آیا ریپل (XRP) موفق به عبور از بازه مقاومتی ۱ دلاری خواهد شد؟

آیا ریپل (XRP) موفق به عبور از بازه مقاومتی 1 دلاری خواهد شد؟
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2075 نفر

آیا ریپل (XRP) موفق به عبور از بازه مقاومتی ۱ دلاری خواهد شد؟

در ماه های اخیر بیت کوین توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اما در کنار بیت کوین، ریپل (XRP) نیز موفق شده عملکرد خوبی از خود نشان بدهد و خبرساز شود. رشد بیت کوین را می توان به ورود شرکت ها و موسسات مالی به بازار این ارز دیجیتال و کاهش عرضه مرتبط دانست.

در همین حال، ریپل نیز موفق شده از روند نزولی بلند مدت خود خارج شود و عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد. اما حتی با وجود ایردراپ Flare Network که برای ۱۲ دسامبر برنامه ریزی شده است، همچنان ریپل موفق نشده از مقاومت ۱ دلاری عبور کند.

ثبت بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۱۸

نمودار یک روزه ریپل

در هفته های گذشته ریپل عملکرد خیره کننده ای با رشد عمودی خود داشته است. این ارز موفق شد قیمت خود را از ۰.۲۲ دلار به ۰.۸۰ دلار افزایش بدهد. حرکت ریپل به گونه ای است که رشد عمودی دارد و پرنوسان است به جای اینکه آهسته و تدریجی باشد. رالی اخیر این ارز نیز همین مسئله را تایید می کند. در روند صعودی اخیر خود، ریپل موفق شد از یک روند نزولی  بلند مدت، همانگونه که در نمودار می توان مشاهده کرد، خارج شود. با این خروج، ریپل موفق شد که به بالاترین سطح خود از زمان بازار نزولی ژانویه سال ۲۰۱۸ دست یابد.

اصلاح قریب الوقوع

نمودار یک روزه ریپل

با توجه به عملکرد قیمتی ریپل در گذشته می توان گفت که قبل از اینکه ریپل روند صعودی عمودی را شروع کند سیگنال می دهد و بعد از این صعود، اصلاح بلند مدتی رخ می دهد. نمودار فوق چهار عملکرد قیمتی ریپل را نمایش می دهد که همگی شبیه آخرین مورد هستند. معمولا چنین صعودهایی که عمودی شکل هستند، بعد از اصلاحی بلند مدت شکل می گیرند.

این اصلاحات ممکن است تا هفته ها طول بکشند و این گونه زمینه صعود ناگهانی بعدی را فراهم می کنند. چنین نتایجی اصلا بد به نظر نمی رسند چون اغلب روندهای صعودی برای تداوم نیازمند اصلاح هستند. معمولا این اصلاحات تا سطوح مقاومتی ادامه پیدا می کنند و باعث تبدیل شدن سطح مقاومتی گذشته به سطح حمایتی می شوند.

مراقب این بازه ها باید بود

نمودار یک روزه ریپل

بازه زمانی روزانه نشان می دهد که باید مراقب برخی از بازه ها بود. این بازه ها براساس عملکرد قیمتی ریپل در گذشته هستند و هر دو سطح قبلا سطوح مقاومتی بوده اند. بازه اول در حدود ۰.۴۵ دلار قرار دارد که ریپل در هفته های گذشته موفق به عبور از این بازه شده بود. دقیقا زمانی که بیت کوین تا ۱۶۲۰۰ دلار اصلاح شد، ریپل به شدت به سمت ۰.۴۵ دلار ریزش کرد که در نتیجه این نزول، تغییر حمایتی/مقاومتی رخ داد.

این مسئله هم بستگی بزرگی که بین ارزهای دیجیتال وجود دارد را تایید می کند. تا زمانی که بیت کوین با ثبات باشد، آلت کوین ها می توانند روند صعودی خود را ادامه بدهند. اما زمانی که قیمت بیت کوین اصلاح می شود، آلت کوین ها نیز به دنبال بیت کوین افت می کنند. و معمولا در چنین مواقعی آلت کوین ها بیشتر از خود بیت کوین متضرر شده اند. بنابراین درصورتی که بیت کوین اصلاح عمیقی را متحمل شود، بازه دومی که تریدرها باید مراقبش باشند، بازه ۰.۳۲ دلاری است. در طول سال جاری، این بازه به عنوان یک بازه مقاومتی برای ریپل عمل کرده است.

با رسیدن به سطوح قیمتی بالا، باید انتظار اصلاح و نزول به سطوح پایین را داشت زیرا اینگونه روند صعودی می تواند ادامه داشته باشد. درصورتی که هر یک از دو بازه به یک سطح حمایتی جدیدی تبدیل بشوند، مسیر رسیدن ریپل به بازه ۱ دلاری و حتی ۱.۵ دلاری برای ریپل هموار خواهد شد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx