کار های مرتبط با بلاک چین و ارز دیجیتال

شغل های مرتبط با ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 39دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 564 نفر

شغل های مرتبط با بلاک چین و ارز دیجیتال

در این قسمت به سراغ موضوع جالب و هیجان انگیز فرصت های کار در فضای بلاک چین و ارز دیجیتال می رویم. مشاغل در این زمینه دسته بندی خاصی ندارند. اما برای سهولت در یافتن حرفه مورد نظرتان، آنها را در خوشه های جداگانه دسته بندی می کنیم.

  1. معامله گر و تحلیلگر بازار
  2. امور مالی و اداری
  3. مهندسین نرم افزار و سخت افزار
  4. مدیریت منابع انسانی
  5. تبلیغات و ارتباطات

مجدداً باید تأکید کنیم که هیچ مرزبندی مشخصی برای کار های بین رشته‌ای در فضای بلاک چین وجود ندارد، برای مثال، یک مدیر پروژه دیفای ممکن است یک تحلیلگر بازار نیز باشد یا یک حسابدار مالیاتی ممکن است مجبور باشد اصول اقتصاد کریپتویی را بیاموزد. برای این کار ممکن است تیمی برای تحقیق و بررسی تشکیل شود که فقط وظیفه تحقیق و ارائه گزارش به تیم را برعهده دارد. ، و ممکن است یک تیم را مدیریت کنید یا یکی از اعضای آن باشید.

کار های مرتبط با بلاک چین

همچنین می توان به عنوان مشاور به افراد، پروژه ها و شرکت ها کمک کرد یا کارمند دائمی یک استارتاپ یا شرکت بزرگتر بود. هدف ما آشنایی بیشتر شما با مزایای این مشاغل و ملزومات و پیش نیازهای آنها و در نهایت وظایفی است که در هنگام اخذ هر کدام باید بپذیرید. با این وجود، باید به این نکته مهم اشاره کنیم که فرصت‌های کاری دنیای بلاک چین همراه با رشد روزافزون این صنعت در حال افزایش است و آنچه را که در ادامه فهرست می‌کنیم، تمام کار های موجود در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیست.

اگر تریدر (Trader) حرفه ای هستید میتوانید از اتاق شخصیتان بیرون بیایید و در یکی از شرکتهای سرمایه گذاری به عنوان کارمند یا مشاور کار کنید بسیاری از صرافیها و شرکتهای سرمایه گذاری در فضای بلاک چین به تریدر و مشاور ترید (Trade Consultant) یا تحلیلگر بازار (Market Analyst) احتیاج دارند. علاوه براین، برخی از شرکتهای بزرگ در صنایع دیگر نیز به دنبال سرمایه گذاری در بازار کریپتو هستند و میخواهند پورتفو متنوعی داشته باشند. در این صورت احتمال دارد با آگهی استخدام تحلیلگر سرمایه گذاری (Investment Analyst) ارزهای دیجیتال هم مواجه شوید.

اگر بتوانید به عنوان معامله گریا تحلیلگر بازار برای این شرکتها درآمدزایی،کنید خودتان هم از این معامله دوسر برد منتفع می‌شوید درآمد معامله گرهای استخدام شده در شرکتها به عوامل متعددی بستگی دارد تحصیلات ،مدارک گواهینامه ها و سایر مهارت‌های مرتبط به بازار ارزهای دیجیتال روی رتبه و جایگاه تریدر تأثیر می‌گذارند. همچنین ممکن است تیم یا شرکتی که در آن فعالیت میکنید پاداشهای ویژه ای برای معاملات پرنده شما در نظر بگیرد برخی تریدرهای حرفه ای در شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا گاهی به درآمد ماهانه ۳۰,۰۰۰ دلار دست می یابند.

وظایف و ملزومات تریدرها و تحلیلگرهای بازار

ملزومات اولیه کار تریدر آشنایی با تحلیلهای تکنیکال و فاندامنتال و قدرت تحلیل و بررسی نمودارها و شناخت نوسانهای قیمت است همچنین بهتر است با اصطلاحاتی همچون حد ضرر مارجین اهرم معاملات آتی بازار اسپات و بازارهای مشتقه آشنا باشید اگر مبتدی هستید، پیشنهاد میکنیم از دوره های آموزش ترید شروع و به تدریج تجربه کسب کنید. وظایف شما به عنوان تریدر یا مشاور و تحلیلگر ترید عبارت اند از:

  • تحقیق درباره فرصتهای بازار و تحلیل داده ها
  • استفاده از پارامترهای معاملاتی و تحلیل داده برای شناسایی ناکارآمدیهای بازار و شناسایی فرصتهای آن
  • تعیین نحوه بهبود تکنیکهای مدیریت ریسک
  • حفظ و بهبود مدلهای ترید و سیستمهای معاملاتی
  • به روز بودن در زمینه اطلاعات بازارها و پلتفرمها و اپلیکیشنهای معاملاتی
  •  همکاری با متخصصان حوزههای دیگر برای یافتن فرصتهای معاملاتی
  •  تهیه و ارائه گزارش روزانه و هفتگی و ماهانه به مدیر پروژه یا سازمان
  • قابل اعتماد بودن و رازداری درباره اطلاعات محرمانه سازمان

روی مهارتهای معامله گری و تحلیل بازار خود بیشتر تمرکز کنید. با اندیکاتورها و شاخصهای معاملاتی کاملاً آشنا باشید و استراتژیهای مختلف مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه و مدیریت پورتفو را یاد بگیرید. توجه کنید که گاهی به جای بازار باید بتوانید مشخصههای شرکت ها و پروژه های بلاک چین را ارزیابی کنید تا مجموعه ای که در آن کار میکنید بتواند روی سهام یا توکن های بومی این پروژه ها سرمایه گذاری کند. بنابراین بسته به شغل و موقعیتی که انتخاب میکنید ممکن است به دانش یا تجربیات ویژه ای نیاز داشته باشید. معمولاً اگر مدرک دانشگاهی یا گواهی مرتبط با امور مالی و حسابداری داشته باشید، بخت بیشتری برای به دست آوردن این کار دارید. فارغ التحصیلان دوره های عالی مدیریت بازرگانی (MBA) و تحلیل مالی (CFA) هم میتوانند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند.

کار تریدر ارز دیجیتال و بلاک چین

روان شناسی و تراپی معامله گران

شاید از دیدن اصطلاحات روان شناسی و تراپی در بخش مشاغل مربوط به ترید شگفت زده شوید؛ اما واقعیت این است که ترید هم مشابه هر کار پرفشار دیگری به حفظ سلامت جسم و روان نیاز دارد. این نکته ای است که متأسفانه بسیاری از تریدرها نادیده میگیرند. بازار ارزهای دیجیتال برخلاف بازارهای سهام و فارکس ۲۴ ساعته و در تمام ۳۶۵ روز سال باز و در حال نوسانهای شدید است. این مسئله میتواند ذهن معامله گران را در تمام ساعات روز به خود مشغول کند؛ در نتیجه، تریدرها اغلب در این تله فکری می افتند که میتوان در هر زمان و مکان ترید کرد. این افکار وسواس گونه گاهی به کابوسهایی پایان ناپذیر برای تریدرها تبدیل میشود و امکان زندگی سالم و متعادل را از آنها سلب می کند.

بی توجهی به سلامت روان میتواند تریدر را به این مشکلات دچار کند:

  • مشکلات شغلی در صورتی که فرد در کنار ترید شاغل هم باشد
  • مشکلات سلامت روان همچون افسردگی ،استرس، اضطراب، بی خوابی انزوا و تغییرات خلق وخو
  •  از دست دادن روابط اجتماعی با خانواده و دوستان
  • نادیده گرفتن بهداشت شخصی و کم تحرکی
  • ضرر مالی ناشی از خستگی تصمیم گیری یا احساساتی همچون ترس، اضطراب، تردید، وسواس و فومو (FOMO)

مشکلات جسمی:

  • مانند سردرد میگرن اختلالات سندرم روده تحریک پذیر ،کمردرد، گردن درد و چاقی یا سوءتغذیه
  • افسردگی و احساس گناه و شرمساری یا پشیمانی پس از شکست مالی

شرکت‌ها و سازمانهای بزرگی در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت میکنند که همگی به سازمان دهندگانی برای امور مالی و اداری خود احتیاج دارند. حتی کسب و کارها و استارتاپهای کوچک تر هم باید از متخصصانی استفاده کنند که با حسابداری و مدیریت امور مالی و مشاوره مالیاتی آشتا هستند. اگر سری در حساب و کتاب دارید از این دریچه وارد میدان شوید. صنعت ارزهای دیجیتال درست مانند امور مالی سنتی با پول و دارایی سروکار دارد؛ بنابراین، در این حوزه هم با مفاهیم پیچیده حسابداری زیادی سروکار داریم. اگر با اعداد و ارقام و ریاضی رابطه خوبی دارید. حسابدار (Accountant) و حسابدار مالیات (Tax Accountant) پروژه ها و شرکتهای بلاک چینی شوید یا به عنوان مشاور در این حوزه فعالیت کنید. همچنین ممکن است در زیرشاخه‌های حسابداری همچون تحلیل کارایی فعالیت های مالی (Revenue Operations Analyst) شرکت مدنظر مسئولیتی برعهده بگیرید یا صرفاً مدیریت بخش تسویه حساب های مالی (Clearing Financial Manager) به شما واگذار شود علاوه براین احتمال دارد در بخش تعاملات بانکی (Bank Operations) سازمانتان مشغول به کار شوید یا جذب سرمایه (Fundraiser) برای پروژه یکی از وظایف شما باشد

حسابداری

حسابداری در دنیای ارزهای دیجیتال تقریباً مشابه حسابداری سنتی است با این تفاوت که حسابداران حوزه ارزهای دیجیتال باید سازوکار بلاک چین و اصطلاحات اصلی این صنعت را بشناسند. همچنین آنان باید از چگونگی تطبیق مفاهیم مربوط به حسابداری سنتی با تراکنشهای بلاک چینی درکی منطقی و عمیق داشته باشند. بنابراین اگر در رشته حسابداری تحصیل کرده اید یا مدرک رسمی حسابداری دارید، مهارت ها و دانش خود را درباره ارزهای دیجیتال افزایش دهید تا بتوانید در این صنعت پردرآمد مشغول کار شوید. برخی از حسابدارهای حرفه ای در آمریکا، ماهانه بیش از ۱۱,۰۰۰ دلار دستمزد دریافت میکنند.

وظایف و ملزومات حسابدار

برای اشتغال در این حوزه علاوه بر دانش حسابداری باید مهارتهای تحلیلی و تفکر انتقادی قوی داشته باشید و با سایر اعضای تیم بتوانید ارتباط مؤثر برقرار کنید. دانش و تجربه کار با ابزارهای مالی از جمله QuickBooks و Microsoft Excel هم یکی از پیش نیازهای کار حسابداری است. وظایف حسابدار در ارزهای دیجیتال شامل ارائه مشاوره حسابداری و مالیاتی رسیدگی به صورت حساب ها، گزارش های مالی، تشکیل پرونده مالیاتی بررسی و تأیید گزارش هزینه ها و سایر وظایف مربوط به امور مالی شرکت هاست.

مشاوره مالیاتی به سرمایه گذاران یا کسب و کارها

عموماً حسابداران کار پردازش حسابهای مالیاتی پروژه ها را هم برعهده میگیرند. با این حال به تناسب منطقه جغرافیایی ممکن است سیاستهای مالیاتی مختلفی روی داراییهای دیجیتال إعمال شود. این جاست که مشاوران مالیاتی میتوانند راه خود را از حسابداران جدا کنند و با ارائه مشاوره به سرمایه گذاران و فعالان این حوزه درآمد زیادی به دست آورند. نرم افزارهای مالیاتی زیادی برای این کار طراحی شده اند اما این نرم افزارها نمیتوانند تفاوتهای ظریف بین استخرهای نقدینگی سهام گذاری عرضه های اولیه کوین و نظایر آن را در نظر بگیرند. بنابراین، اگر در حوزه مالیات و حسابرسی فعالیت میکنید یا در این رشته تحصیل کرده اید، می توانید به عنوان مشاور مالیاتی کار پیدا کنید. بد نیست اشاره کنیم از آن جا که اغلب کسب و کارهای صنعت کریپتو بین المللی هستند، ممکن است از شما خواسته شود علاوه بر قوانین داخلی ،مالیات بر مسئله مالیات در کشورهای دیگر هم احاطه داشته باشید. در این صورت احتمالا باید با بخش مالیات بین الملل (International Tax Director) همکاری کنید.

وظایف و ملزومات مشاور مالیاتی

به عنوان مشاور مالیاتی باید اطلاعاتی به روز درباره وضع مالیات بر درآمد داشته باشید و مراجعان خصوصی و سازمانی خود را بتوانید راهنمایی کنید. همچنین باید دانش جامعی درباره مباحثی همچون شمول مالیات بر اقدامات سرمایه گذاری هودل پاداش مشارکت و ایردراپ داشته باشید. گفتنی است گاهی اوقات حتی داراییهایی که با آنها فعالیتهایی انجام میشود که معامله به حساب نمی آیند، ممکن است مشمول مالیات بر درآمد متفرقه شوند. پس نقش تحقیق و مطالعه مستمر در حوزه تخصصی تان را نادیده نگیرید. بدیهی است که برای این کار باید درک فنی عمیقی از این صنعت داشته و با اصطلاحاتی مانند مارجین آربیتراژ استخراج اثبات کار، سهام گذاری و اثبات سهام، وام شبکه لایتنینگ پاداش ،میکرها، استخرهای نقدینگی دیفای و توکنهای غیرمتلی کاملاً آشنا باشید.

به عنوان مشاور مالیاتی ارز دیجیتال باید بتوانید از پس وظایف زیر بربیایید:

  • ارائه گزارشهای مالیاتی بهینه شده
  • تشکیل اظهارنامه مالیاتی و تطبیق آن با استناد شرکت
  • ارائه اطلاع به روز درباره قوانین مالیاتی
  • استفاده از شیوههای مختلف برای کاهش مالیات پرداختی

خدمات حقوقی

یکی از فرصتهای شغلی دیگر در حوزه ارزهای دیجیتال ارائه خدمات حقوقی است. اگر در رشته حقوق و وکالت تحصیل کرده اید میتوانید وکیل بلاک چینی (Blockchain Lawyer) یا مشاور حقوقی (Blockchain Legal Counsel) شوید. صنعت ارزهای دیجیتال غیر متمرکز است و نهادها یا سازمانهای مرکزی آن را کنترل نمیکند با این همه سرمایه زیادی در آن جریان دارد؛ از این رو، قوانین و مقررات ویژه ای برای نظارت در این حوزه وضع شده است. بسیاری از پروژه های ارز دیجیتال کسب و کارها، صرافی ها و شرکتها به رعایت این قوانین ملزم هستند و برای کاهش ریسک ،حقوقی، حاضرند دستمزد زیادی به مشاوران خدمات حقوقی بپردازند. برخی از حقوق دانان در ایالات متحده آمریکا تا ماهی ۲۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب می کنند.

وظایف و ملزومات وکیل یا مشاور خدمات حقوقی

اگرچه به عنوان وکیل و مشاور خدمات حقوقی میتوانید درآمد بسیار زیادی کسب کنید، وظایفتان هم به همان اندازه سنگین و پیچیده است. شبکه های همتا به همتای بلاک چینی در سرتاسر جهان گسترده شده اند. و بسیاری از پروژهها و پلتفرمها به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نیستند. بنابراین علاوه بر کسب دانش و تجربه درباره قوانین کشوری که در آن کار میکنید باید قوانین و مناسبات بین المللی مالی را هم به خوبی بشناسید. ممکن است تصور کنید بلاک چین و اپلیکیشنهای بلاک چینی فقط به توسعه دهندگان و برنامه نویسان و متخصصان نرم افزارها احتیاج دارند. با این حال صنعت گسترده بلاک چین شامل طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری سخت افزارهایی همچون دستگاههای استخراج یا کیف پولهای سخت افزاری نیز می شود ،پس صرف نظر از هر شاخه علوم کامپیوتر که در آن تخصص و تبحر دارید، می توانید جای خود را در صنعت بلاک چین باز کنید.

با این همه سنگ بنای بلاک چین علم رمزنگاری و کد نویسی است بنابراین حتی اگر در زمینه مهندسی سخت افزار حرفی برای گفتن دارید تا حد ممکن تلاش کنید مبانی برنامه نویسی را هم بیاموزید. معرفی مشاغل مختص مهندسان را هم با حوزه ای مربوط به مهندسان سخت افزار آغاز می کنیم سپس، به سراغ دنیای بی انتهای مشاغل برنامه نویسان بلاک چینی میرویم.

تعمیرو نگهداری مزارع استخراج

اگر در زمینه های فنی تخصص بیشتری دارید، احتمالاً می توانید مهندس یا تکنسین (Bitcoin Mining Engineer/Technician) ماهری در مزارع استخراج و ماینینگ شوید شرکتهای بزرگ بسیاری در سرتاسر جهان در زمینه استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استخراج شدنی فعالیت میکنند. این شرکتها به مهندس ها و تکنسینها و اپراتورهای حرفه ای آشنا به الکترونیک و دستگاههای صنعتی برای کار در مراکز داده خود احتیاج دارند.

کار استخراج ارز دیجیتال و بلاک چین

از آن جا که شبکه های ارز دیجیتال ۲۴ ساعته و در تمام طول سال فعالیت میکنند، کار استخراج هـم پیوسته و در هر ساعت از شبانه روز ادامه دارد. بنابراین ممکن است در این حرفه مجبور شوید ساعات بیشتری و حتی در نوبت شب فعالیت کنید. البته اکثر شرکتهای بزرگ برای دشواری شرایط کاری، حقوق و مزایای ویژه ای همچون دهها هزار دلار دستمزد ماهانه برای مهندسان حرفه ای خود در نظر میگیرند.

برنامه نویسی

در دنیای ارزهای دیجیتال هر روز قراردادهای هوشمند و اپلیکیشنهای غیرمتمرکز و پلتفرم های بلاک چینی جدیدی عرضه میشوند بنابراین میتوانیم بگوییم برنامه نویسی یکی از مشاغل کنونی پرطرفدار و درآمدزا در این صنعت به شمار می رود. در حال حاضر هر کسب و کاری که به فناوری بلاک چین احتیاج داشته باشد به برنامه نویس بلاک چین هم احتیاج خواهد داشت از تیمهای استارتاپی کوچک گرفته تا بزرگ ترین شرکتها و تولید کننده ها در صنایع مختلف. در شرکت های آمریکایی توسعه دهندگان فرانتاند و یک اند و قول استک بسته به نقش و جایگاه خود در تیم و نیز ابعاد و سودآوری پروژه میتوانند تا ۱۶,۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشند. پس اگر تجربه و دانش کافی در این زمینه دارید و میتوانید ساعتها روی توسعه پروژههای دشوار و پیچیده و بعضی اوقات خسته کننده کار کنید لحظه ای در پیوستن به این صنعت درنگ نکنید!

برنامه نویس بلاک چین

بد نیست اشاره کنیم که صنعت بلاک چین به برنامه نویسانی با دانش تجربه، مهارت و استعداد مختلفی احتیاج دارد؛ بنابراین ممکن است در پلتفرمهای کاریابی با آگهی های استخدام برای موقعیت های زیر روبه رو شوید

کدنویس (Coder) برنامه نویسی است که کارش را به تازگی آغاز کرده و اغلب در حد یک زبان برنامه نویسی مشخص اطلاعات دارد.

برنامه نویس (Programmer) حرفه ای یا توسعه دهنده Developer) با زبانهای برنامه نویسی متعدد آشناست و دانش گسترده تری دارد.

مهندس نرم افزار (Software Engineer) در بیش از سه زبان برنامه نویسی تبحر دارد و میتواند کار طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن را از ابتدا تا انتها برعهده بگیرد یا مدیریت کند. ذکر این نکته هم لازم است که برنامه نویسی خصوصاً در فضای بلاک چین شامل طیف گسترده ای از مهارت ها در زمینه های مختلف می.شود برنامه نویس قراردادهای هوشمند با تخصص در سالیدیتی (Solidity Developer) متخصص ،وب مهندس پروتکل اثبات دانش صفر (ZK Engineer)، مهندس یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (Machine Learning/Al Engineer طراح یا توسعه دهنده آلا و UX مهندس موبایل (Mobile Engineer)، توسعه دهنده FPGA و مهندس داده (Data Engineer) تنها چند نمونه از موقعیتهای شغلی دیگری است که در حال حاضر در بخش فنی دنیای کریپتو در دسترس هستند.

وظایف و ملزومات برنامه نویس

یکی از وظایف مهم برنامه نویسان در این صنعت طراحی و ایجاد زیربنای بلاک چینی برای ساخت و توسعه شبکه ها و اپلیکیشنهای جدید است. بنابراین به عنوان برنامه نویس بلاک چینی باید بتوانید از فناوری‌های بلاک چینی به منظور طراحی و توسعه پلتفرمهای بلاک چینی و قراردادهای هوشمند بهره ببرید.

توسعه دهنده بلاک چین

توسعه دهندگان بلاک چین (Blockchain Developer) برنامه نویسانی هستند که به طور مشخص کار طراحی و ایجاد سیستمهای بلاک چینی ایمن برای حفظ امنیت ذخیره سازی داده ها و ثبت تراکنشهای بلاک چین را بر عهده میگیرند طراحی و راه اندازی سیستمهای همتا به همتا و تغییرناپذیر در کنار نگه داری و پشتیبانی از اپلیکیشنهای سمت سرور و سمت کلاینت برعهده توسعه دهندگان بلاک چین هاست. حقوق و مزایای دریافتی آنان هم مشابه با برنامه نویسان به تناسب وظایفی که برعهده میگیرنده می تواند حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار در ماه باشد.

به خاطر بسپارید که توسعه دهنده و معمار بلاک چین سخت ترین کارهای مربوط به حوزه کریپتو را انجام می دهند اما بیشترین حقوق و مزایا را هم در بین تمام مشاغل مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال دریافت می کنند. به طورکلی، توسعه دهندگان بلاک چین به دو دسته تقسیم میشوند:

توسعه دهندگان اصلی بلاک چین که کار طراحی و ساخت معماری شبکه پروتکلهای بلاک چینی سازوکار اجماع و روشهای امنیتی مرتبط با بلاک چین را در دست دارند.

توسعه دهندگان نرم افزارهای بلاک چینی که وظیفه طراحی و ایجاد APIها و قراردادهای هوشمند و اپلیکیشنهای غیرمتمرکز را برعهده دارند و باید دانش جامعی از برنامه نویسی فرانت اند و بک اند داشته باشند.

وظایف و ملزومات توسعه دهنده بلاک چین

اگر مهارت های فنی مطلوبی همچون نوشتن قراردادهای هوشمند دارید یا بر زبانهای برنامه نویسی سی پلاس پلاس یا جاوا یا سالیدیتی مسلط هستید به عنوان توسعه دهنده بلاک چین میتوانید استخدام شوید. در این حیطه انتظار میرود از مفاهیمی نظیر توابع هش رمزنگاری شده، سازوکارهای اجماع ساختارهای داده و فناوریهای دفترکل توزیع شده درک عمیقی داشته باشید.

معمار بلاک چین

 معمار بلاک چین (Blockchain Architect) توسعه دهنده بسیار حرفه ای بلاک چین است که بر تمام ابعاد این فناوری اشراف دارد معماری بلاک چین موقعیتی برتر با حقوق بسیار زیاد در صنعت ارزهای دیجیتال به شمار می رود. اگر معمار بلاک چین باشید باید بتوانید پروژهای بلاک چینی را از ابتدا تا انتها طراحی و راه اندازی کنید. بنابراین به همان میزان که حقوق و مزایای خوبی دریافت میکنید با وظایف پیچیده و تخصصی سروکار دارید که به مجموعه کاملی از مهارتهای بسیار پیشرفته نیاز دارد. حقوق معمار بلاک چین به طور متوسط ۱۳,۰۰۰ دلار در ماه است. افراد انگشت شماری می توانند معماری بلاک چین را طراحی و اجرا کننده پس اگر متقاض این کار هستید به سادگی آب خوردن میتوانید استخدام شوید با این حال ابتدا بایدم زمینههای مختلفی دانش آکادمیک و تجربی کسب کنید.

طراح وب

 یکی از ویژگی های مهمی که هر کسب وکار مرتبط با ارزهای دیجیتال و صنعت کریپتو باید داشته باشد حضور آنلاین قدرتمند برای جذب و حفظ مشتریان است. این جاست که پای طراحان وب (Web Designer) به میان می آید از صرافی ها و ارائه دهنده های خدمات پرداخت گرفته تا طراحان کیف پول و مجموعه های NFT و سایر مشاغل مرتبط همگی باید وب سایت حرفه ای و کاربرپسند داشته باشند. اگر در زمینه هایی همچون طراحی نگهداری و مدیریت وبسایت و صفحه فرود (Landing Page) تخصص دارید از این دریچه هم میتوانید وارد صنعت بلاک چین شوید. در ایالات متحده آمریکا طراحان حرفه ای وب میتوانند ماهانه حداکثر ۷,۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند

وظایف و ملزومات طراح وب

اگر قصد دارید به عنوان طراح وب در صنعت بلاک چین کار پیدا کنید در وهله اول باید با فناوری ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند بلاک چین و و ب۳ آشنا باشید. همچنین باید مهارتهای ارتباطی خود را گسترش دهید و تفکر خلاق داشته باشید.

گذشته از اینها، انتظار می رود مهارتهای زیر را هم کسب کرده باشید:

  • ایجاد رابط کاربری جذاب (UI)
  • برنامه نویسی قرانت اند شامل HTML و جاوا اسکریپت و CSS
  • تخصص در زمینه رنگ شناسی و عناصر طراحی
  • آشنایی کامل با نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور (Adobe Illustrator)
  • دانش مختصر درباره تجربه کاربری (UX) معمولاً در پروژههای بزرگ داشتن این مهارت برای طراح وب ضروری نیست.

مارکتینگ و شبکه سازی

ارتباط با اجتماع و به کارگیری استراتژیهای ارتباط بین المللی یکی از راهکارهای گسترش جامعه هدف است؛ پس شاید اهمیت کار تبلیغات پروژه های بلاک چینی دست کمی از کار برنامه نویسی و توسعه آنها نداشته باشد. این وظیفه مهم برعهده تیمهای بازاریابی و روابط عمومی است. اگر این افراد بتوانند از طریق مهندسی روابط انسانی و کمپینهای تبلیغاتی کاربران و سرمایه گذاران بیشتری جذب کنند بی شک از موفقیت مالی پروژه بلاک چینی خود هم سهم چشمگیری می برند.

مارکتینگ

اگر مشتری و مخاطبی برای محصولات فیزیکی یا مجازی بلاک چینی وجود نداشته باشد، بزرگ ترین دستاوردهای پروژههای این حوزه هم درعمل ارزش خاصی نخواهند داشت. وظیفه تبلیغ و اطلاع رسانی برای هر محصول بلاک چینی بر عهده تیم بازاریابی است. ممکن است وظایف شما در تیم بازاریابی محدوده مشخصی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است بازاریاب ایمیل و خبرنامه یا بازاریاب محتوا (Content Marketing Specialist) شوید. همچنین احتمال دارد مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Manager) را برعهده بگیرید. به عنوان نویسنده یا تولیدکننده محتوا میتوانید به صورت ثابت یا فریلنسینگ برای تیم ها وب سایت ها پروژه ها شرکتها و کسب و کارها کار کنید و براساس کیفیت محتوایی که تولید میکنید. از مزایای این کار برخوردار شوید.

مارکتینگ بلاک چین

وظایف و ملزومات تولیدکننده محتوا و نویسنده

پیش از هر چیز اطلاعات خود را درباره مبانی کریپتو شامل ارزهای دیجیتال فناوری بلاک چین، بیت کوین، آلت ،کوین قراردادهای هوشمند وب۳ مفاهیم مربوط به استخراج اپلیکیشنهای غیرمتمرکز و صرافی ها تا حد ممکن افزایش دهید. برای این کار بهتر است بر زبان انگلیسی مسلط باشید و اخبار و تحولات اکوسیستم ارزهای دیجیتال را روزانه دنبال کنید. همچنین باید بتوانید از ابزارهای جست وجو به خوبی استفاده کنید و با مفاهیم سئو و کلمات کلیدی هم آشنا باشید. ویرایش و تصحیح محتوا را یاد بگیرید و روی مهارتهای نویسندگی خود کار کنید. به طور کلی میتوانید در دو دسته از کسب و کارهای حوزه کریپتو به عنوان تولید کننده محتوا حضور داشته باشید ، شرکتها و سازمانهای دانش بنیان نظیر وب سایت ارز دیجیتال که اخبار مربوط به این حوزه را پوشش میدهند و با ارائه مطالب آموزشی دانش مخاطبان را در زمینه ارزهای دیجیتال گسترش می دهند. شرکتهایی که خدمات و محصولات مربوط به ارزهای دیجیتال را ارائه میدهند، مانند صرافی ها استارتاپ ها، پروژه های بلاک چینی و شرکتهای ارائه دهنده خدمات بلاک چینی.

عموماً برای کار در دسته اول میتوانید با تخصصهای مختلفی وارد میدان شوید؛ از جمله: نویسنده یا مترجم مقالات آموزشی یا اخبار در این موقعیت شغلی، ممکن است ترجمه یا تألیف یک مطلب یا ترکیب چند منبع به شما واگذار شود برای تألیف ،مطالب گاهی باید شبیه به محقق عمل و از چندین منبع مختلف اطلاعات لازم برای مقاله یا مطلب تألیفی خود را گردآوری کنید. بد نیست اشاره کنیم برای کار در بخش خبری باید سرعت بیشتری برای نوشتن داشته باشید و اغلب مواقع در دسترس باشید زیرا اخبار مربوط به صنعت کریپتو بسیار پویا هستند و ممکن است خبری که کار می کنید، به فاصله چند دقیقه اعتبارش را از دست بدهد. بیشتر نویسندگان بخش خبری در روزهای تعطیل هم گوش به زنگ اخبار جدید هستند.

تولید کننده محتوا در شبکه های اجتماعی

 اگر مهارت تولید محتوا در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توییتر و لینکدین را دارید میتوانید در این زمینه کار کنید مدیریت این بخش شامل ارسال آخرین مطالب وب سایت و اخبار و محتواهای جذاب مانند پرسشنامهها و کوییزهاست. علاوه براین در صورتی که از دانش تولید محتوای ویدئویی بهره مند هستید و صدا و فن بیان خوبی دارید، می توانید ویدئــو بســازید و پادکســت ضبــط کنیــد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx