۱۰ نکته که قبل از شروع ترید ارز دیجیتال باید بدانید

ترید ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 908 نفر

در سال های اخیر، ترید ارز دیجیتال به عنوان یکی از روش های کسب درآمد دلاری، در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است. با این حال، بسیاری از افراد هنوز با این مفهوم آشنایی کافی ندارند و به دنبال یادگیری مبانی و شروع این فعالیت هستند. در این مقاله، به ۱۰ نکته مهمی که باید قبل از شروع ترید ارز دیجیتال بدانید، می‌پردازیم. قبل از پرداختن به این نکات، ابتدا اشاره‌ای مختصر و ساده خواهیم داشت به اینکه ترید و همچنین ترید در ارز دیجیتال چیست.

ترید چیست؟

ترید (Trade)، به معنای خرید و فروش دارایی‌های مالی؛ مانند ارز، سهام، اوراق قرضه، کامودیتی و سایر دارایی‌ها، با هدف کسب سود است. این فعالیت به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان بازارهای مالی شناخته می‌شود و افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها به طور گسترده از آن برای کسب سود استفاده می‌کنند. به کسی که ترید می‌کند، تریدر یا معامله گر نیز می‌گویند.

به طور کلی، ترید به دو شکل انجام می‌شود: ترید بلند مدت (Long-term trading) و ترید کوتاه مدت (Short-term trading). ترید بلند مدت به معنای خرید و نگه داشتن (هولد) دارایی برای یک بازه طولانی مدت است که امکان دارد به چندین سال نیز برسد؛ در حالی که ترید کوتاه مدت، در بازه‌های کوتاه‌تری انجام می‌شود که ممکن است در حد چند دقیقه یا حتی چند ثانیه باشد.

تحلیل بازارهای مالی

معمولا ترید بر مبنای ۲ نوع تحلیل انجام می‌شود: ترید مبتنی بر تحلیل فاندامنتال و ترید مبتنی بر تحلیل تکنیکال

انواع تحلیل در ترید ارز دیجیتال

معمولاً ترید بر مبنای ۲ نوع تحلیل انجام می‌شود: ترید مبتنی بر تحلیل فاندامنتال (Fundamental trading) و ترید مبتنی بر تحلیل تکنیکال (Technical trading). ترید مبتنی بر تحلیل فاندامنتال، به معنای انجام معامله بر اساس تحلیل عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تأثیرگذار بر قیمت دارایی است. در ترید مبتنی بر تحلیل تکنیکال، به جای تحلیل عوامل اقتصادی و سیاسی، فقط بر روی الگوهای قیمتی دارایی‌ها تمرکز می‌شود. در این روش، شما با بررسی الگوهای قیمت و خطوط روند، به دنبال مشخص کردن نقاط ورود و خروج مناسب از بازار هستید.

ترید به عنوان یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین فعالیت‌های بازارهای مالی شناخته می‌شود، اما هم‌زمان با خطراتی نیز همراه است. بسیاری از افراد به سود بالایی که ممکن است ترید نصیب آن‌ها کند جذب می‌شوند، اما باید توجه داشت که این فعالیت با ریسک قابل توجهی همراه است. عواملی مانند تحولات پیش‌بینی‌ناپذیر بازار، نوسان شدید قیمت‌ها و سیاست کشورها می‌توانند تأثیرات قابل‌توجهی بر قیمت‌ها و در نتیجه فعالیت یک تریدر داشته باشند.

ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارز دیجیتال یا همان ترید ارزهای دیجیتال، به معنای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و یا آربیتروم، با هدف کسب سود است. این فعالیت به صورت آنلاین و در محیط‌هایی که به طور خاص برای ترید ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند، انجام می‌شود.

همان طور که گفته شد، ترید ارزهای دیجیتال مانند ترید سایر دارایی های مالی، با هدف کسب سود انجام می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که به دلیل ویژگی های خاص ارزهای دیجیتال، مانند نوسان بسیار بالا در قیمت ها و طرح های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال، نیاز به فراگیری مفاهیم به خصوصی دارد تا بتوان به سود مناسب دست پیدا کرد.

ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارز دیجیتال به صورت آنلاین و در محیط‌هایی انجام می‌شود که به طور خاص برای ترید ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند

در ادامه به ۱۰ نکته و یا به عبارتی ۱۰ موضوعی که در ترید ارز دیجیتال باید آن‌ها را بدانید، اشاره می‌کنیم. دقت داشته باشید که در صورت تازه‌کار بودن، نیازی به تخصص پیدا کردن و تسلط کامل در این موضوعات ندارید. با این حال، به هر میزانی که دانش و مهارت خود را افزایش دهید، به نتیجه مطلوب‌تری خواهید رسید.

۱۰ نکته که قبل از شروع ترید ارزهای دیجیتال باید دانست

شناخت ارز دیجیتال

شناخت ارز دیجیتال، اولین قدمی است که باید در ترید آن ارز بردارید. هر ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی است که باید با آن‌‌ها آشنایی پیدا کنید. به‌طور‌مثال، میم کوین ها دارای نوسان قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر ارزها هستند. به همین دلیل، در ترید یک میم‌کوین مانند بیبی دوج، باید این ویژگی را لحاظ کنید.

آشنایی با بازار ارزهای دیجیتال

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در ترید ارزهای دیجیتال، شناخت بازار ارزهای دیجیتال است. اطلاعاتی همچون تاثیرگذارترین ارزهای بازار، اندازه کل بازار، ارزهای جدیدی که به بازار وارد می‌شوند و غیره، به شما در درک بهتر آنچه در حال رخ دادن است کمک می‌کند.

بازار ارزهای دیجیتال

شناخت و رصد بازار کریپتو به شما در درک بهتر آنچه در حال رخ دادن است کمک شایانی می‌کند

یادگیری مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه را شاید بتوان مهمترین عامل در مداومت فعالیت یک تریدر دانست. باید بتوانید سرمایه خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید تا خسارات را کاهش داده و سود بیشتری را نصیب خود کنید. برای این کار، باید استراتژی های مدیریت سرمایه را بشناسید.

یادگیری تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال، به منظور پیش‌بینی عملکرد بازار و دارایی های مالی انجام می‌شود. برای ترید ارز دیجیتال، باید تحلیل عوامل بنیادی مرتبط با بازار ارز دیجیتال و همچنین ارز دیجیتالی که قصد معامله آن را دارید، فرا بگیرید. دقت کنید که برای شروع فعالیت در بازار، نیازی به تخصص پیدا کردن ندارید و می‌توانید از مشاوران و کارشناسان نیز کمک بگیرید.

یادگیری تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال، به منظور تحلیل روند قیمت یک دارایی استفاده می‌شود. برای ترید ارز دیجیتال، باید با الگوهای قیمتی، شاخص‌ها و نمودارهای مرتبط با بازار ارز دیجیتال آشنا شوید. این روش به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان برای انجام معامله و مناسب ترین قیمت را برای خرید و فروش ارز دیجیتال تعیین کنید.

۵ نکته ای که کمتر به آن ها توجه می شود

یادگیری مدیریت ریسک

برای مدیریت ریسک، باید با مفهوم ریسک، انواع ریسک های موجود در ترید ارزهای دیجیتال و روش های کاهش ریسک آشنا شوید.

انتخاب استراتژی ترید

استراتژی ترید، بر اساس مهارت ها، سبک ترید و هدف مالی شما تعیین می‌شود. برای مثال، استراتژی ترید روزانه، برای کسب سود سریع و استراتژی ترید پوزیشن (موقعیتی)، برای کسب سود در بازه زمانی بلند استفاده می‌شود.

رعایت اصول امنیتی

امنیت در ترید ارز دیجیتال، بسیار مهم و حیاتی است. برای رعایت اصول امنیتی در ترید ارزهای دیجیتال، باید از وب سایت ها و کیف پول های امن و معتبر استفاده کنید. همچنین، باید از پسوردهای قوی برای حساب‌های خود استفاده کرده و هرگز پسورد خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

امنیت در ارزهای دیجیتال

انتخاب پسورد قوی و عدم به اشتراک گذاشتن آن با دیگران، از مهمترین اصول امنیتی در ترید محسوب می‌شود

انتخاب صرافی مناسب

صرافی‌های ارز دیجیتال، مکان‌های آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند. برای انتخاب صرافی مناسب، باید با انواع صرافی ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا باشید و سپس با بررسی دقیق و بی‌طرفانه، بهترین و مناسب‌ترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ به عنوان یک روش ساده برای ترید ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، شما تریدهای یک تریدر حرفه ای را کپی می‌کنید و از تجربیات و استراتژی های تریدر حرفه ای بهره می‌برید. این روش برای معامله گرانی که تازه وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند، می‌تواند مفید واقع شود.

نتیجه‌گیری

دانستن این نکات، برای هر کسی که قصد دارد در بازار کریپتو فعالیت کند بسیار حیاتی است. همچنین، به افرادی که به تازگی به بازار ارزهای دیجیتال وارد شده‌اند توصیه می‌شود که برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این بازار، از منابع آموزشی معتبر، مانند وبلاگ های معتبر، کتاب ها، ویدئوهای آموزشی و دوره های آنلاین استفاده کنند. برای شروع، بهتر است با مقدار کمی از سرمایه خود شروع به ترید کنید و با افزایش تجربه و دانش، به تدریج میزان سرمایه خود را افزایش دهید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx