کمیسیون اتحادیه اروپا بانک های روسیه را از شبکه سوئیفت حذف می کند

کمیسیون اتحادیه اروپا بانک های روسیه را از شبکه سوئیفت حذف می کند
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 973 نفر

کمیسیون اتحادیه اروپا بانک های روسیه را از شبکه سوئیفت حذف می کند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده تعدادی از بانک ‌های روسیه را از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی یا همان سوئیفت حذف خواهد کرد.

در بیانیه ای مشترک کمیسیون اروپا، رهبران کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده، با تاکید بر منافع مشترک خود در دفاع از اوکراین در برابر روسیه، اعلام کردند:

ما با محکومیت روسیه به طور جمعی از اینکه این جنگ یک شکست استراتژیک برای پوتین است، اطمینان حاصل خواهیم کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین، متعهد شده که مجموعه ای از اقدامات را برای منزوی کردن روسیه از سیستم مالی بین المللی انجام بدهد.

پنج اقدام پیشگیرانه

در این راستا، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، اورزولا فن در لاین (Ursula von der Leyen)، پنج اقدام پیشگیرانه را علیه مقامات روسی در نظر گرفته است. یکی از این اقدامات حذف تعداد نامعلومی از بانک های روسی از سیستم سوئیفت خواهد بود.

علاوه بر قطع دسترسی روسیه به سوئیفت، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده دارایی ‌های بانک مرکزی روسیه را مسدود خواهد کرد. در خصوص اقدام سوم، این کمیسیون گفت:

ما تعهد خود را به اتخاذ تدابیری در خصوص محدود کردن ارائه حق شهروندی به روس‌ های ثروتمند مرتبط با دولت روسیه اعلام می کنیم. و به این ترتیب، به آنها اجازه نخواهیم داد که وارد کشورهای ما شوند و به سیستم ‌های مالی ما دسترسی پیدا کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد به زودی یک کارگروه را به منظور اجرای موثر همه تحریم ها راه اندازی کند. هدف اصلی این کارگروه مسدود کردن دارایی های مقامات روسیه در خارج از کشور و اعضای خانواده آنها خواهد بود.

به عنوان پنجمین اقدام خود، این کمیسیون هماهنگی های لازم را برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و سایر شیوه های جنگ ترکیبی افزایش بدهد.

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx