قمار متا روی متاورس جواب خواهد داد؟

متاورس متا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 476 نفر

قمار متا روی متاورس جواب خواهد داد؟

نامه سرگشاده یکی از سهامداران به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، سرمایه گذاری این غول فناوری در متاورس را بسیار بزرگ و وحشتناک توصیف کرده است. این سهامدار از شرکت خواسته است تا سرمایه گذاری خود را در متاورس و بازوی فناوری مرتبط با آن در بحبوحه سقوط قابل توجه قیمت سهام خود در ۱۸ ماه گذشته کاهش دهد.

این نامه سرگشاده در ۲۴ اکتبر منتشر شد و خطاب به زاکربرگ و هیئت مدیره بود. براد گرستنر، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری فناوری Altimeter Capital که تقریباً ۰.۱۱ درصد از سهام متا را در اختیار دارد، بر اساس گزارش هج فالو، این مقاله را براد گرستنر نگاشته است.

گرستنر گفت که هجوم همه جانبه متا به متاورس، اگرچه مهم است، اما باید سرمایه گذاری خود روی متا را کاهش دهد. او گفت که این شرکت سرمایه گذاری ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلاری در سال را در پروژه متاورس خود، از جمله فناوری AR/VR و Horizon World  اعلام کرده است، اما ممکن است ۱۰ سال طول بکشد تا نتیجه ای حاصل شود. سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری در آینده‌ای ناشناخته، حتی با استانداردهای دره سیلیکون بسیار بزرگ و وحشتناک است.

در عوض، او از این شرکت خواسته است که بیشتر بر روی هوش مصنوعی (AI) و کمتر بر روی متاورس تمرکز کند، زیرا پتانسیل افزایش بهره‌وری اقتصادی را نسبت به خود اینترنت دارد.

او افزود:

در حالی که بیشتر شرکت‌ها برای کسب درآمد از هوش مصنوعی تلاش می‌کنند، ما معتقدیم متا در موقعیت فوق‌العاده خوبی قرار دارد تا از هوش مصنوعی برای بهبود همه محصولات موجود خود استفاده کند.

اظهارات گستنر در همان روزی بیان شد که بانک آمریکا رتبه متا را از «خرید» به «خنثی» کاهش داد. این تا حدی به این دلیل بود که سرمایه گذاری های متاورس آن احتمالاً به دلیل «عدم پیشرفت» و «عدم نتیجه گیری» بی نتیجه مانده و همچنین سر و کله یک رقیب جدید به نام اپل پیدا شده است.

گرستنر اضافه کرد که طی ۱۸ ماه گذشته، سهام متا ۵۵ درصد در مقایسه با میانگین ۱۹ درصد برای «همتایان فناوری بزرگ» خود کاهش یافته است، که به گفته او منعکس کننده اعتماد از دست رفته در شرکت است، نه فقط روحیه بد بازار.

گرستنر تنها کسی نیست که فکر می‌کند آینده متاورس نسبتاً «نامشخص» است. در ۳۰ ژوئیه، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، گفت که در حالی که “متاورس” اتفاق خواهد افتاد، تلاش های شرکتی مانند آنچه فیس بوک انجام می دهد برعکس عمل خواهد کرد زیرا خیلی زود است که بدانیم مردم واقعا چه می خواهند.

قیمت سهام متا پلتفرم (META) طی سال گذشته با ۶۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۲۹.۷۲ دلار در زمان نگارش این مقاله رسیده است، کاهشی بسیار بیشتر از شرکت هایی مانند اپل، آمازون و گوگل در بازار نزولی فعلی. متا قرار است نتایج سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ خود را در ۲۶ اکتبر گزارش کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx