۵ عامل بسیار مهم در چشم انداز بیت کوین که باید در نظر گرفت

  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1178 نفر

۵ عامل بسیار مهم در چشم انداز بیت کوین که باید در نظر گرفت

بیت کوین هفته جدید میلادی را با ثبت یک رکورد جدید و تلاش برای صعود به بالاترین سطح تاریخی خود آغاز کرد. با افزایش هیجانات در بازار این رمزارز، باید این پنج نکته را در هفته جاری مد نظر داشت.

بازگشت سریع

دقیقا زمانی که به نظر می رسید تلاش بیت کوین برای صعود به اوج گذشته خود به مانع برخورد کرده است، پادشاه ارزهای دیجیتال همه را شگفت زده کرد.

بعد از از دست رفتن سطح ۶۰,۰۰۰ دلار، گاوها بلافاصله وارد میدان شدند. با افزایش چشمگیر حجم خریدها، این رمزارز در عرض چند ساعت، نه تنها سطح فوق را پس گرفت، بلکه تا بازه ۶۲,۰۰۰ دلار نیز صعود کرد.

کندل هفتگی بیت کوین

کندل هفتگی BTC

بیت کوین علیرغم نوسانات خود، حتی موفق شد بالاترین کندل هفتگی خود را در محدوده ۶۱,۵۰۰ دلار ثبت کند. تریدر و تحلیلگر رکت کپیتال (Rekt Capital) در این خصوص گفت:

با این کلوز هفتگی تاریخی حالا بیت کوین در موقعیت بسیار خوبی برای تداوم روند صعودی خود قرار گرفته است.

راه اندازی صندوق های قابل معامله

قطعا این هفته خبر راه اندازی احتمالی ETF بیت کوین یکی از هیجان انگیزترین خبرها می تواند باشد.

تایم لاین راه اندازی ETF 

تایم لاین راه اندازی ETF

بالاخره بعد از سال ها تلاش، سازمان بورس و اوراق بهادار امریکا تایید کرده است خود را برای راه اندازی دو محصول ETF آماده می کند. به گفته سازمان فوق، این دو محصول ETF مبتنی بر فیوچرز گروه CME خواهد بود.

افزایش متوالی سختی شبکه

فاندامنتال های شبکه بیت کوین همچنان همه را تحت تاثیر خود قرار داده اند. در این بین، میزان سختی شبکه یکی از مهمترین ها بوده است. در صورتی که میزان سختی به روند صعودی خود ادامه بدهد، روز سه شنبه ۱۹ اکتبر هفتمین هفته صعودی متوالی ثبت خواهد شد. لازم به ذکر است که سال ۲۰۱۹ آخرین باری بود که چنین رکوردی ثبت شده بود.

 سختی شبکه بیت کوین

 سختی شبکه BTC

با این حال،‌ هش ریت بیت کوین از رقم ۱۴۰ EH/s در ماه جاری به رقم ۱۲۳ EH/s کاهش یافته است. همانطور که می دانید، با کنار رفتن چین از عرصه ماینینگ، حالا امریکا به قدرت برتر ماینینگ تبدیل شده است.

شوک نسبت عرضه به تقاضا

تحلیلگران بسیاری بر این عقیده هستند که بیت کوین می تواند در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، رکوردهای قیمتی خود را جابجا کند. یکی از این تحلیلگران ویلی وو (Willy Woo) نام دارد که از افزایش روزافزون کمیابی BTC به عنوان کاتالیزوری برای افزایش قیمت این رمزارز یاد کرده است.

نمودار شوک عرضه بیت کوین

نمودار شوک عرضه BTC

به گفته او، تداوم کاهش عرضه، و از طرفی عدم تمایل هولدرها به فروش دارایی های خود، چشم انداز صعودی این کوین را بسیار تقویت کرده است.

چشم انداز چرخه نزولی

همانطور که می دانیم هیچ دارایی در یک خط مستقیم به روند صعودی خود ادامه نمی دهد. بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از تحلیلگران برجسته بازار اعتقاد دارند که چرخه فعلی بیت کوین از چرخه های سابق خود تفاوتی نخواهد داشت؛ و هم راستا با سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ خواهد بود. این تحلیلگران پیش بینی می کنند که بعد از یک اوج قیمتی، یک روند نزولی طولانی مدت همانند چرخه های گذشته اتفاق خواهد افتاد.

در این راستا، رکت کپیتال گفت:

بسیاری فکر می کنند که بیت کوین حالا که بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته و به بلوغ رسیده است، شاهد یک سقوط ۸۰ درصدی نخواهد بود.

این تحلیلگر در پایان افزود:

نباید فراموش کرد که همین چند ماه گذشته یک اصلاح ۵۳ درصدی وجود داشت. میانگین عمق اصلاح بازار ۸۴.۵٪ است. پس احتمال دارد دوباره چنین اتفاقی رخ بدهد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx