ایردراپ EigenLayer | آموزش دریافت ایرد‌راپ احتمالی آیگن لیر

ایردراپ EigenLayer | آموزش دریافت ایرد‌راپ احتمالی آیگن لیر
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۵ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1999 نفر

این مقاله در ۵ شهریورماه بروزرسانی شد

سال‌هاست که اتریوم به نقطه شروعی برای پروژه‌های جدید و تازه وارد بازار تبدیل شده است. دلیل این موضوع هم بسیار ساده و منطقی است؛ این پلتفرم که در حال حاضر رتبه دوم بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است به دلیل شمار بسیار زیاد کاربران، حجم فوق العاده زیاد نقدینگی موجود در شبکه و رقم سرسام آور تعداد معاملات،‌ پروژه‌های جدید را به راحتی صدها قدم جلو می‌اندازد. اما از آنجایی که تعداد پروژه‌های مبتنی بر اتریوم به شدت زیاد شده است، نوآوری شرط لازم برای پیشرفت در این رقابت است و پروژه‌ای که امروز به معرفی و آموزش دریافت ایردراپ آن می‌پردازیم،‌ یکه‌تاز نوآوری است.

با بررسی پروژه و ایردراپ احتمالی آیگن لیر (Eigen Layer)، نسل جدید پلتفرم‌های لایه دومی اتریوم، همراه ما باشید.

آیگن لیر چیست و چگونه کار می‌کند؟

Eigen Layer یک عبارت آلمانی به معنای «لایه تخصصی» است و حدس زدن دلیل انتخاب این نام، کار دشورای به نظر نمی‌آید. تیم آیگن با دست پر به میدان مبارزه آمده و خود را متخصص لایه اصلی اتریوم و حفظ امنیت دیگر پروژه‌ها می‌دانند.

اما از آیگن لیر که عبور کنیم می‌رسیم به بحث جذاب امنیت! امنیت در دنیای بلاکچین یکی از سه راس مثلث غیرممکن یا تریلما بلاکچی است. بطور خلاصه این مسئله بیانگر این است که نمی‌توان بصورت هم‌زمان مقیاس پذیری، عدم تمرکز و امنیت را در سطوح ایده‌آل نگهداری کرد و قطعا یکی از این سه ویژگی فدای دو ویژگی دیگر می‌شود.

شبکه اتریوم، شبکه امن و غیرمتمرکزی است اما در مقیاس پذیری نسبت به بسیاری از رقبا، با اختلاف، ضعیف‌تر عمل می‌کند. حال پروژه‌هایی که در شبکه اتریوم فعالیت می‌کنند به دو شیوه مختلف از این شبکه بهره می‌برند: ۱- استفاده از بلاکچین اتریوم بدون ماشین مجازی(EVM) و ۲- استفاده از بلاکچین اتریوم و EVM

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک پروژه از ماشین مجازی اتریوم استفاده نمی‌کند اما این موضوع خارج از بحث ما است؛‌ ولی بهتر است بدانید که تنها پروژه‌هایی که از ماشین مجازی اتریوم و dAppهای آن استفاده می‌کنند، امنیتی معادل خود اتریوم دارند. دلیل این امر به بحث زیرساختی و دسترسی‌های زیرلایه‌ها به شبکه اتریوم باز می‌گردد.

به زبان ساده امنیت شبکه اتریوم وابسته به ماشین مجازی آن است. پس تا به امروز برای ساخت پلتفرم بر بستر اتریوم تنها دو راه حل وجود داشته است:

۱- استفاده از EVM، با امنیت بالا بدون هزینه سنگین اما با محدودیت در کدنویسی و…

۲- استفاده از ماشین مجازی بومی، دست یابی به امنیت بالا با هزینه سنگین توسعه ماشین مجازی و در نهایت یک بلاکچین بومی

در همین نقطه آیگن لیر و ایده ناب پشت آن می‌درخشند. در شبکه‌های PoS یکی از عوامل تاثیرگذار بر امنیت، حجم سرمایه استیک شده در شبکه است. آیگن لیر با معرفی فناوری جدیدی تحت عنوان ReStaking می‌تواند امنیت پروژه‌های ماژولار (پروژه‌هایی که از قسمت‌های متفاوتی ساخته شده‌اند) را به حداکثر برساند. سیاست اجرایی آیگن این است که تمام سرمایه و اترهای استیک شده را در ماژولی واحد جمع‌آوری کند و ماژولی فوق ایمن بسازد، سپس دیگر پروژه‌ها با تکیه بر این ماژول،‌ امنیت پروژه خود را افزایش دهند.

در  فرایند Restaking‌ نیازی به خروج اترهای استیک شده از پلتفرم اتریوم نیست،‌ در عوض با تکیه بر توکن‌های تامین نقدینگی یا LST و استیک دوباره آن‌ها در قرارداد هوشمند آیگن لیر، ماژول فوق امن ما ساخته می‌شود و استِیکرها هم درآمدی مرکب دریافت می‌کنند.

اما قرار نیست همه‌چیز به خوبی و خوشی تمام شود. در شبکه‌هایی که بر اساس الگوریتم PoS فعالیت می‌کنند، در صورتی که یک استِیکر مرتکب اشتباه شود، هم خود و هم سرمایه‌گذارانش بخشی از استیک خود را به عنوان جریمه (اسلشینگ) از دست می‌دهند. از طرفی وقتی شما با استفاده از آیگن لیر یک سرمایه را دوبار استیک می‌کنید و سود مازاد دریافت می‌کنید،‌ باید منتظر جرایم مازاد هم باشید تا امنیت شبکه به قوت خود باقی بماند.

امکان رخ دادن این اشتباهات بسیار کم است،‌ اما در هر حال ریسکی است که شما با ری‌استیک کردن سرمایه‌تان آن را می‌پذیرید.

شماتیک امنیت تجمیعی EigenLayer:

ایردراپ جدید

این عکس بیان می‌کند که با استفاده از معماری‌های سنتی، اگر شبکه مادر ۱۰ میلیارد دلار و هریک از زیرشاخه‌های آن ۱ میلیارد دلار ارزش داشته باشند، با هدف گرفتن یکی از زیرشاخه و پرداخت هزینه ۱ میلیارد دلاری می‌شود به شبکه نفوذ کرد و در کل سیستم اختلال ایجاد کرد.

اما با معماری مدرن Eigen، به سرمایه‌ای به اندازه تمام ۱۳ میلیارد دلار ارزش شبکه‌ها احتیاج داریم تا بتوانیم تنها در یکی از شبکه‌ها اختلال ایجاد کنیم.

آیگن لیر توسط دو کمپانی Consensys Diligence و Sigma Prime ممیزی و تایید شده است، پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که آیگن لیر امنیت بالایی دارد و می‌توان روی وعده‌های توسعه دهندگان پروژه حساب باز کرد.

آیگن لیر در حال حاضر بر روی نسخه اول تست نت خود فعالیت می‌کند، تیم فعال و پویایی در شبکه‌های اجتماعی دارد،‌ وایت پیپر پروژه کامل است و به خوبی و دور از اغراق شیوه فعالیت الگوریتم را شرح داده؛ اما بزرگترین مشکل آن نبود رودمپ (نقشه راه) مشخص برای ماه‌های آتی است. در حال حاضر تنها بخش مشخص برنامه‌های آیگن لیر،‌ راه اندازی شبکه اصلی یا مین نت تا پایان سال جاری است.

سرمایه گذاران پروژه

­در لیست سرمایه‌گذاران آیگن لیر می‌توان اسامی بزرگی نظیر بلاکچین کپیتال و کوین‌بیس ونچرز را مشاهده کرد.

ایردراپ آیگن لیر

لیست کامل سرمایه‌گذاران اصلی و عمومی پروژه

آموزش دریافت ایردراپ

همانطور که می‌دانید هیچ قطعیتی در دریافت ایردراپ‌ها وجود ندارد و تمامی اقدامات تنها با هدف بالا بردن شانس دریافت ایردراپ انجام می‌شوند.

برای شروع مراحل دریافت ایردراپ، با استفاده از این لینک وارد وبسایت تست نت گوئرلی آیگن لیر شوید و کیف پول خود را از طریق متامسک متصل کنید. برای انجام ادامه مراحل احتیاج به دریافت اتر تستی در شبکه گوئرلی دارید. می‌توانید ۰.۲ واحد از این توکن را از طریق این لینک دریافت کنید.

دریافت ایردراپ

  • توجه داشته باشید که برای دریافت توکن‌های گوئرلی، موجودی اتر کیف پول کاربر باید مساوی یا بیشتر از ۰.۰۰۱ ETH باشد

در زمان نگارش این مقاله، دو استخر تامین نقدینگی راکت پول و لیدو در تست نت آیگن فعال هستند. برای استیک اتر گوئرلی در لیدو فایننس شما احتیاج به توکن تستی stETH دارید. با ارسال اتریوم تستی به این آدرس:

0x1643E812aE58766192Cf7D2Cf9567dF2C37e9B7F

بصورت خودکار، معادل اتریوم تستی خود، stETH دریافت می‌کنید.

برای فعال شدن گزینه Next ابتدا باید بر روی گزینه I Understand کلیک کنید. به دلیل کندی و شلوغی تست نت‌ها ممکن است که این تراکنش با سطح معمولی کارمزد Failed شود؛ پس پیشنهاد می‌شود که کارمزد پرداختی را به صورت دستی بیش‌تر وارد کنید. پس از دریافت stETH وارد استخر لیدو شوید و آن را از طریق این لینک استیک کنید.

بعد از استیک اتر در استخر لیدو، مراحل فوق را در استخر راکت پول انجام دهید. برای دریافت توکن تستی rETH مقداری توکن تستی اتر را در سایت تست نت راکت پول در این لینک استیک کنید.

در نهایت بعد از انجام هر دو مرحله، می‌توانید توکن‌های استیک شده را در صفحه اصلی تست نت آیگن لیر مشاهده کنید.

بروزرسانی ایردراپ آیگن لیر

بروزرسانی ایردراپ آیگن لیر – ۰۵/۰۶/۱۴۰۲

در تسک جدید ایردراپ آیگن لیر، بخش جدیدی از این پلتفرم تحت عنوان Eigen Worlds معرفی شد. هنوز کاربرد دقیقی برای عملکرد این بخش اعلام نشده است اما کاربرانی که در گذشته اقدام به همکاری با آیگن لیر کرده‌اند می‌توانند سه مدل توکن NFT مختلف را دریافت کنند. این توکن‌ها کاربرد و مزایای ویژه‌ای ندارند اما احتمالا در میزان ایردراپ دریافتی تاثیر داشته باشند.

برای دریافت این توکن‌ها با استفاده از این لینک وارد وبسایت Eigen Worlds‌ شوید و کیف پولی که با آن برای انجام تسک‌های پیشین اقدام کرده بودید را متصل کنید.

دریافت ایردراپ

بعد از اتصال کیف پول، نام دلخواه خود را در قسمت Create your eigen world وارد کنید و روی گزینه Free Mint کلیک کنید. اکنون NFT شما در کیف پولتان ضرب شده و برای مشاهده آن می‌توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. داخل ولت خود، در قسمت تراکنش مربوط به ضرب NFT که با عبارت Mint سبز رنگ مشخص شده است کلیک کنید
  2. در صفحه باز شده روی گزینه view on block explorer کلیک کنید
  3. عددی به عنوان Token ID در صفحه دیده می‌شود آن را به خاطر بسپارید
  4. از قسمت Transaction Action روی گزینه Eigen Worlds کلیک کنید
  5. در صفحه باز شده TOKEN CONTRACT را کپی کنید

بعد از انجام این مراحل به ولت خود بروید و در قسمت NFTها روی گزینه Import NFT کلیک کنید و سپس TOKEN CONTRACT و Token ID را قسمت‌های خالی وارد کنید. با کلیک بر روی گزینه Add فرایند تکمیل می‌شود و شما قادر به مشاهده NFT خود خواهید بود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۵ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

5 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
9 ماه ها قبل

سلام. بابت معرفی ایردراپ های معتبر ممنون. کیف پول خالی رو باید متصل کنیم دیگه؟

حامد
حامد
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  احمد محمدیان

سلام.ممنون

حامد
حامد
8 ماه ها قبل

سلام. ایردراپ های توی سایت airdrops. ioرو مخصوصا قسمت پرپتانسیل شون رو معر فی نمیکنید واسه انجام. اگه امکان داره؟ ممنون

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

5
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx