پس از رشد ۱۶۵ درصدی در مدتی کوتاه،‌ آیا روند صعودی تزوس ادامه خواهد داشت؟

پس از رشد 165 درصدی در مدتی کوتاه،‌ آیا روند صعودی تزوس ادامه خواهد داشت؟
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1056 نفر

پس از رشد ۱۶۵ درصدی در مدتی کوتاه،‌ آیا روند صعودی تزوس ادامه خواهد داشت؟

تزوس یکی از رمزارزهایی بوده که اخیرا با افزایش پذیرش و آپگریدهای مهم شاهد رشد چشمگیری در قیمت خود بوده است. این پروژه اخیرا موفق شده با عملکرد خوب خود توجه بسیاری را در صنعت کریپتو به خود جلب کند. شبکه اتریوم در حال حاضر از نظر استقرار قراردادهای هوشمند و همچنین کاربران فعال، پروتکل لایه اول غالب است. با این حال، رقابت برای تبدیل شدن به یک “رایانه جهانی” هنوز به پایان نرسیده است. در این رقابت، پروتکل های رقیب با ارائه راهکاری برای حل مشکلاتی همچون کارمزدهای بالا و سرعت پایین تایید تراکنش ها، که اتریوم با آنها دست و پنجه نرم می کند، مورد توجه قرار گرفته اند.

یکی از پروژه هایی که در یک ماه گذشته روند صعودی به خود گرفته است، تزوس است. این پروژه یک شبکه بلاکچین اثبات سهام است که به گونه ای طراحی شده که در طول زمان بدون نیاز به هارد فورک می تواند تکامل یابد. داده ها نشان می دهند که XTZ موفق شده با رشدی ۱۶۵ درصدی از کف ۲.۰۹ دلاری خود در ۲۰ جولای به ۵.۵۳ دلار در ۲۷ آگوست صعود کند. حجم معاملات این رمزارز در ۲۴ ساعت آن روز به رقم بالای ۱ میلیارد دلار صعود کرده بود.

نمودار XTZ

دلایل رشد XTZ

بهبود شبکه تزوس از طریق آپگرید اخیر به نام گرانادا (Granada)، پذیرش توسط چندین موسسه بانکی بزرگ و پاداش های جذاب استیکینگ از جمله دلایلی هستند که رشد چشمگیر این رمزارز را رقم زده اند.

کاهش هزینه تراکنش ها

همانطور که به آن اشاره شد تزوس به گونه ای طراحی شده که بدون هارد فورک می تواند به مرور ارتقا یابد. در کل از زمان راه اندازی خود، این پروژه شاهد ۷ آپگرید موفق بوده است که سه مورد از آنها در سال ۲۰۲۱ منتشر شدند. جدیدترین به روزرسانی موسوم به گرانادا در ۶ آگوست اجرا شد. به گفته تیم این پروژه، کاهش زمان بلوک از ۶۰ به ۳۰ ثانیه، کاهش فی مصرفی در قراردادهای هوشمند با ضریب متوسط ۳ تا ۶ برابری از جمله بهسازی هایی هستند که این آپگرید به ارمغان آورده است.

پذیرش توسط موسسات بانکی

دلیل دوم رشد تزوس پذیرش و بکارگیری توسط شرکت دارایی های دیجیتال Crypto Finance AG و بانک سوئیسی InCore بوده است. این دو شرکت همچنین یک استاندارد جدید توکن سازی به نام DAR-1 ایجاد کردند که عملکردهای جدید مبتنی بر قراردادهای هوشمند را ایجاد می کنند. از جمله ویژگی این عملکردها می توان به مبارزه با پولشویی و مدیریت دارایی اشاره کرد. InCore همچنین اعلام کرده است که خدمات حفظ، استیکینگ و ترید XTZ را برای موسسات و نهادها راه اندازی خواهد کرد. با راه اندازی این خدمات، نهادها قادر به ارایه خدمات استیکینگ به مشتریان خود خواهند بود.

پاداش های جذاب استیکینگ

براساس داده های StakingRewards، نرخ سود سالانه استیکینگ ۷.۸۵٪ است. این رقم برای کاربرانی که حرفه ای هستند و می توانند استیکینگ مخصوص خود را ایجاد کنند، ۸.۷۳٪ است. داده های TZStats، در زمان نگارش این مطلب، نشان می دهند که ۷۷.۶۵٪ از عرضه کل XTZ در شبکه تزوس استیک شده است. همین موضوع تعداد توکن های در گردش را به شدت کاهش داده و در رشد قیمت تاثیرگذار بوده است. انتظار می رود با تداوم روند فعلی این رمزارز به صعود خود ادامه بدهد. برای بررسی و کسب آگاهی بیشتر در خصوص XTZ به ارزینجا مراجعه کنید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx