منتظر بیت کوین ۱۱ هزار دلاری باشید

زمستان ارزهای دیجیتال و بیت کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 446 نفر

منتظر بیت کوین ۱۱ هزار دلاری باشید

طی یک سال گذشته، به دنبال بسیاری از مشکلات صنعت و اقتصاد کلان، ارزهای دیجیتال ضربه سختی خورده است. اگرچه بیت کوین تقریباً ۸۰ درصد از ارزش خود را از زمان بالاترین قیمت خود در نوامبر گذشته از دست داده است، برخی برآوردها نشان می دهد که قیمت می تواند بیشتر کاهش یابد. شاید تا محدوده چهار رقمی هم پایین بیاید! تقریباً یک سال پیش بود که این صنعت در حال رشد بود، که منجر به سودهای عظیمی شد. بیت کوین احتمالاً بدلیل  یک ETF که در ایالات متحده راه اندازی شد، به ۶۹۰۰۰ دلار رسید و رکورد جدیدی را در تاریخ خود ثبت کرد.

با این حال، شرایط در ماه های بعد کاملا تغییر کرد. بانک‌های مرکزی سیاست‌های پولی خود را از چاپ مقادیر بیش از حد ارزهای مربوطه به افزایش نرخ‌های بهره تغییر دادند و سعی کردند با تورم هولناکی که ایجاد کردند مبارزه کنند. با شروع جنگ در اوکراین و چند عامل کلان اقتصادی دیگر، دارایی های پرخطر شروع به ریزش کردند و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما پس از چندین فروپاشی در شرکت های کریپتویی که با سقوط لونا آغاز شد، شرایط بدتر شد.

آنچه پس از آن انجام شد چندین شرکت کریپتویی بود که برداشت‌ها را متوقف کردند، به دنبال کمک مالی اضطراری بودند یا حتی ورشکستگی خود را اعلام کردند. یک شرکت کریپتویی به عنوان ناجی بالقوه برجسته شد. به نظر می رسید صرافی FTX با مدیریت سم بنکمن فراید قصد دارد شرکت هایی که با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند را نجات دهد. با این حال، این کار به خوبی انجام نشد، و معلوم شد که خود ناجی مشکل نقدینگی دارد. سقوط دراماتیک دیگری بازار را در بر گرفت که باعث شد قیمت بیت کوین باز هم کاهش یابد. بدترین حالت، تا کنون، هفته گذشته بود، زمانی که بیت کوین به پایین ترین حد دو سال اخیرخود به زیر ۱۶۰۰۰ دلار سقوط کرد.

این به معنای کاهش تقریباً ۸۰ درصدی نسبت به ATH در نوامبر ۲۰۲۱ بود. اما تحلیلگر محبوب رمزارز DonAlt هشدار داد که ممکن است بیت کوین هنوز از بازار نزولی خارج نشده باشد. با مقایسه چرخه نزولی فعلی با دو چرخه قبلی، این استراتژیست گفت اگر بیت کوین از بازار نزولی سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ تقلید کند، ممکن است تا ۹۵۰۰ دلار کاهش یابد یا اگر رویدادهای ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دوباره تکرار شوند، قیمت ۱۱۰۰۰ دلار خواهد داشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx