خلاصه رویدادهای ژئوپلیتیکی و کلان بازارهای جهانی در تاریخ ۱۰ مارس

خلاصه رویدادهای ژئو پلیتیکی و کلان بازارهای جهانی در تاریخ 10 مارس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1043 نفر

خلاصه رویدادهای ژئوپلیتیکی و کلان بازارهای جهانی در تاریخ ۱۰ مارس

بازار سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه بهبود یافت، در حالی که قیمت نفت خام پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱۴ سال اخیر در اوایل این هفته، کاهش یافت.

شاخص S&P500 با ۲.۶% افزایش از پایین ترین سطح ۹ ماهه به ۴۲۷۷.۸۸ رسید و Nasdaq  با جهش ۳.۶% به ۱۳۲۵۵.۵۵ رسید. میانگین صنعتی داوجونز نیز با ۲ درصد رشد به ۳۳۲۸۶.۲۵ واحد رسید.

حوزه فناوری و امور مالی پیشتاز بازار و انرژی و آب و برق تنها بخش‌های رو به زوال این بازار بودند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده با ۷ واحد افزایش به ۱.۹۴ درصد رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با افت ۱۱ درصدی به ۱۱۰.۰۹ دلار در هر بشکه رسید که قیمت آن در اوایل هفته جاری به بالای ۱۳۰ دلار هم رسیده بود.

کارستن فریچ، تحلیلگر Commerzbank در یادداشتی گفت:

این ممنوعیت نباید فشار زیادی بر بازار وارد کند زیرا “ایالات متحده هیچ تحریم ثانویه ای را اعمال نکرده است که سایر کشورها را مجبور به توقف واردات نفت خود از روسیه کند.” از نظر تئوری، ایالات متحده حتی می‌تواند با تولید خود کمبودهای ناشی از تحریم روسیه را جبران کند.»

فریچ گفت که آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد که مایل است در صورت لزوم آزادسازی بیشتر نفت از ذخایر اضطراری اعضا این آژانس را در دستور کار قرار دهد.

در بخش رویدادهای ژئوپلیتیک، پس از آن که گزارش های رسانه ای به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مبنی بر اینکه هدف مسکو اشغال اوکراین نیست، احساس خطر بهبود یافت. گزارش ها حاکی از آن است که ایهور ژوکوا، معاون رئیس ستاد ارتش اوکراین در واکنش به این موضوع گفت که اگر روسیه بتواند به نگرانی های امنیتی خود رسیدگی کند، دولت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، مایل است در مورد اتخاذ وضعیت بی طرف صحبت کند.

بر اساس گزارش رسانه ها، آخرین دیدار بین دو کشور روز پنجشنبه در ترکیه برگزار می شود.

طلا برای تحویل در آوریل پس از رسیدن به مرز ۲۰۷۵ دلار در روز سه شنبه، زمانی که بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز اعلام کردند قصد دارند وابستگی خود به محصولات نفت و گاز روسیه را کاهش دهند، با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۹۹۶.۷۰ دلار در هر اونس تروی رسید. نقره با ۳.۳ درصد کاهش به ۲۶.۰۲ دلار در هر اونس رسید.

در دیگر اخبار اقتصادی، اداره آمار کار اعلام کرد که فرصت‌های شغلی در ژانویه از ۱۱.۴۵ میلیون نفر در دسامبر به ۱۱.۲۶ میلیون نفر کاهش یافته است، در حالی که استخدام از ۶.۴۵ میلیون به ۶.۴۶ میلیون نفر رسیده است که به دلیل عرضه نیروی کار موجود بسیار پایین‌تر از سطح فرصت‌های شغلی باقی مانده است.

 

در همان زمان، تعداد افرادی که شغل خود را ترک کردند کاهش یافت، اگرچه این سطح نسبت به سال قبل افزایش داشت زیرا کارگران نسبت به یافتن شغل دیگری مطمئن بودند.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx