پس از ۴ سال تحقیق، بانک مرکزی نروژ آزمایش ارز دیجیتال ملی را آغاز می کند

پس از سالها تحقیق
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1565 نفر

پس از ۴ سال تحقیق، بانک مرکزی نروژ آزمایش ارز دیجیتال ملی را آغاز می کند

بانک مرکزی نروژ قصد دارد از طریق آزمایشات فنی جدید، یک شیوه بهتر برای توسعه ارز دیجیتال (CBDC) خود پیدا کند.

پس از سالها تحقیق، بانک مرکزی نروژ (Norges Bank) قصد دارد به منظور توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC راه حل های فنی مختلفی را آزمایش کند.

بانک مرکزی نروژ روز جمعه رسماً اعلام کرد که آزمایش های مربوط به توسعه CBDC خود را بر اساس توصیه های یک کار گروه داخلی در طی دو سال آینده آغاز خواهد کرد. بانک مرکزی نروژ در این خصوص گفت:

این کار گروه بر این عقیده است که انگیزه لازم برای تحقیق در مورد CBDC تقویت شده است. از سوی دیگر، بسیاری از بانک های مرکزی در حال انجام تحقیقات مشابه هستند و چندین کشور در حال انجام آزمایش های فنی هستند.

طبق این اعلامیه، این بانک نروژی در چهار سال گذشته مشغول انجام تحقیقات در خصوص CBDC بوده است. رییس بانک مرکزی نروژ اویستین اولسن (Øystein Olsen) در خصوص توسعه ارز دیجیتال ملی گفت:

پول نقد بانک مرکزی تعدادی از ویژگی های مهم سیستم پرداخت را فراهم می کند که می توان آنها را با صدور یک CBDC حفظ کرد و توسعه داد. دانش کافی برای تصمیم گیری در خصوص مناسب یا عدم مناسب بودن صدور CBDC ضروری است.

حس اعتماد به سیستم مالی

لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۸ Norges Bank در نظر داشته به منظور ایجاد حس اعتماد به پول و سیستم مالی این کشور، ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی کند.

کشور نروژ به دلیل کاهش چشمگیر استفاده از پول نقد، تحقیق بر روی CBDC را آغاز کرد. گفته می شود که این کشور اسکاندیناوی با تنها ۴٪ پرداخت نقدی کمترین میزان استفاده از پول نقد را در بین کشورهای جهان دارد.

در همین راستا، بیشتر کشورها در سراسر جهان، تلاش خود برای توسعه ارز دیجیتال ملی خود را افزایش داده اند. اوایل هفته گذشته، بانک مرکزی انگلیس رسماً اعلام کرد که مطالعات مقدماتی در خصوص CBDC خود را آغاز کرده است. انتظار می رود که سرانجام این پروژه عرضه پوند دیجیتال باشد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx