پس از تودکس، صرافی وبیت کوین (Vebitcoin) نیز فعالیت های خود را متوقف کرد

پس از تودکس، صرافی وبیت کوین (Vebitcoin) نیز فعالیت های خود را متوقف کرد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1662 نفر

پس از تودکس، صرافی وبیت کوین (Vebitcoin) نیز فعالیت های خود را متوقف کرد

وبیت کوین (Vebitcoin)، دومین صرافی ارزهای دیجیتال ترکیه نیز با ادعای مشکلات مالی به صورت ناگهانی فعالیت های خود را متوقف کرد.

صرافی وبیت کوین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود با اظهار تاسف در خصوص وضعیت اقتصادی این صرافی گفت:

به دلیل افزایش علاقه اخیر به ارزهای دیجیتال، معاملات ما بسیار شدیدتر از حد انتظار بوده است. متاسفانه این وضعیت ما را از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار داده است.

این صرافی مدعی شده که برای احترام به حقوق مدعیان معاملات را متوقف کرده و افزود که به زودی اطلاعات بیشتری را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

پس از توقف معاملات صرافی Thodex در روز چهارشنبه در ابتدا به دلیل سرمایه گذاری خارجی و سپس ادعاهایی مبنی بر حملات سایبری، صرافی وبیت کوین به دومین صرافی در ترکیه تبدیل شده که فعالیت های خود را متوقف می کند.

Vebitcoin یکی از صرافی های کوچک کشور ترکیه به حساب می آید. روز گذشته حجم معاملات روزانه این صرافی ۶۰ میلیون دلار بود. در مقایسه، حجم معاملات روزانه Thodex در آخرین روز معاملات خود برابر با ۵۸۵.۵ میلیون دلار بود. پاریبو (Paribu)، یکی از بزرگترین صرافی های این کشور، امروز رکورد حجم معاملاتی ۱ میلیارد دلار را ثبت کرد.

ارزهایی همچون بیت کوین، ریپل و استلار به ترتیب ۵۶٪ ، ۱۰٪ و ۶٪ از حجم معاملات روز گذشته این صرافی را به خود اختصاص دادند. اما با این وجود میزان وجوه قفل شده در این صرافی همچنان مشخص نیست.

ورود مقامات قضایی

اندکی پس از اعلام این خبر، ماساک، سازمان نظارت بر جرایم مالی ترکیه، کلیه حساب های بانکی مرتبط با وبیت کوین را مسدود کرد و تحقیقات درباره این شرکت و مدیرانش را آغاز کرد.

مرتجان بایراکتار (Mertcan Bayraktar)، وکیل هفت نفر در پرونده ای علیه صرافی Thodex، در مصاحبه ای گفت که مسدود کردن حساب های بانکی اولین قدم ضروری برای حمایت از شاکیان این شرکت است. وی در ادامه افزود:

این هفته، یک هفته تراژیک برای ارزهای دیجیتال در ترکیه بوده است.

ارتباط Vebitcoin با BitGo

در کشور ترکیه ۳۱ صرافی ارزهای دیجیتال وجود دارد که برخی از آنها برای جلب مشتری، خود را شریک تجاری یک برند جهانی معرفی کرده اند.

در وبسایتش Vebitcoin خود را به عنوان شریک تجاری BitGo که یک شرکت امنیت دارایی های دیجیتال مستقر در کالیفرنیا است، توصیف کرده است. این صرافی ادعا کرده که تمام محصولات موجود در این صرافی تحت پوشش بیمه Bitgo هستند. Vebitcoin در توییتی در ۴ ژوئن سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود:

Vebitcoin شریک ترک BitGo، مهمترین بانک سرد ارزهای دیجیتال در جهان است.

اما سخنگوی BitGo اعلام کرد که Vebitcoin فقط مشتری کیف پول گرم این شرکت بوده، نه مشتری کیف پول سرد و قطعا شریک این صرافی نبوده است. سخنگوی این شرکت همچنین گفت که BitGo از ادعاهای مطرح شده توسط Vebitcoin آگاهی نداشته است.

سخنگوی BitGo همچنین گفت که بیمه BitGo فقط خسارت ناشی از BitGo را پوشش می دهد و این بیمه خسارات ناشی از Vebitcoin را پوشش نمی دهد.

بنابراین با این اوصاف به نظر میرسد که کاربران صرافی وبیت کوین نباید انتظار هیچ گونه جبران خسارتی از شرکت BitGo داشته باشند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx