ارزهای دیجیتال، منبع مالی برنامه های موشکی کره شمالی

ارزهای دیجیتال، منبع مالی برنامه های موشکی کره شمالی
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 941 نفر

ارزهای دیجیتال، منبع مالی برنامه های موشکی کره شمالی

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد در گزارش محرمانه‌ اخیر خود ادعا کرده که کره شمالی بودجه برنامه های موشکی خود را با سرقت ارزهای دیجیتال تامین کرده است.

در یک نشست خبری، مقامات سازمان ملل اعلام کردند که این کشور در سال‌ های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بالغ بر ۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی ها ربوده است.

در این گزارش محرمانه آمده است که این کشور حملات سایبری متعددی انجام داده است. و از این طریق منبع درآمد مهمی برای موشک های هسته ای خود ایجاد کرده است.

گفته می شود که بیشتر اهداف این حمله ها صرافی هایی واقع در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی بوده و ظاهراً حداقل سه صرافی مورد حمله قرار گرفته اند.

همانطور که می دانید در هفته های اخیر کره شمالی بزرگترین آزمایش موشکی خود را در پنج ساله گذشته انجام داد که باعث نگرانی کشورهای غربی شد. از آنجایی که این کشور با مشکلات اقتصادی فراوان و کمبود غذا دست و پنجه نرم می کند، نحوه تامین مالی این آزمایشات بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است.

شرکت اطلاعات و امنیت بلاکچین Chainalysis نیز در این خصوص گزارشی تهیه کرده است. براساس این گزارش، کره شمالی حداقل در هفت حمله به پلتفرم‌ های کریپتو در سال ۲۰۲۱، موفق به سرقت نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار شده است. رسانه های کره جنوبی نیز گزارش کرده اند که کره شمالی حداقل ۱.۷ میلیارد دلار از صرافی ها به سرقت برده است.

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx