سخنگوی صنعت برق: ماینرها برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند

سخنگوی صنعت برق: ماینرها برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1301 نفر

سخنگوی صنعت برق: ماینرها برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند

یکی از جدی ترین چالش های پیش روی ماینرها تامین انرژی مورد نیاز ماینینگ است. چندی پیش افراد بسیاری در کشور در نقاط مختلف شاهد خاموشی های متعددی بودند که یکی از عوامل آن استخراج ارزهای دیجیتال عنوان شده بود.

اما مصرف بالا تنها مشکلی نیست که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. معمولا در کشورهایی همچون چین، از سوخت های فسیلی و به اصطلاح “کثیف” برای تولید برق مورد نیاز استخراج استفاده می شود.

همین موضوع باعث شده تا افرادی همچون کوین اولیری (Kevin O’Leary) بیت کوین های استخراج شده با سوخت های فسیلی را “خون کوین” توصیف کند. در همین راستا، این سرمایه گذار اخیرا اعلام کرد که در آینده تنها بیت کوین هایی را که با استفاده از انرژی های پاک استخراج شده اند، خواهد خرید.

احداث نیروگاه ‌های تجدید‌پذیر

از این رو، به گزارش ارزینجا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، احداث نیروگاه ‌های تجدید‌پذیر را به عنوان یکی از روش‌ های تامین انرژی مورد نیاز ماینرها معرفی کرده است. وی در این خصوص گفت:

یکی از اقداماتی که دارندگان مراکز استخراج رمزارز می ‌توانند انجام دهند، این است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌ های تجدید‌پذیر تامین کنند.

وی در ادامه گفت:

مراکز استخراج رمزارز برای این کار می ‌توانند نسبت به احداث نیروگاه های مختلف انرژی های تجدیدپذیر نظیر نیروگاه بادی، خورشیدی و برق آبی کوچک اقدام کنند. البته برق تولیدی از طریق انرژی ‌های تجدیدپذیر با توجه به وزش باد یا نور خورشید کم و یا زیاد می ‌شود بر همین اساس وزارت نیرو پذیرفته آن میزان نوسان‌ ها را جبران کند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت:

علاوه برآن وزارت نیرو ساعت‌ هایی که این نیروگاه ها برق بیشتری تولید کنند را به نرخ تجدیدپذیر از آنها خریداری می کند. بنابراین اگر کسی فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیرها را داشته باشد، وزارت نیرو می تواند هم پشتیبانی کند از جهت آن نوسان‌ های تولید برقی که انرژی های تجدیدپذیر دارند و همچنین اگر تولیدی مازاد بر مصرف داشته باشند به نرخ تجدیدپذیر خریداری کند.

سخنگوی صنعت برق در پایان خاطرنشان کرد:

فکر می ‌کنیم با این راهکار به نوعی این مراکز می‌ توانند به نوعی درآمد و نقدینگی متناسب را از رمزارزها کسب کنند. همچنین، مازاد برق تولیدی را به وزارت نیرو به صورت تضمینی به فروش برسانند. وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx