گلسنود: چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ بوده است

گلسنود: چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ بوده است
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 698 نفر

گلسنود: چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ بوده است

تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای که اخیرا توسط گلسنود انجام شده حاکی از آن است که چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه در تاریخ بوده است.

به گفته گلسنود، عوامل متعددی در تبدیل شدن بازار نزولی فعلی به بدترین وضعیت ثبت ‌شده تا به امروز نقش داشته است.

و اما چرا؟

طبق این گزارش افت فعلی بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، انحراف منفی از قیمت تحقق یافته و ضرر خالص تحقق یافته باعث شده که سال ۲۰۲۲ به بدترین سال در تاریخ بیت کوین تبدیل شود:

در بحبوحه این بازار نزولی، بیت ‌کوین و اتریوم هر دو زیر سطح اوج تاریخی چرخه قبلی خود معامله شده اند که برای اولین بار در تاریخ است.

اولین و واضح ترین نشانه بازار نزولی زمانی است که قیمت بیت کوین (BTC) به زیر میانگین ۲۰۰ روزه نزول می کند. و اما در شرایط بدتر قیمت به زیر میانگین ۲۰۰ هفته کاهش می یابد.

حال داده های گلسنود نشان می دهند که در طول بازار نزولی ۲۰۲۲، بیت‌ کوین به زیر نیمی از سطح میانگین ۲۰۰ روزه سقوط کرده است.

گلسنود: چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ بوده است

داده های گلسنود

گزارش گلسنود همچنین نشان می دهد که سقوط به زیر ۰.۵ مایر مالتیپل (Mayer Multiple) یک رخداد بسیار نادر است که از سال ۲۰۱۵ رخ نداده است. در این گزارش آمده است:

تنها ۸۴ روز از ۴۱۶۰ روز معاملاتی (۲ درصد) زیر ۰.۵ MM بسته شده است.

کاهش قیمت اسپات

تاییدی بر شدت وخامت فعلی بازار کاهش قیمت اسپات به زیر قیمت تحقق یافته است که تریدرها را مجبور به فروش کوین های خود با ضرر کرده است. گلسنود خاطرنشان کرد که چنین اتفاقی معمولاً نشانه ای برای بازارهای نزولی و تسلیم شدن بازار است.

به گفته گلسنود مواردی که قیمت‌ های اسپات کمتر از قیمت تحقق یافته معامله می ‌شوند غیرمعمول هستند. طبق این گزارش، این سومین بار در شش سال گذشته و پنجمین بار از زمان عرضه بیت‌ کوین در سال ۲۰۰۹ است:

قیمت ‌های اسپات در حال حاضر نسبت به قیمت تحقق یافته با ۱۱.۳ درصد کاهش ترید می شوند که بیانگر متضرر شدن سرمایه گذاران متوسط بازار است.

نادر بودن این رویداد توسط مدل گلسنود نشان داده شده که حاکی از آن است که تنها ۱۳.۹٪ از کل روزهای معاملات بیت کوین شاهد کاهش قیمت های اسپات به زیر قیمت های تحقق یافته بوده اند.

گلسنود: چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ بوده است

داده های گلسنود

بزرگترین زیان محقق شده

این شرایط زمانی تشدید می ‌شود که سرمایه‌ گذاران زیان خود را در بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار ثبت می ‌کنند. زمانی که بیت کوین در ژوئن ۲۰۲۲ به زیر مرز ۲۰,۰۰۰ دلار نزول کرد، گلسنود اعلام کرد که سرمایه گذاران بیت کوین بزرگترین زیان محقق شده روزانه را ثبت کردند:

سرمایه ‌گذاران مجموعاً در یک روز ۴.۲۳۴ میلیارد دلار ضرر کردند که نسبت به رکورد قبلی ۳.۴۵۷ میلیارد دلاری که در اواسط سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود، ۲۲.۵ درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است که در حال حاضر بیت کوین در بازه ۲۱,۰۰۰ دلار دارد که بیانگر یک سقوط ۷۰ درصدی در مقایسه با اوج ثبت شده در نوامبر ۲۰۲۱ است.

 

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx