۳ استراتژی برای استیک اتریوم

روش استیک اتریوم
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 356 نفر

۳ استراتژی برای استیک اتریوم

در این مقاله آموزشی ۳ روش استیک اتریوم را معرفی خواهیم کرد. بیایید با اولین تیپ شخصیتی و نوع استیک اتریوم که ممکن است مناسب شما باشد شروع کنیم.

استیک اتریوم به روش گاو: آهسته و پیوسته

گاو، به طور کهن الگویی، شخصیت قوی و قابل اعتمادی دارد، اما می تواند سرسخت باشد و نسبت به ایده های جدید مشکوک باشد. اگرخلقیات گفته شده به شما شبیه است، ممکن است علاقه مند باشید که مستقیماً از پلتفرم لیدو (Lido) برای استیک اتریوم استفاده کنید. لیدو فایننس (Lido Finance) نه تنها بزرگترین پروتکل مشتق استیک نقدینگی (LSD) است، بلکه اکنون بزرگترین پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) در بازار از نظر ارزش کل قفل شده (۹.۵ میلیارد دلار) و ارزش بازار است.LSD  یک توکن لیکوئید است که شبیه به سایر توکن‌های کریپتو است؛ زیرا کاملاً قابل‌تعویض، قابل‌انتقال، کسر پذیر و… است.

پروتکل لیدو فایننس

LSD اساساً نقدینگی اتریوم استیک شده شما را آزاد (Unlock) می‌کند، زیرا دارای ارزش مشابهی با اتریوم استیک شده پایه است که به طور موقت قفل شده است. لیدو اتریوم شما را می گیرد و آن را از طریق تیمی از اعتبار سنج‌های تایید شده استیک می‌کند، بازده به دست آمده را ادغام می کند و آن را بین اعتبارسنج‌ها، سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) و سرمایه گذاران توزیع می کند. در ازای ارائه اتریوم به لیدو، DAO  توکن‌های اتریوم استیک شده (stETH) را صادر می‌کند، که مانند رسیدها (یا «مشتقات نقدینگی») هستند که می‌توانند برای اتریوم اصلی شما به اضافه سود انباشته بازخرید شوند. این توکن‌ها به همراه مواردی که از پروتکل‌های LSD دیگر مانند Rocket Pool و StakeWise هستند، در بازار آزاد قابل معامله هستند.

خطرات شامل این واقعیت است که قراردادهای هوشمند دارای اتریوم شما ممکن است دارای یک باگ کشف نشده باشند،DAO  ممکن است هک شود، یا ممکن است یک یا چند اعتباردهنده لیدو توسط شبکه اتریوم جریمه شوند و بخشی از اتریوم آنها حذف شود. همه استراتژی های زیر حاوی این خطرات به علاوه موارد بیشتر است.

سگ: صادق، محتاط و کمی جسور

اگر مشخصات گفته شده شبیه به شما است، شاید به ترکیب کننده های خودکار نگاه کنید. به عنوان مثال، افزودن نقدینگی به Curve Finance  و سپس قفل کردن توکن‌های استخر نقدینگی (LP). هنگام استفاده از Curve، من دوست دارم از توکن های مبتنی بر Frax استفاده کنم، زیرا این دو پروتکل به وضوح برای یکدیگر جذابیت دارند، و استخرهای Frax اغلب بهترین پاداش‌ها را دارند. من مقداری از اتریوم خود را برای سهام به Frax دادم و LSD آنها را به نام Frax ETH (frxETH) دریافت کردم.

حفظ بازار بسیار نقدشونده برای frxETH به نفع Frax است، بنابراین آنها یک LP را روی Curve اجرا می‌کنند که علاوه بر این واقعیت که frxETH شما نیز سود مشابهی کسب می‌کند که سود آن به ۵.۵ درصد هم می‌رسد. اما برخی از این سودها به صورت توکن های CRV پرداخت می شود. بدون رودربایستی، من ترجیح می‌دهم اتریوم داشته باشم، بنابراین به پروتکل  Aladdin DAO’s Concentratorرفتم و توکن‌های LP خود را به آنها دادم، که مانند رسیدی برای سهم من از استخر frxETH/ETH است. آنها جادوگری انجام می دهند و ۸ درصدAPY  پرداخت شده در دارایی های اساسی را برمی گردانند.

ببر: براق، پیچیده و همیشه در کنترل

این شاید پیچیده ترین استراتژی موجود در لیست باشد و باید توسط سرمایه گذاران با تجربه با مقدار زیادی پول مورد توجه قرار گیرد. اساسا، ببر می تواند از استراتژی مشابهی برای سگ استفاده کند. در واقع، بسیاری از استخرهای LP و ترکیب‌کننده‌های بسیاری در سراسر جهان دیفای وجود دارد، بنابراین یافتن یک مورد مناسب نباید مشکل باشد. مسئله ببرها این است که چگونه خود را از خطر محافظت کنند.

رویکرد اصلی این است که در صورت ریزش اتریوم، به اندازه کافی معاملات آپشن خریداری کنید تا به عنوان بیمه برای سرمایه گذاری شماعمل کند. با توجه به اینکه stETH تمایل دارد میخ خود را حفظ کند، ممکن است این تنها چیزی باشد که لازم است زیرا خطر از دست دادن دائمی کم است.( کسانی که می خواهند در برابر یک رویداد depeg محافظت شوند، باید پروتکل Y2K را در شبکه آربیتروم بررسی کنند.) یک استراتژی بهینه تر، “bear call spread” خواهد بود، زیرا در برابر استهلاک بیمه می شود، اما مقداری سود را در یک بازار جانبی برمی گرداند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx