قزاقستان به دنبال اعمال محدودیت بر صنعت ماینینگ است

قزاقستان به دنبال اعمال محدودیت بر صنعت ماینینگ است
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1260 نفر

قزاقستان به دنبال اعمال محدودیت بر صنعت ماینینگ است

قزاقستان در حال حاضر با مشکل قطعی برق دست و پنجه نرم می کند. به همین دلیل، انگشت اتهام صنعت ماینینگ بیت کوین را هدف قرار داده است.

همانطور که می دانید به دلیل ممنوعیت استخراج در چین، بسیاری از ماینرها از این کشور مهاجرت کردند. از این رو، قزاقستان به یکی از مقاصد ماینرها تبدیل شد. اما حالا این کشور با مشکل افزایش تقاضا رو به رو شده است.

افزایش مصرف برق

مگزوم میرزاگالیف (Magzum Mirzagaliev)، وزیر انرژی قزاقستان، در مصاحبه ای با رسانه های محلی اعلام کرد که میزان مصرف برق بیش از ۷% افزایش یافته است. وی گفت که افزایش تقاضا عمدتا به دلیل تعداد روزافزون مراکز داده بوده که به استخراج ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده اند. وی با تاکید بر حجم بالای افزایش مصرف برق، اظهار داشت:

ما باید تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کنیم. اول اینکه ما باید از حق اپراتورها برای محدود کردن میزان مصرف مراکز داده استخراج در زمانی که با مشکل مصرف رو به رو هستیم، اطمینان حاصل کنیم.

قزاقستان تودی (Kazakhstan Today) در این خصوص گزارشی تهیه کرده که حاکی از آن است که صنعت ماینینگ تاثیر مثبت محسوسی بر شاخص های اجتماعی اقتصادی این کشور نداشته اند. در این گزارش عنوان شده است که ماینرها از انرژی ارزان قیمت این کشور برای استخراج استفاده می کنند، اما رمزارزهای استخراج شده خود را در خارج از کشور به فروش می رسانند.

با این حال، میرزاگالیف بر الزام گسترش ماینینگ در این کشور تاکید کرده و نسبت به چشم انداز این صنعت خوش بین است. وی با اشاره به افزایش ظرفیت انرژی های تجدید پذیر، فرصت های خوبی را برای صنعت استخراج متصور شده است.

در عین حال، وزارت انرژی قزاقستان پیشنهادهایی را برای حل مشکل کمبود برق که توسط ماینرها ایجاد شده است، آماده کرده است. احتمال می رود که این طبق این پیشنهادها میزان برق مصرفی مراکز داده کاهش یابد، و همچنین از اتصال فارم های جدید به شبکه برق جلوگیری شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx