اتریوم  (Ethereum) به بالاترین قیمت خودش در ۲۰۲۰ رسید، علت چیست؟

اتریوم  (Ethereum) به بالاترین قیمت خودش در 2020 رسید، علت چیست؟
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2692 نفر

اتریوم  (Ethereum) به بالاترین قیمت خودش در ۲۰۲۰ رسید، علت چیست؟

می توان ۳ دلیل کلیدی برای افزایش قیمت  اتریوم  (Ethereum) برشمرد. در اوایل سال ۲۰۲۰ اتریوم خبر از به کار بستن اتریوم ۲ داد. شبکه ای که به کاربران خود اجازه استیک کردن می دهد. این خبر باعث افزایش تقاضای سرمایه گذاران شد. با افزایش تقاضا به تبع قیمت اتریوم هم روند صعودی در پیش گرفت.

پس از پنج شنبه سیاه، بعد از سقوط اتریوم به زیر ۹۰ دلار، بازار دیفای شروع به رشد کرد. وقتی پروتکل های جدید، سیستم پاداش دهیشان را معرفی کردند، تمایل برای اقتصاد غیر متمرکز افزایش یافت.

با افزایش خوشبینی به دیفای و شبکه اتریوم ۲، روند صعودی این ارز تشدید شد. پیش بینی ها از قیمت ۳۰۸ دلار و ۴۰۰ دلار برای این ارز دیجیتال خبر می دادند. اما این سرعت رشد کمی غیر قابل پیش بینی بود.

روند یک ساله اتریوم

دلیل اول، رشد دیفای

بازار دیفای رشد بسیار قابل توجهی کرده است. توجه سرمایه گذاران را نیز به خود جلب کرده است. ایجاد چنین مقبولیتی، مهمترین دلیل رشد قیمت این ارز دیجیتال است. به نظر می رسد قیمت اتریوم باز هم بالاتر برود.

دلیل دوم و سوم افزایش گزینه ها و تقاضای نقطه ای اتریوم

در سه ماهه ی دوم سال میلادی، معادل با شروع سال شمسی، گزینه ها و تقاضای نقطه ای اتریوم افزایش یافت.

رالی های قبلی اتریوم بر اساس بازار آتی رخ می داد. نرخ تامین بودجه اتریوم در فوریه سال جاری در BitMEX حدود ۰.۲ درصد بود. به این معنا که دارندگان طولانی مدت به دلیل عدم تعادل بازار مجبور به تحریک دارندگان کوتاه مدت با هزینه های قابل توجه شدند.

در طی رالی قیمت اخیر، نرخ تامین بودجه قراردادهای آتی اتر نسبتا پایین ماند. بر خلاف افزایش ۳۰ درصدی ۵ روز اخیر، نرخ تامین اتر زیر ۰.۲ درصد است. این بدان معناست که بازار گزینه ای و نقطه ای در این رالی نقش اصلی را دارند.

لازم به ذکر است که futures market یا بازار آتی بازاری است که futures در آن خرید و فروش می شود. و futures توافق نامه خرید و فروش سهام خاص ، کالاها و غیره در یک تاریخ خاص در آینده با قیمت ثابت است. معاملات آتی در بازارهای مالی قابل تجارت است.

همچنین options market یا بازار گزینه ای نیز بازاری است که options در آن خرید و فروش می شود. و options توافقنامه ای است که می تواند خرید و فروش شود. و به مالک این حق را می دهد که بتواند در مورد خرید یا فروش سهام ، اوراق قرضه و غیره برای یک قیمت ثابت در یک بازه زمانی توافق شده یا در یک تاریخ خاص تصمیم بگیرد.

به نظر می رسد این عوامل در افزایش قیمت اتریوم تاثیر گذار باشند. ضمنا به عقیده ی بسیاری از کارشناسان اتریوم هنوز جا برای رشد دارد و باید منتظر قیمت بالا تر از این بود.

با ما همراه باشید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx