آیا روند صعودی بیت کوین پایان یافته است؟

آیا روند صعودی بیت کوین پایان یافته است؟
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3942 نفر

آیا روند صعودی بیت کوین پایان یافته است؟

آیا روند صعودی بیت کوین پایان یافته است؟ پاسخ PlanB، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، منفی است.

روند حرکتی بیت کوین در روزهای اخیر منفی بوده و این ارز در سیر نزولی خود از کانال ۶۰ هزار دلاری به زیر کانال ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد. اما به اعتقاد تحلیلگر مشهوری به نام پلن بی (PlanB)،‌ روند نزولی اخیر BTC به معنی پایان یافتن سیر صعودی این ارز دیجیتال نیست.

این تحلیلگر در خصوص روند حرکتی بیت کوین گفت:

هیچ چیزی در یک خط مستقیم بالا نمی رود. تا این ماه، بیت کوین ۶ ماه متوالی شاهد افزایش قیمت بوده است. به نظر می رسد سیر نزولی BTC در میانه راه همانند روند حرکتی این ارز دیجیتال در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ است.

PlanB در صنعت ارزهای دیجیتال با مدل تحلیل Stock-to-Flow یا همان S2F شناخته می شود. این مدل تحلیلی اساساً قیمت BTC را در یک مسیر صعودی همزمان با هاوینگ و افزایش کمبود این ارز دیجیتال پیش بینی می کند. وی همچنین مدل های تحلیلی دیگری پیرامون این مفهوم توسعه داده و جنبه های مختلفی را در تحلیل خود در نظر گرفته است.

در طی چندین ماه گذشته، BTC موفق شد رکورد خود در سال ۲۰۱۷ را بشکند و قیمت خود را تا ۶۵۰۰۰ دلار در ۱۴ آوریل افزایش بدهد.

اما در روزهای پیش روی خود در آن ماه، بیت کوین در تاریخ ۲۳ آوریل تا نزدیک به سطح ۴۷،۵۰۰ دلاری سقوط کرد، که حاکی از کاهشی در حدود ۲۶٪ است. طبق توئیت PlanB، این روند نزولی، با چرخه های صعودی گذشته بیت کوین هم راستا است.

BTC بعد از هاوینگ

روند حرکتی بیت کوین بعد از هاوینگ

روند حرکتی بیت کوین بعد از هاوینگ

توییت PlanB در روز جمعه همچنین شامل نموداری از قیمت های بیت کوین در چرخه های صعودی این رمزارز می شد که به دنبال هاوینگ های قبلی رخ داده بود. هاوینگ ها در سال های ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و چرخه های صعودی نیر در سال های ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰/۲۰۲۱ شکل گرفتند.

بر اساس نمودار BLX BraveNewCoin در TradingView ، در سیر صعودی سال ۲۰۱۳، پس از رشد قابل توجه BTC، این ارز دیجیتال بین ماه های آوریل و ژوئیه سال ۲۰۱۳ در سقوطی شدید حدود ۷۵٪ از ارزش خود را از دست داد. پس از این سقوط شدید، BTC قبل از ثبت رکوردی جدید در سال ۲۰۱۴ به رشد قابل توجهی دست یافت.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ نیز، BTC پس از دستاوردهای قابل توجه، تقریباً ۴۰٪ افت کرد، اما در ماه های بعدی قبل از نزولی شدن بازار، به بالاترین سطح خود در آن زمان صعود کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx