نقدی بر استیبل کوین های برتر | USDC ،BUSD و تتر

تتر
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 770 نفر

USDC ،BUSD و تتر در میان گردباد گرفتار شده اند

اختراع بیت کوین در سال ۲۰۰۸ منجر به ایده تمرکززدایی شد که از قضا به شعار کل اکوسیستم کریپتو تبدیل شد. با این حال، به دلیل برخی فعالیت‌های غیرقانونی و تأثیر منفی آن بر سرمایه‌گذاران غیرقانونی، لازم بود که نهادهای نظارتی و مقامات مرکزی وارد حوزه ارزهای دیجیتال شوند. تتر در ابن میان با مقامات قضایی به خوبی همکاری کرده است.

آخرین مورد، یک شرکت پولشویی است که توسط Tornado Cash راه اندازی شده است، که به نوعی به برخی نقص ها در مورد استیبل کوین ها اشاره کرده است. هدف ایجاد پلتفرم Tornado Cash این بود که به کاربران اجازه دهد با استفاده از شبکه اتریوم تراکنش های خصوصی و کاملا ناشناس انجام دهند. با این حال، آنها از پایشان را از گلیمشان درازتر کردند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز در ۸ آگوست، تورنادو کش در پولشویی بیش از ۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت شده دست داشته است.

این امر باعث شد وزارت خزانه داری ایالات متحده این شرکت را در لیست سیاه قرار دهد. به طور مشابه، Circle، شرکت پشتیبان استیبل کوین، USDC، حساب های کاربران خود را که به این پلتفرم مرتبط هستند مسدود کرده است.

این اقدام منجر به بحث هایی در مورد ماهیت واقعی عدم تمرکز ارزهای دیجیتال شده است. رایان آدامز، سرمایه گذار ارزهای دیجیتال و مدیر عامل بانک Bankless، از این اقدام به عنوان “حمله به ارزهای دیجیتال” یاد کرد.

USDC ،BUSD و تتر وقت تمام است!

در پاسخ به همین تصمیم، یک محقق در Proximityfi، که یک پلتفرم DeFi مبتنی بر پروتکل NEAR است، گفت; که جامعه ارزهای دیجیتال به استیبل کوین‌های غیرمتمرکز واقعی نیاز دارد.

به گفته وی، زمان استیبل کوین هایی مثل USDC،BUSD  و تتر گذشته است.

در این موضوع، او توضیح داد که سه استیبل کوین برتر بازار با ایده های تمرکززدایی ارزهای دیجیتال همخوانی ندارند.

علاوه بر این، او اشاره کرد که استیبل‌کوین‌های غیرمتمرکز واقعی وجود دارند که چندان محبوب نیستند. از جمله RAI و LUSD، و خاظر نشان کرد که بنیانگذار اتریوم، ویتایک بوترین; یکی از بزرگترین طرفداران RAI بوده است

او ایده یک استیبل کوین با پشتیبانی بیت کوین یا اتریوم برای دستیابی به تمرکززدایی واقعی را پیشنهاد کرد.

جالب اینجاست که بحث هایی در مورد سقبقت USDC از USDT در بازار وجود دارد. بنابراین آیا این این باعث می شود که هردو استیبل کوین به آخر خط برسند؟

پاسخ

در زمان انتشار این مقاله، وب‌سایت Tornado Cash  با خروج توسعه‌دهندگان آن از GitHub از کار افتاد. با این حال، هیچ پاسخی از طرف تیم های Circle، تتر یا بایننس در مورد این اعلامیه وجود نداشت.

در نتیجه، اقدامات اخیر Circle ممکن است با ادعاهای قبلی آن در تضاد باشد.

در ۱۸ ژوئن، جرمی آلر، مدیر عامل شرکت Circle ، ادعاهایی مبنی بر اینکه شرکت می‌تواند حساب‌های خود را در هر زمانی مسدود کند، رد کرد.

با اتفاقات اخیر، ممکن است به نظر برسد که نگرانی های بنیانگذار EthHub آنتونی ساسانو درست بوده است. آینده نشان خواهد داد که USDC، BUSD، و USDT سرانجام به کجا خواهند رسید؟

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx