کاهش ۳۰ درصدی مالیات ارزهای دیجیتال در ژاپن 

مالیات ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 523 نفر

دولت ژاپن در روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد، اعلام کرد قانون‌گذاری‌های جدیدی را دررابطه‌با عرصه کریپتوکارنسی اعمال خواهد کرد که در راستای رشد و توسعه فضای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر کارگزاری‌های کریپتو در ژاپن، موظف به پرداخت ۳۰ درصد مالیات بر روی سود معوق (paper profits) صدور توکن‌ها هستند. اما بر اساس بازنگری اخیر آژانس مالیاتی این کشور، شرکت‌های صادرکننده توکن‌های دیجیتالی و سودهای تحقق‌نیافته از پرداخت مالیات معاف‌اند. مقامات ژاپنی این تغییر در قانون‌گذاری مالیات را حمایت از بازار کریپتو و ایجاد خلاقیت و ابتکار در حوزه بلاک‌چین می‌خوانند. کاهش ۳۰ درصدی مالیات ارزهای دیجیتال در کشور ژاپن چه تأثیری بر فعالیت صادرکنندگان توکن می‌گذارد؟

کاهش مالیات ارزهای دیجیتال در کشور ژاپن

اخیراً مقامات ژاپنی تشدید قانون‌گذاری‌های سخت را از عرصه کریپتو برداشتند و سعی در پذیرفتن این فناوری نوآورانه دارند. فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، سیاستمدار و نخست‌وزیر ژاپن، یکی از حامیان دارایی‌های دیجیتال و بخصوص بلاک‌چین است که این حوزه را «سرمایه‌داری جدید» می‌نامد. وی از پذیرش خرید و فروش ارز دیجیتال و فناوری خارق‌العاده بلاک‌چین در ژاپن استقبال می‌کند و سعی در تقویت اقتصاد این کشور از طریق ارزهای دیجیتال است. از همین روی قانون معافیت شرکت‌های تولیدکننده توکن محلی ژاپن از مالیات ۳۰ درصدی، به اجرا گذاشته می‌شود. البته شایان‌ذکر است سرمایه‌گذارانی که بیش از ۲۰۰۰۰۰ ین ژاپن از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنند، مشمول پرداخت ۵۵ درصد مالیات می‌شوند. چراکه سود بیش از ۲۰۰۰۰۰ ین که برابر است با ۱۴۰۰ دلار آمریکا، درآمد متفرقه تلقی می‌شود.

مالیت ارزهای دیجیتال

اخیرا کاهش ۳۰ درصدی مالیات ارزهای دیجیتال در کشور ژاپن توسط دولت این کشور در حال اجرایی شدن است.

 درخواست کاهش محدودیت‌ها برای معاملات مارجین

در همین حین که خبر تصمیم جدید دولت ژاپن درباره کاهش مالیات ۳۰ درصدی توکن‌ها منتشر شد، بحث‌هایی دررابطه‌با چالش‌های معاملات مارجین (margin trading) نیز مطرح شد. هفته گذشته بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که طبق آن انجمن تبادل دارایی‌های مجازی و رمزنگاری ژاپن، درخواستی مبنی بر کاهش محدودیت‌های معاملات مارجین را مطرح کرده است. این انجمن از رگلاتورهای ژاپن می‌خواهد که دررابطه‌با قانون‌گذاری‌های سفت‌وسخت خود در زمینه معاملات مارجین تجدیدنظر کند.

 انتشار استیبل‌کوین‌ها در بانک‌های محلی ژاپن

در اوایل تیرماه، گروه میتسوبیشی (MUFG)، بزرگ‌ترین بانک ژاپن، جزئیات پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین Progmat Coin خود را در اختیار کاربران گذاشت. این پلتفرم بستری برای بانک‌های محلی فراهم می‌کند تا بتوانند استیبل‌کوین‌ها و انواع دارایی‌های دیجیتال را توسعه دهند. همچنین این گروه مالی در حال مذاکره با شرکت‌های ارز دیجیتال در اقصی‌نقاط جهان می‌باشد تا انتشار استیبل‌کوین‌ها در سطح جهانی را ایجاد کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx