وزارت دادگستری آمریکا سه مقام اطلاعاتی کره شمالی را به اقدامات سایبری متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا سه مقام اطلاعاتی کره شمالی را به اقدامات سایبری متهم کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2242 نفر

وزارت دادگستری آمریکا سه مقام اطلاعاتی کره شمالی را به اقدامات سایبری متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته در بیانیه ای سه هکر ارتش کره شمالی را به جرم سرقت و اخاذی از موسسات مالی و شرکت ها و راه اندازی برنامه های مخرب و پلتفرم های جعلی بلاکچین به ارزش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار متهم کرد.

این کیفرخواست علیه جون چانگ هیوک (Jon Chang Hyok)، کیم ایل (Kim Il) و پارک جین هیوک (Park Jin Hyok) صادر شده است که بخشی از آژانس اطلاعات نظامی جمهوری خلق دمکراتیک کره بودند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرد که یک شهروند کانادایی-آمریکایی، به نام غالب آلوماری (Ghaleb Alaumary) به جرم خود مبنی بر پولشویی برای هکرهای کره شمالی که در فوریه سال ۲۰۱۹ از یک بانک فعال در حوزه ارزهای دیجیتال سرقت کردند، اعتراف کرده است.

سرقت با کیبورد به جای اسلحه

جان سی دمرز (John C. Demers)، دستیار دادستان بخش امنیت دادگستری آمریکا، در این خصوص گفت:

همانطور که در کیفرخواست آمده، عوامل کره شمالی با استفاده از کیبورد به جای اسلحه، در حال سرقت از کیف پول های ارزهای دیجیتال به جای کیسه های پول نقد، و همچنین سرقت از برجسته ترین بانک های جهان هستند.

کیفرخواست صادر شده به اتهاماتی که FBI در سال ۲۰۱۸ علیه حملات سایبری کره شمالی اعلام کرد، مربوط می شود. در سال ۲۰۱۸، FBI اتهامات گسترده ای را علیه ارتش کره شمالی وارد کرد.

یکی از این اتهامات شامل حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures Entertainment) و سینماهای AMC در سال ۲۰۱۴ است. این حمله پاسخ کره شمالی به اکران فیلم “مصاحبه” (The Interview) بود که در آن رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون ترور شده بود.

فیلم The Interview

فیلم The Interview

به علاوه، وزارت دادگستری آمریکا، دو شهروند کره شمالی را به توسعه باج افزار معروف Wanna Cry 2.0 در سال ۲۰۱۷ متهم کرده است. توسعه دهندگان این باج افزار موفق شدند از بیش از ۳۰۰ هزار شرکت با دریافت بیت کوین باج گیری کنند.

از دیگر اتهاماتی که مطرح شده می توان به انتشار برنامه های مخرب ارزهای دیجیتال مانند کیف پول کوپای (Kupay) و برنامه هایی مانند کوین گو ترید، Dorusio و CryptoNeuro Trade اشاره کرد که به اصطلاح یک بکدور یا درب پشتی را برای هکرهای کره شمالی به کامپیوترهای قربانیان فراهم می کردند.

متهمان این کیفرخواست، درصورت محکومیت، به ۳۵ سال زندان محکوم خواهند شد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx