خوان بنت، بنیانگذار و مدیرعامل Protocol Labs

خوان بنت
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2041 نفر

معرفی مشاهیر کریپتوکارنسی: خوان بنت، بنیانگذار و مدیرعامل Protocol Labs

نقل قول:

ترون حتی نمی تواند یک لوگوی اورجینال طراحی کند!

بیوگرافی:

خوان بنت (Juan Benet) دانشمند آمریکایی در رشته علوم رایانه است که Protocol Labs را در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرد. سال بعد، وی پروتکل InterPlanetary File System را ایجاد کرد. این پروتکل، یک پروتکل شبکه همتا به همتا برای ذخیره و به اشتراک گذاری داده ها در دفتر کل توزیع شده است.

در آگوست سال ۲۰۱۷، بنت پروژه Filecoin را راه اندازی کرد و موفق به جذب بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه در طی ۳۰ دقیقه در عرضه اولیه شد. فایل کوین در بستر IFPS ساخته شده و به کاربران این امکان را می دهد که فضای هارددیسک استفاده نشده خود را اجاره داده و تمام تراکنش ها را در بلاکچین ثبت کنند.

خوان بنت در سال ۲۰۲۰

بیش از سه سال پس از عرضه اولیه خود ، سرانجام توکن FIL در ماه اکتبر در صرافی های بزرگ لیست شد و در هفته اول معاملات خود ۱۱۸٪ افزایش قیمت داشت.

یک ماه بعد، فضای ذخیره سازی فایل کوین از مرز ۱ میلیارد گیگابایت گذشت و FIL برای استفاده در دیفای در دسترس قرار گرفت. فایل کوین همچنین از همکاری با صرافی هوبی (Huobi) برای تأمین اعتبار ۱۰ میلیون دلاری برای حمایت از اکوسیستم خود خبر داد. در آن زمان، قیمت این توکن به سطح قبل از پامپ کاهش یافته بود.

با این حال، بنت سال بدون مشکلی را سپری نکرد. اندکی پس از لیست شدن FIL، وی دچار مشکلاتی همچون ادعای اعتصاب ماینرهای فایل کوین شد. همچنین وی در اوایل سال، با جاستین سان خالق Tron در توئیتر بحث و جدل داشت. درگیری این دو بر سر شباهت های بین BitTorrent File System جاستین سان با IPFS حتی بر سر مسائلی تا حد لوگو نیز بود.

خوان بنت در سال ۲۰۲۱

به نظر می رسد سفر فایل کوین در سال ۲۰۲۰ تازه آغاز شده است. بعد از راه اندازی شبکه اصلی و رشدهای متعاقب، توسعه این پلتفرم همچنان ادامه دارد.

از جمله زمینه های بالقوه برای توسعه، می توان به بهبود کارایی مدل گس، تضمین های کیفیت خدمات برای برخی از معاملات خاص و روشی برای معرفی معاملات رمزگذاری شده اشاره کرد. در هر صورت، مطمئناً سال ۲۰۲۱ برای بنت و فایل کوین سال پر حادثه ای خواهد بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx