پیتر وایلی، هم بنیانگذار بلاک استریم

پیتر وایلی
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1484 نفر

معرفی مشاهیر کریپتوکارنسی: پیتر وایلی، هم بنیانگذار بلاک استریم

نقل قول:

سودآوری واقعی مزرعه هایی بود که ما در طول مسیر ساختیم.

بیوگرافی:

پیتر وایلی (Pieter Wuille) که به طور کلی ترجیح می دهد در پشت صحنه حضور داشته باشد، در ۹ سال گذشته بی سر و صدا به یک نیروی محرک و قدرتمند در توسعه بیت کوین تبدیل شده است. وی اولین بار در سال ۲۰۱۰ قبل از پیوستن به شرکت گوگل در سوئیس در سال ۲۰۱۲ از وجود بیت کوین مطلع شد و به سرعت به یکی از توسعه دهندگان اصلی هسته بیت کوین تبدیل شد. از آن زمان، وایلی بیش از ۱۲۰۰ بار در بهبود نرم افزار بیت کوین نقش داشته است. از میان کمک هایی که وایلی در توسعه بیت کوین داشته است می توان به Segregated Witness و Taproot/Schnorr اشاره کرد. در سال ۲۰۱۴، او همراه با تعدادی از توسعه دهندگان بیت کوین، بلاک استریم (Blockstream) را تأسیس کرد.

پیتر وایلی در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ یکی از پرمشغله ترین سال ها برای برای وایلی بود. وی در آن سال برای آماده سازی هسته بیت کوین برای دریافت به روزرسانی Taproot/Schnorr که باعث صرفه جویی در حجم و حفظ حریم خصوصی می شد، ۲۵۹ کمک نرم افزاری ارائه کرد. وایلی همچنین در مورد آدرس های Tor v3، که دارای امنیت و رمزنگاری قوی تری نسبت به آدرس های V2 هستند، اظهار نظر کرد. وی اعلام کرد که این موضوع در نسخه بعدی هسته بیت کوین گنجانده خواهد شد. پس از شش سال بسیار پربار، وایلی  سرانجام در تاریخ ۱ سپتامبر بلاک استریم را برای فعالیت در Chaincode Labs ترک کرد. Chaincode Labs، یک گروه تحقیق و توسعه متمرکز بر بیت کوین مستقر در شهر نیویورک است.

پیتر وایلی در سال ۲۰۲۱

وایلی همچنان به هدایت توسعه بیت کوین ادامه خواهد داد. اگرچه او بلاک استریم را ترک کرده است، اما به این شرکت در توسعه پروژه هایی مانند Miniscript و MuSig ادامه خواهد داد و در عین حال در مسیر علاقه های خود در Chaincode Labs گام خواهد برداشت. انتظار می رود که وایلی همچنان به حل مشکلات بیت کوین ادامه بدهد و با راهکارهای خود باعث شگفتی همه در این صنعت بشود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx