درون شبکه: سود به ضرر نقد شده بیت کوین چیست و چه آینده‌ای را نشان می‌دهد؟

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 960 نفر

درون شبکه: سود به ضرر نقد شده بیت کوین چیست و چه آینده‌ای را نشان می‌دهد؟

در این مقاله به بررسی وضعیت فعلی بیت کوین از نظر اندیکاتور درون شبکه Realized Profit to Loss Ratio می پردازیم. و به شما آموزش می دهیم که چگونه از آن استفاده کنید.

تفاوت سود و ضرر Realized و Unrealized چیست؟

اول معنی لغوی این دو را بررسی می کنیم بعد مفهوم این دو کلمه را بیان می کنیم. Realized به معنی نقد شده و Unrealized به معنی نقد نشده است. اما از نظر مفهومی به چه معنی است؟ وقتی یک سودی Realized شده باشد یعنی سود حاصل از معامله مورد نظر نقد شده و طرف می تواند آن را به صورت نقد لمس کند.

اما وقتی صحبت از Unrealized است یعنی یک معامله ای در حال انجام است و اصطلاحا تو سود رفته اما هنوز آن معامله باز است و سود حاصل از معامله نقد نشده است. به طور مثال، شما یک معامله فیوچرز باز کرده اید و می بینید که الان ۱۰۰ دلار توی سود هستید. در این مرحله شما سود نقد نشده یا همون Unrealized دارید. اما به محض این که معاملتون رو ببندید و سودش رو بذارید توی جیبتون; اون موقع سود نقد شده یا همان Realized دارید.

نسبت سود به ضرر نقد شده

یکی از داده های درون شبکه که مورد توجه بسیاری از تحلیل گران است ; نسبت سود به ضرر نقد شده بیت کوین است. در نمودار زیر همانطور که مشاهده می کنید دو منحنی وجود دارد. یکی با رنگ  سبز که قیمت بیت کوین را نشان می دهد و دیگری با رنگ نارنجی که نسبت سود به ضرر نقد شده بیت کوین را نشان می دهد.

خط افقی سفید رنگ در پایین صفحه نیز نشان دهنده نقطه ای است که در آن نه کسی سود کرده و نه کسی ضرر. اما پایین این نمودار یعنی مردم با ضرر از معاملات خارج شده اند. و بالای این محور یعنی مردم با سود از معاملات خارج شده اند. همانطور که مشاهده می کنید در کف های قیمتی گذشته بیت کوین، این نسبت به کم ترین مقدار خود رسیده است و حول محور افقی صفر نوسان داشته است. اما پس از آن با رشدهای قیمتی مواجه شده است.حالا نوبت آن رسیده است که ببینیم آیا این الگو تایید می شود یا نه. بنابراین هفته آینده برای این الگو بسیار تعیین کننده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx