نشانه‌ای که هربار قبل از صعود بیت کوین دیده شده است

سیگنال بیت کوین
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۷ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1004 نفر

مقدمه

به شش ماهه دوم سال ۲۰۲۳ رسیده‌ایم و زخم‌هایی که رکود اقتصادی بیماری کرونا به بازارهای مالی وارد کرد، به تدریج در حال بهبود است. بازار رمزارزها، بازار نوپا و تازه نفسی می‌باشد و به دلیل پول ناچیزی (نسبت به دیگر بازارهای مالی) که در آن در گردش است، انتظارات زیادی برای رشد‌ انفجاری‌اش وجود دارد. با وجود فراز و نشیب‌های فراوان در این بازار ، دو قشر متفاوت، از بازار بیت کوین، سود خوبی را به جیب زده‌اند؛ اول هولدرهای صبور بازار و دوم تریدرهای بلند مدت و البته قدرتمند.

بیش از یک سال است که بیت کوین روزهای سردی را تجربه می‌کند اما از آنجا که سکه دو رو دارد، اخیرا زمزمه‌هایی درباره شروع روند صعودی شنیده می‌شود. هر روند صعودی یا Bull Run هم قبل از آغاز نشانه‌هایی دارد که اگر به موقع دیده شوند می‌توانند بیشترین بهره از بازار را برای ما به ارمغان آورند.

در این مقاله با بررسی تخصصی یکی از نشانه‌های کمتر شناخته شده آغاز بازار گاوی همراه ما باشید.

بیت کوین، الماس تراش نخورده

صندوق‌های قابل معامله یا ETF‌ بیت کوین یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین بدون پیچیدگی‌های متداول دنیای کریپتوکارنسی‌ است. پیشنهاد می‌شود که برای درک هرچه بهتر این موضوع، ابتدا مقاله همه‌چیز درباره ETF بیت کوین را مطالعه کنید.

تحلیل بیت کوین

ابتدا بیایید تا باهم نگاهی به رفتار قیمت بیت کوین طی ده سال گذشته داشته باشیم:

  • جولای تا نوامبر ۲۰۱۳ : صعود بیت کوین از ۱۳۰ به ۱۱۰۰ دلار
  • جولای تا دسامبر ۲۰۱۷ : صعود بیت کو‌ین از  ۲۱۰۰ به ۱۹۵۰۰ دلار
  • اکتبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱: صعود بیت کوین ۵۳۰۰ به ۶۳۰۰۰ دلار
  • جولای ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۱: صعود بیت کو‌ین از ۲۸۵۰۰ به ۶۸۰۰۰ دلار

حال نگاهی به نمودار لگاریتمی قیمت بیت کوین و دوره‌های ۴ ساله هاوینگ بیاندازیم:

ETF بیت کوین / Google Discover

تاریخ دقیق هاوینگ‌ها عبارتند از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲، ۹ جولای ۲۰۱۶، ۱۱ می ۲۰۲۰

با بررسی دقیق این داده ها می‌توان متوجه نکات زیر شد:

  1. بعد از هر هاوینگ روند بصورت لگاریتمی صعودی می‌شود. در این دوران بسیاری از ایردراپ‌ها انجام و پروژه‌های جدید معرفی می‌شوند و در نهایت کل ارزش قفل شده (TVL)‌ بازار دیفای رشد چشمگیری را تجربه می‌کند.
  2. در نزدیکی هاوینگ روند قیمت با نوسانات شدید و خاصی همراه می‌شود. دلیل بسیاری از این نوسانات اخبار مربوط به بازار است.
  3. حدودا ۱۲ ماه پس از هر هاوینگ، قیمت یک سقف جدید ثبت کرده و ۱۸ ماه پس از ثبت این ATH، رفته رفته کاهش یافته، یک روند نسبتا خنثی را تجربه می‌کند و سپس برای هاوینگ بعدی آماده می‌شود.

با این اطلاعات ارزشمند و با کنار هم قرار دادن قطعات این پازل می‌توان به طور تقریبی زمان شروع روند صعودی بعدی را پیش‌بینی کرد. با این حال بنظر می‌رسد که آخرین تکه این پازل، در  میان داده‌های دیگر پنهان شده است. در واقع آخرین تکه پازل، ETFهای بیت کو‌ین هستند که بنظر می‌رسد مطرح شدنشان در بازه‌های زمانی مختلف، علاوه بر ساده سازی سرمایه‌گذاری در بیت کوین، یک هدفی فرعی را نیز دنبال می‌کند.

بیاید تا دوباره نگاهی به دوره‌های ترند شدن درخواست‌های ETF بی اندازیم:

۱- در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار و با درخواست برادران وینکلووس (مالکان صرافی جمینای) موضوع صندو‌های قابل معامله به شدت داغ شد. اولین پروپوزال ETF وینکلووس‌ها در ۱ جولای ۲۰۱۳ رسما به SEC ارائه شد.

۲- ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ بود که گری اسکیل، پروشیرز و برادران وینکلووس موج جدیدی از درخواست‌های ثبت ETF را آغاز کردند.

۳- از فوریه تا دسامبر ۲۰۲۰، موسسات Wilshire‌ ،VanEck و Bitwise‌ درخواست‌های مکرری برای ثبت ETF ارائه کردند. در سپتامبر ۲۰۲۰ اولین ETF بیت کوین جهان در بازار بورس و اوراق بهادار برمودا لیست شد و نهایتا در فوریه ۲۰۲۱ اولین ETF بیت کوین کانادا با نماد BTCC شروع به فعالیت کرد.

۴- در اکتبر سال ۲۰۲۱ و پس از FUD (ترس، عدم قطعیت و شک)های ایجاد شده توسط دولت چین،‌ اولین ETF رسمی بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک (NYSE) تحت نماد BITO توسط شرکت ProShares ثبت شد و شروع به فعالیت کرد. مدتی بعد بیت کوین سقف ۶۸ هزار دلاری خود را ثبت کرد.

سیگنال بیت کوین

با توجه به نمودارهای بالا، درمیابیم که مدت کوتاهی پس از شروع ترند ETFهای بیت کوین (خط خاکستری عمودی)، قیمت BTC با روندی شارپ و سریع یک بول ران جدید را آغاز و سقف‌های قیمتی خود را جا به‌جا کرده است.

آیا بلاخره به بازار صعودی رسیدیم؟

اگر طی هفته‌های گذشته اخبار را دنبال کرده باشید متوجه هجوم موسسات سرمایه‌گذاری مختلف مانند اینوسکو،‌ بلک راک، ویزدام تری و… برای ثبت ETF اسپات بیت کوین شده‌اید. این افزایش توجهات می‌تواند برای وضعیت بازار رمزارزها مفید باشد اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر ،درخواست یک شرکت بزرگ برای ثبت ETF بیت کو‌ین دلیل کافی برای شروع روند صعودی نیست و نمی‌توان آن‌ را یک خبر فاندامنتالی مثبت برای بازار رمزارزها در نظر گرفت. بنابراین بهتر است تا زمان یک اتفاق مثبت و عملی، نظیر دریافت مجوز ETF توسط شرکت‌های ذکر شده صبر کرد.

از طرفی احتمال می‌رود که چهارمین مرحله هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ انجام شود. در صورتی که سختی شبکه و هش ریت بیت کوین تغییر محسوسی را تجربه نکند و هاوینگ چهارم در تاریخ پیش‌بینی شده انجام شود، با نیم نگاهی به روندهای قبلی می‌توان انتظار داشت که بیت کوین در اواخر سال ۲۰۲۴ سقف ۶۸ هزار دلاری خود را پشت سر بگذارد.

نتیجه گیری

با توجه به گفته‌های فوق، می‌توان تصور کرد که حداقل تا سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، بیت کوین مومنتوم و قدرت کافی برای شروع یک روند صعودی جدید را ندارد و انتظار می‌رود که به واسطه‌ی تراکنش‌‌های نهنگی بیش‌تر وقت خود را در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار سپری کند.

استراتژی مناسب برای هولدرهای بلندمدت کاهش میانگین خرید در کف‌های قیمتی و برای تریدرها و اسکلپرها خرید در کف‌های تکراری و فروش درسقف‌های تکراری است. تیم تحلیل ارزینجا با احترام خواهشمند است که این مقاله را به منزله یک سیگنال یا پیشنهاد معامله در نظر نگیرید و از آن تنها به عنوان یک زاویه دید جدید برای تحلیل بازار رمزارزها استفاده کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۷ دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

7 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
9 ماه ها قبل

Good

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
7 ماه ها قبل
پاسخ دهید  حسین

سلام حسین عزیز ممنونیم از همراهی شما

ابوالفضل یاری
ابوالفضل یاری
9 ماه ها قبل

بیت کوین تا۳۴۸۰۰دلارمیره.پاییز دنیا می‌ره رکود پولی دیگه نیست ازطرف دیگه موادغذایی هم درحال افزایش وهنچنین نرخ بنزین

M sadeghi
M sadeghi
9 ماه ها قبل

عالی

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
7 ماه ها قبل
پاسخ دهید  M sadeghi

سلام کاربر عزیز ممنونیم از همراهی شما

عادل پران حاجی
عادل پران حاجی
9 ماه ها قبل

عالی هست ارزش مطاله دارد

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
7 ماه ها قبل
پاسخ دهید  عادل پران حاجی

سلام عادل عزیز ممنونیم از همراهی شما

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

7
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx