واکنش کاربران به حراجی NFT فانتوم

واکنش کاربران به حراجی NFT فانتوم برای دسترسی اولیه به نسخه iOS
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 889 نفر

واکنش کاربران به حراجی NFT فانتوم

فانتوم در حال آماده شدن برای راه اندازی نسخه بتا iOS خودش است. تیم فانتوم در ابتدا برنامه ریزی کرده بود تا یک NFT که دسترسی به این نسخه را فراهم می‌کند را ایر دراپ کند. اما برنامه خود را با توجه به مخالفت‌های کامیونیتی تغییر داد.

فانتوم گفته است که این هیچ وقت به این معنا نبوده است که  از کسی سو استفاده کند و هیچ وقت قصد ندارد از این حراجی به هر نحوی کسب سود کند.

فانتوم اسکراپ ایردراپ NFT را برنامه ریزی کرد

فانتوم برنامه خود را برای انتشار یک NFT با هدف راه اندازی نسخه بتا iOS جدید خودش را منحل کرده است. کیف پول محبوب سولانا اوایل امروز اعلان کرد که قصد دارد تا ۷۰۰۰ عدد NFT را حراج کند. کسانی که این NFTها را در اختیار دارند می‌توانند دسترسی اولیه به این  نسخه iOS را داشته باشند. این حراجی در راستای همکاری با بازار NFT سولانا، Magic Eden، برنامه ریزی شده بود.

این فروش قرار بود به صورت یک حراجی هلندی برگزار شود که در ابتدا ۸SOL قیمت گذاری شود و بعد از هر ده دقیقه، قیمت آن  ۰.۲۵SOL کاهش یابد تا اینکه NFTها به فروش برسند یا به قیمت  ۰.۵SOL برسند. فانتوم و Magic Eden تایید کرده اند که هیچ سودی را از این حراجی بر نمی دارند و به جای آن تعداد توکن SOL دریافت شده برای رشد سازمان Girls Who Code که بر تکنولوژی تمرکز دارد را اهدا می‌کنند. این حراجی قرار بود در زمان ۲۱:۰۰ به وقت جهانی برگزار شود.

حواشی اخیر و واکنش فانتوم

اما فانتوم همین بعد از ظهر اعلام کرد که برنامه خود را به دسترسی رایگان تغییر داده است. همچنین سولانا متعهد شده است که رقمی معادل ۲۰۰،۰۰۰$ سولانا را به Girls Who Code اهدا کند. در یک توییتر آمده است که:

ما نظرات شما را کاملا واضح و رسا شنیدیم و برای احترام به نظرات شما، روش توزیع این دسترسی را تغییر دادیم. ما هیچ وقت قصد نداریم که کسی را ناخشنود کنیم و از طریق این حراجی به هیچ وجه به دنبال کسب سود نبودیم. دلیل اینکه ما روش برگزاری این حراجی را هلندی در نظر گرفتیم این بود که کامیونیتی برای این دعوت نامه‌ها یک قیمت عادلانه پیدا کند.

همچنین، فانتوم ۱،۰۰۰ دعوت نامه رایگان را بین کاربران خود پخش کرد که در کسری از ثانیه همه آن‌ها به پایان رسید.

در توضیح این رویداد مهم، نماینده فانتوم چنین گفت:

نیت اصلی ما استفاده از درخواست‌های بیشمار برای دسترسی اولیه و همچنین اهدا ۱۰۰% تمام پولی که از حراجی هلندی آن‌ها به دست آمده بود به Girls Who Code بود. در این بین یک سوء تفاهم بزرگ به وجود آمد و آن هم این بود که همه فکر کردند که این دعوت نامه‌ها در قیمت ۸ SOL به فروش می‌رسند در حالیکه فلسفه حراجی هلندی اصلا چنین نیست. این حراجی در واقع در قیمت ۸SOL آغاز می‌شود و به مرور زمان این قیمت کاهش می یابد. ما در حال فروش دعوت نامه‌ها نبودیم و هیچ چشم داشتی از سودهای دریافتی از این حراجی یا اهدایی نداشتیم.

نظرات کاربران در رابطه با این حراجی

اطلاعیه اولیه حراج NFT با حجم عظیمی از انتقادات مواجه شد که قیمت ورود به این حراجی را مورد انتقاد قرار داده بودند. یک کاربر با نام 0xMav چنین نوشت:

 وب ۲.۰: دریافت پرداختی برای آزمایش اپلیکیشن‌ها، وب ۳.۰: پرداخت به منظور آزمایش اپلیکیشن‌ها.

برخی دیگر پیشنهاد کردند که انتشار NFT ممکن است برخلاف قوانین اپ استور اپل باشد که بیان می‌کند محصولات بتا “نمی‌توانند در ازای هر نوع غرامتی بین آزمایش‌کنندگان توزیع شوند، از جمله به عنوان پاداشی برای تأمین مالی جمعی.”

علی رغم این اشتباه کلامی، فانتوم با یک رشد خیره کننده همراه بود. در حال حاضر این شبکه ۱.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و برخلاف بقیه کیف پول‌های رمزارزها، فانتوم راهی را به کاربران اعلام کرده است تا با NFTها و دیفای سولانا ارتباط داشته باشند. لازم به ذکر است که NFT و دیفای دو نیروی پرقدرت در سولانا هستند که موجب رشد این شبکه شده اند.

وعده داده شده است که نسخه iOS فانتوم در اوایل ۲۰۲۲ راه اندازی شود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx