تحلیلی مهم درباره ی قیمت بیت کوین و اتریوم

تحلیلی مهم درباره ی قیمت بیت کوین و اتریوم
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2964 نفر

تحلیلی مهم درباره ی قیمت بیت کوین و اتریوم

طبق پیش بینی و تحلیل های قبلی، قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۱۲۰۰۰ دلار اصلاح شد و به ۱۰۶۰۰ دلار رسید. البته دوباره افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین در صرافی باینسس ۱۰۸۰۰ دلار است. قیمت بیت کوین و اتریوم با کاهش ۱۳ و ۲۱ درصدی مواجه شد. این رویداد بیش از یک میلیارد دلار از قرارداد های آتی را نقد کرد. 

این اتفاق دو دلیل اصلی دارد. اولا کاهش حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال در روزهای شنبه و یک شنبه. ثانیا فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران پس از رسیدن به قیمت ۱۲۰۰۰ دلار.

دلیل اول

در روزهای شنبه و یک شنبه، با توجه با تعطیلی بازارهای بین المللی، حجم خرید و فروش کاهش می یابد. یعنی میزان تقاضا برای خرید کم تر است. پس به عنوان یک قاعده ی کلی، کاهش قیمت در این دو روز یک اتفاق طبیعی است.

دلیل دوم

در طی این چند روز، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال افزایش چشمگیری داشته است. بیت کوین توانست تا ۱۲۰۰۰ دلار بالا برود. با رسیدن قیمت به این عدد، تمایل سرمایه گذاران به فروش جهت برداشت سود بیشتر شد. با افزایش مقدار فروش، قیمت این ارز دیجیتال با کاهش بزرگی رو به رو شد. همین امر سبب افت قیمت تا حدود ۱۰۵۰۰ دلار شد.

بیت کوین و اتریوم به شدت مورد توجه خریداران قرار داشتند

در چند روز گذشته، بعد از شروع روند صعودی توسط بیت کوین، این ارز دیجیتال مورد توجه بسیاری قرار گرفت. همین امر باعث شد تا نظر سرمایه گذاری کوتاه مدت به این موضوع جلب شود.  با افزایش قیمت تا ۱۲۰۰۰ دلار این سرمایه گذاران اقدام به فروش دارایی های خود جهت برداشت سود کردند. با افزایش فروش، بیت کوین وارد فاز اصلاح شد.

ضمنا صرافی هایی مانند بیت مکس (BitMEX) و بایننس فیوچرز (Binance Futures)، از مکانیسمی به نام تامین بودجه برای ایجاد تعادل در بازار استفاده می کنند. زمانی که تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران به دنبال قرارداد های طولانی مدت هستند، با استفاده از مکانیسم تامین بودجه و قرارداد های آتی سرمایه گذاران کوتاه مدت را ترغیب به خرید و فروش میکنند. همین اتفاق سبب شد تا قیمت بیت کوین بالا رفته و سپس ریزش کند.

عدم تعادل بازار برای اتر نیز تبعاتی ناخوشایندی به همراه داشت. نرخ تامین بودجه در بالاترین سطح خود ۰.۲۱ درصد بود که نشان دهنده صعودی قابل توجه است. اما پس از فروش دارایی های توسط برخی از سرمایه گذاران، نرخ بودجه پیش بینی شده برای بالاترین قیمت ۰.۱۹ درصد شد.

میشل ون د پاپ (Michael van de Poppe) ، که یکی از معامله گران بورس اوراق بهادار کشور هلند است، انتظار داشت که اتر در نهایت به ۳۰۰ دلار کاهش یابد.

در حال حاضر ، برخی پیش بینی ها حاکی از آن است که بیت کوین دوباره به سطح ۱۱۳۰۰ دلار باز می گردد. در این میان نوعی خوش بینی در مورد روند قیمت بیت کوین رواج پیدا کرده است . وقتی از کلوین کوه اسپارتان بلک (Spartan Black’s Kelvin Koh) سؤال شد که آیا بیت کوین به اوج خود خواهد رسید، با خوش بینی تمام پاسخ او مثبت بود.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx