مصرف انرژی بیت کوین در مقایسه با سال ۲۰۱۵،‌ ۶۶ برابر افزایش یافته است

مصرف انرژی بیت کوین در مقایسه با سال 2015،‌ 66 برابر افزایش یافته است
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1188 نفر

مصرف انرژی بیت کوین در مقایسه با سال ۲۰۱۵،‌ ۶۶ برابر افزایش یافته است

بحث های پیرامون مصرف انرژی بیت کوین با سرعت بیشتری نسبت به کره زمین در حال داغ شدن است. و شرکت های بزرگی به دلیل سرمایه گذاری های خود در این ارز دیجیتال با انتقاد عموم و سهامداران روبرو شده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سیتی گروپ (Citigroup)، مصرف برق بیت کوین در مقایسه با سال ۲۰۱۵ در حدود ۶۶ برابر بیشتر شده است. این گزارش به نقل از بلومبرگ افزود که انتشار کربن مرتبط با صنعت ماینینگ احتمالاً موجب افزایش نظارت ها خواهد شد.

تحقیقات جدیدی که مسترکارد منتشر کرده، مهر تاییدی بر ادعاهای مطرح شده در گزارش فوق می باشد. این تحقیق نشان می دهد که ۵۴٪ از مردم بر این باورند که موضوع حفظ محیط زیست هم اکنون در مقایسه با دوران قبل از همه گیری ویروس کرونا بسیار جدی تر شده است.

تحلیلگران سیتی گروپ در خصوص افزایش مصرف انرژی توسط بیت کوین گفتند:

هرچه قیمت بیت کوین افزایش یابد، طبعا مصرف انرژی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

با این حال، میزان مصرف برق شبکه بیت کوین بسیار آهسته تر از قیمت این ارز دیجیتال در حال افزایش است که تقریباً ۱۷۰ برابر در مدت مشابه رشد کرده است.

گزارش سیتی گروپ با استناد به آمار مرکز مالی جایگزین دانشگاه کمبریج اظهار داشت که تقاضای جهانی برق توسط شبکه بیت کوین به ۱۴۳ تراوات در سال رسیده است. این رقم ۴٪ بیشتر از کل تولید برق توسط آرژانتین در سال ۲۰۱۹ است.

در حال حاضر، طبق تخمین های شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI)، مصرف برق سالانه بیت کوین در حدود ۱۴۱.۶ تراوات بر ساعت است. این رقم برابر با مصرف برق در کشورهایی مانند سوئد و مالزی است.

دفاع از صنعت ماینینگ

در خصوص تأثیرات زیست محیطی بیت کوین بحث های بسیاری صورت گرفته و چهره های شناخته شده ای مانند نیک کارتر (Nic Carter) برخی از این ادعاهای مطرح شده را رد کرده اند.

در اواخر ماه مارس، نیک کارتر، بنیانگذار Coin Metrics، تحقیقی را در خصوص رد این ادعاها منتشر کرد. در تحقیق خود کارتر ادعا کرده که بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز استخراج بیت کوین از انرژی های خورشیدی، بادی و نیروگاه های آبی تامین می شود.

مطالعات دیگری که در این خصوص انجام شده اند نشان می دهند که ۳۹ الی ۷۶ درصد انرژی مورد نیاز بیت کوین از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx