبارت بازیابی را می توان با یک کیف پول جدید استفاده کرد. اگر یک دولت یا بازیگر بد شما را مجبور به فرار کند، این 12 یا 24 کلمه را می توان در هر نقطه از جهان برای دسترسی به بیت کوین (BTC) یا وجوه رمزنگاری استفاده کرد.

اکنون، در اینجا چند نمونه از جایی که یک عبارت بازیابی را نباید ذخیره کنید، آورده شده است.

اسرار آشکار عبارات

زوجی که میلیاردها بیت کوین در بیت فینکس در اختیار داشتند; و عبارت بازیابی خود را در حساب ذخیره سازی ابری خود ذخیره کرده بودند; جایزه اول را می گیرند. همانطور که Cointelegraph گزارش داد، مجرمان سایبری هدر مورگان و همسر او، ایلیا لیختنشتاین، عبارت اولیه خود را در یک حساب ذخیره سازی ابری ذخیره کردند. به این ترتیب، FBI تنها مجبور شد رمز عبور iCloud آن ها را شکست دهد تا به بیش از 4 میلیارد دلار بیت کوین (در زمان گزارش) دسترسی پیدا کند. درسی که در اینجا وجود دارد این است که  اعبارت اولیه خود را در اینترنت ذخیره نکنید.

به طور کلی، همانطور که Cointelegraph گزارش کرده است، هرگز نباید یک عبارت اولیه را در تلفن تایپ کرد. چرا؟ زیرا همانطور که یکی از Redditor متوجه شد، پیش‌بینی متن گوشی هوشمند می‌تواند یک عبارت اولیه را حدس بزند. پیش‌بینی متن، اگرچه گاهی اوقات برای املا یا شکلک‌های پیچیده مفید است، اما در مورد محافظت از ثروت شخصی نتیجه معکوس دارد.

ایمن بازی کن

اما، کارشناسان در مورد عبارات بازیابی چه می گویند؟ کریس بروکس، بنیانگذار کسب و کار بازیابی ارزهای دیجیتال Crypto Asset Recovery، به کوین تلگراف گفت که به تجربه او خطای انسانی می تواند ثروت را ریشه کن کند. مردم باید بیشتر از هکرها یا کلاهبرداران، نگران جا گذاشتن عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی خود در کیف پول های کاغذی باشند که به اشتباه می توانند بیرون بیفتند. بروکس توضیح داد:

شانس انتقال به یک آپارتمان جدید و از دست دادن رمز عبور کریپتو خود در این فرآیند بسیار بیشتر از هک شدن است.

خانواده بروکس پشت بازیابی دارایی های رمزنگاری شده یک “کسب و کار فصلی” را اداره می کردند. زیرا در هر بازار صعودی، مانند سال های 2017 و 2021، علاقه مندان به کریپتو که رمز عبور خود را فراموش کرده اند یا عبارات اولیه خود را گم کرده اند، از آنها کمک می خواهند. در یک نقطه در سال 2021، آنها به کوین تلگراف گفتند که تا 150 تماس مشتری در روز داشتند. یک توصیه بزرگ آنها برای مدیریت عبارات دانه این است که آن را ساده نگه دارید:

بنابراین به طور کلی، نکات امنیتی ما بسیار ابتدایی هستند. یک گاوصندوق 30 دلاری از آمازون بگیرید یا یک جعبه چوبی کوچک بسازید که به راحتی به عنوان مکانی برای اسناد امن قابل شناسایی است و فقط عبارات اولیه خود را در آنجا ذخیره کنید.

آنها پیشنهاد می کنند هر چیز مهمی را در آن جعبه قرار دهید. به این ترتیب، هر زمان که «شما مشغول نظافت بهاره هستید یا خانه‌ها را جابه‌جا می‌کنید، آن را بیرون نمی‌اندازید. قرار نیست کاغذ یا چیزی شبیه به آن را پاره کنید.»

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx