آیا سم بنکمن فرید با ورشکستگی سلسیوس ارتباط داشته است؟

بنکمن فرید
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 404 نفر

شرکت امنیتی بلاکچین، پکشیلد (PeckShield)، سه کیف پول را شناسایی کرد که در زمان دیپگ (depeg) شدن stETH/ETH بین می و ژوئن سال ۲۰۲۲، حدود ۶۳،۸۶۰ توکن stETH، تقریباً ۹۰ میلیون دلار، را به اتریوم (ETH) تبدیل کردند. اتریوم و stETH از نظر ارزش باید با یکدیگر همسان باشند و دیپگ شدن به حالتی اشاره دارد که این تساوی قیمت ازبین می‌رود.

پکشیلد گفت که سه کیف پول، stETH را از صرافی FTX خارج کردند، آن را به ETH تبدیل کردند و سپس دوباره وجوه را به این صرافی منتقل کردند. این شرکت اضافه کرد که این تراکنش‌ها ممکن است به سم بنکمن فرید (SBF) موسس FTX مرتبط شوند.

تراکنش های مشکوک

هنگامی که stETH/ETH (ارزش stETH دربرابر اتریوم) در ۱۳ می ۲۰۲۲ به ۰.۹۷۱ دلار کاهش یافت، آدرس “0x6b92” حدود ۱۵۰۰۰ stETH (به ارزش ۲۳.۴ میلیون دلار) را از FTX برداشت، آن را با ۱۴۳۰۰ ETH معاوضه کرد و به FTX منتقل کرد. در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ دو کیف پول دیگر نیز زمانی که stETH/ETH به ۰.۹۵۵ دلار می‌رسد تراکنش‌های مشابهی را انجام می‌دهند.

پکشیلد گفت که کیف پول‌های «0x1b23» و «0x2e85» به طور تجمعی ۴۹۰۰۰ stETH به ارزش ۶۶ میلیون دلار از FTX خارج کردند، آنها را با ۴۲۰۰۰ اتریوم معاوضه کردند و وجوه را به FTX برگرداندند.

ارتباط با بنکمن فرید و آلامدا ریسرچ

یکی از مدیران کوین بیس، کانر گروگن، توییت کرد که دو کیف پول بیش از ۷۵ میلیون دلار stETH را از FTX در ۸ ژوئن ۲۰۲۲ برداشت کردند و تمام آن را در بازار فروختند. به گفته گروگن، این حرکت باعث ایجاد مجموعه‌ای از وقایع شد که در نهایت بر وام‌دهنده ورشکسته رمزارز، سلسیوس، و همچنین صندوق تامینی کریپتو Three Arrows Capital تأثیر گذاشت. او اشاره کرد که “دیپگ شدن stETH “به استرس قابل توجهی در بازار منجر شد و افزود که سلسیوس تنها چهار روز پس از این رویداد برداشت را متوقف کرد. گروگن افزود:

«آلامدا می‌توانست این فروش عظیم را در بازار OTC یا از طریق سلسیوس یا طرف بزرگ دیگری پردازش کند.»

به گفته گروگن، این کیف پول‌ها تا زمان انتقال ETH و stETH به صرافی ورشکسته بنکمن فرید (FTX) در ژانویه، ناشناخته بودند. با این حال، انگیزه پشت این مبادلات ناشناخته است. به گفته گروگن، آلامدا یک تفاوت قیمت هفت رقمی را در این معامله متحمل شد، که این سؤال را ایجاد می کند: چرا شرکت تجارت ارز دیجیتال باهوشی مثل آلامدا چنین حرکتی را انجام می دهد؟

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx