مک کالی: بیت کوین بدتر از یک پروژه پانزی است

مک کالی: بیت کوین بدتر از یک پروژه پانزی است
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1089 نفر

مک کالی: بیت کوین بدتر از یک پروژه پانزی است

رابرت مک کالی (Robert McCauley)، یکی از اعضای هیئت علمی دپارتمان تاریخ در دانشگاه آکسفورد، پیشنهاد کرد که برخلاف این که بیت کوین در رتبه اول بهترین دارایی از نظر عملکردی در سال ۲۰۲۱ قرار دارد، این رمزارز از یک پروژه پانزی نیز بدتر است.

در یک مقاله چاپ شده توسط Financial Times، آقای مک کالی خاطر نشان کرد که مقایسه بیت کوین با یک پروژه پانزی کتمان حقیقت است. زیرا هر دوی آن‌ها پایان یکسانی ندارند و از یک “مجموع عمیقا منفی” تشکیل شده‌اند.

این محقق اعلام کرد که سرمایه گذارانی که به دنبال خرید بیت کوین هستند از هدف تولید یک درآمد آشنا نیستند. این رمزارز یک کوپن با ارزش صفر در طولانی مدت است. زیرا در طولانی مدت چیزی را وعده نمی‌دهد.

با توجه به مک کالی، بیت کوین برای سرمایه گذاران هیچ تحلیل فاندامنتالی را جهت کسب درامد معرفی نکرده است. و تنها راه درآمد آن‌ها فروش دارایی خود به شخصی دیگر است.

علاوه بر این، سقوط بیت کوین از یک پروژه پانزی هولناک تر خواهد بود و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار خواهد گرفت.

استیل کوین‌ها عاملی برای ریزش بیت کوین

او استیل کوین‌ها با پشتوانه دلار را نقطه ضعف بیت کوین دانست. McCauley گفت ریزش استیبل کوین‌ها از نظر ارزش بازار به راحتی می‌تواند کل اکوسیستم رمزارزها را نیز دچار مشکل کند.

این “سرمایه‌های غیر قانونی بازار پول” به عنوان جایگزین دلار با دارایی‌های امن به فروش می‌رسد. به دلیل عدم وجود قانون گذاری و شفافیت، تصور این مسئله سخت نیست که یک استیبل کوین بزرگ بتواند بازار را در هم بشکند.

او همچنین اضافه کرد که جریان پولی بیت کوین کاملا مشابه سهام‌هایی با ارزش یک پنی است. این سهام به راحتی پامپ و دامپ می‌شدند و بر روی پروژه‌های پانزی ساخته شده بودند. این محقق به این موضوع اشاره کرد که سرمایه گذاران طالب بیت کوین هستند، که آن‌ را بی ارزش خواند، و برای کسب سود به آن چنگ می زنند.

در جای دیگر، McCauley اعتقاد دارد که بیت کوین با یک چرخه پامپ و دامپ بر اساس ترس از دست دادن موقعیت‌ها در بازار جریان دارد. نتیجتا، او معتقد است که این چرخه معیوب در نهایت به جایی ختم می‌شود که با پروژه‌های پانزی متفاوت خواهد بود.

همچنین او اشاره کرد که بیت کوین یک دارایی با منابع شدید است که با پروژه‌های پانزی متفاوت است. مک کالی اعلام کرد که مصرف انرژی بیت کوین توسط استخراج آن یک دلواپسی بزرگ است. زیرا توانایی ایجاد آثار مخرب تری حتی بیشتر از پروژه‌های پانزی را خواهد داشت.

تنها استخراج کنندگان کسب سود می‌کنند

مشابه پروژه‌های پانزی، مک کالی گفت تنها درصد کمی از مردم می‌توانند از بیت کوین کسب سود کنند. او اعتقاد دارد در این بین تنها ماینرها کسب درآمد خواهند کرد. و این کسب درآمد تا جایی ادامه پیدا می یابد که شبکه در حال اجرا باشد.

با ناشناس ماندن خالق بیت کوین یا همان ساتوشی ناکاموتو، مردم در صورت از دست دادن دارایی‌های خود شخص خاصی را نمی‌توانند پیگیری کنند.

مک کالی در حال حاضر به لیست محقق‌هایی که با رمزارزها مخالف هستند اضافه شد. همانطور که اخیرا توسط Finbold گزارش شد، پرفسور دانشگاه کرنل (Cornell) اعلام کرد که این دارای مدت زیادی دوام نمی‌آورد.

با توجه به پراساد (Prasad)، بیت کوین از موثر نبودن و عدم توانایی در تسهیل پرداخت‌ها رنج می‌برد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx