دو کوان :بنیانگذار و مدیرعامل آزمایشگاه ترا فرم

دو کوان
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 621 نفر

معرفی مشاهیر کریپتوکارنسی: دو کوان

بیو گرافی
دو کوان (Do Kwon) یک کارآفرین کریپتو در کره جنوبی است که بیشتر به خاطر تأسیس آزمایشگاه Terraform در ژانویه ۲۰۱۸ و رهبری شرکت به عنوان مدیر عامل آن شناخته شده است. Terraform Labs اکوسیستم بلاک چین ترا را اداره می کند که توسط توکن لونا پشتیبانی میشود. کوان فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد است که در علوم کامپیوتر تخصص دارد و در زبان های برنامه نویسی متعدد از جمله C++، جاوا و پایتون مهارت دارد.

قبل از اینکه از طریق Terraform Labs وارد حوزه رمزنگاری شود، کوان بنیانگذار و مدیر عامل Anyfi بود، یک شرکت مخابراتی که بر ایجاد راه‌حل‌های اتصال همتا به همتا برای ارتباطات آخرین مایل متمرکز بود. این کارآفرین همچنین به عنوان مهندس نرم افزار برای غول های فناوری مایکروسافت و اپل کار می کرد.

مشارکت کوان در دنیای بلاک چین به سایر پروژه های رمزنگاری محبوب مانند Anchor Protocol و Mirror Protocol گسترش می یابد. در سال ۲۰۱۹، کوون در فهرست “۳۰ زیر ۳۰ سال” فوربس به عنوان رهبر برتر در رده مالی و سرمایه گذاری خطرپذیر جایگاهی را به دست آورد. کوان همچنین چندین سرمایه گذاری شخصی چند میلیون دلاری در شرکت های رمزنگاری محور مانند Flint، Iron Fish، pSTAKE و Ape Board انجام داده است.

دوکوان در سال ۲۰۲۱:

در اوایل ژانویه، Terraform Labs یک تزریق ۲۵ میلیون دلاری را از طریق یک دور سرمایه‌گذاری با همکاری مایک نووگراتز (معاون Galaxy Digital) دریافت کرد. ماه بعد، این شرکت Terraform Capital را راه اندازی کرد که با ۱۰ میلیون دلار سرمایه اولیه شروع به کار کرد. هدف این ابتکار ایجاد پروژه‌های اجتماعی در مراحل اولیه و ایجاد یکپارچه‌سازی استیبل کوین دلاری ترا، (TerraUSD) و توکن حاکمیتی آن، (لونا کلاسیک) در سراسر امور مالی غیرمتمرکز با پوشش هزینه ممیزی‌های امنیتی است.

یکی از بزرگترین نقاط عطف ترا، راه‌اندازی Anchor Protocol در ماه مارس بود که به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل کوین‌ها و دارایی‌های اثبات سهام خود را قرض یا ذخیره کنند. تا اواسط سال، این شرکت در جریان جمع‌آوری‌های مالی متعددی بود، از جمله یک دور ۱۵۰ میلیون دلاری که توسط سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال مانند Pantera Capital و BlockTower Capital رهبری می‌شد.

دو کوان به دنبال نفوذ به بازار آسیا در سال ۲۰۲۱ به رهبری “Think with Terra Ideathon” بود، یک برنامه چهار ماهه برای توسعه دهندگان هندی که به ساخت موارد استفاده پرداخت مبتنی بر بلاک چین در بخش های مختلف تجاری اختصاص دارد.

کوان همچنین در طول سال در بودجه های متعددی برای شرکت هایی از جمله اپلیکیشن دیفای موبایل Alice و شبکه جدید بلاک چین Flare Network شرکت کرد. با این حال، کوان همراه با مسیر رشد شرکتش، با موانع متعددی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحمیل شده بود، برخورد کرد که ادعا می‌کرد آزمایشگاه‌های کوان و Terraform قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض می‌کنند.

در سال ۲۰۲۲ چه گذشت…

در ژانویه، این شرکت یک سازمان غیرانتفاعی به نام  بنیاد گارد لونا راه اندازی کرد که بیش از ۴.۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد. این سازمان غیرانتفاعی بر روی اکوسیستم ترا تمرکز دارد و به دنبال تثبیت نوسانات لونا با حمایت از استیبل کوین آن اکوسیستم یعنی UST است.

انتظار می رود در سال ۲۰۲۲، آزمایشگاه Terraform برای نشان دادن ورود خود به ورزش حرفه ای، ۴۰ میلیون دلار هزینه کند. علاوه بر این، این شرکت در دور سرمایه گذاری ۸۰ میلیون دلاری برای Qredo، یک زیرساخت لایه ۲ غیرمتمرکز برای نگهداری و تسویه دارایی های دیجیتال، شرکت کرد. علیرغم اختلافات مداوم با تنظیم کننده های فدرال، انتظار می رود کوان روند سرمایه گذاری خود را حفظ کند و در عین حال به گسترش پیشنهادات ترا ادامه دهد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx