هنگ کنگ وایت پیپر ارز دیجیتال ملی خود را منتشر کرد

هنگ کنگ وایت پیپر ارز دیجیتال ملی خود را منتشر کرد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1165 نفر

هنگ کنگ وایت پیپر ارز دیجیتال ملی خود را منتشر کرد

سازمان مالی هنگ کنگ (HKMA) با همکاری مرکز BISIH این کشور، یک وایت پیپر ۵۰ صفحه ای در خصوص ارز دیجیتال ملی (CBDC) خود موسوم به e-HKD منتشر کرده است. هدف این سند بررسی معماری های بالقوه و طراحی هایی است که می توانند در صدور و توزیع این ارز دیجیتال ملی اعمال شوند.

هنگ کنگ پروسه تحقیقات در مورد ارز دیجیتال ملی خود را به صورت جدی با هدف مدرن سازی سیستم اقتصادی کنونی خود در ژوئن سال جاری میلادی تحت استراتژی موسوم به “فین تک ۲۰۲۵″‌ آغاز کرد.

HKMA علاوه بر گسترش همکاری با بانک های مرکزی در طرح بکارگیری ارز دیجیتال ملی، روشهای صدور و مطالعه و تحقیق را نیز پیگیری کرده است. از این رو، انتظار می رود که این ارز دیجیتال اواخر سال آینده میلادی رونمایی شود.

در این وایت پیپر منتشر شده روش تحقیقاتی و تحقق فنی راهکارهای مالی پوشش داده شده است. این سند یکی از اولین اسناد فنی منتشر شده توسط بانک های مرکزی است که بالفعل عملکرد ارز دیجیتال ملی را به تصویر می کشد.

در چارچوب این تحقیق، سازمان مالی هنگ کنگ همچنین تعدادی از مسائل مرتبط با اجرای ارز دیجیتال ملی که در این وایت پیپر به آنها اشاره شده است را بررسی خواهد کرد.

مدیر اجرایی سازمان مالی هنگ کنگ در این خصوص اظهار داشت که این وایت پیپر تنها یک گام ابتدایی در مسیر مطالعه و بررسی e-HKD است.

سازمان مالی هنگ کنگ در همکاری خود با دیگر کشورها و بانک های مرکزی قصد دارد که علاوه بر تحقیقات خود، از تجربیات دیگران نیز بهره برده و در نهایت آنها را در راهکارهای توسعه ارز دیجیتال ملی خود بکار گیرد. HKMA همچنین اعلام کرده آماده دریافت بازخورد و پیشنهادات از فعالین این صنعت است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx