۷ درصد مردم اسپانیا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند

ارزهای دیجیتال اسپانیا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 601 نفر

۷ درصد مردم اسپانیا هولدر ارزهای دیجیتال هستند

کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار (CNMV)، بالاترین تنظیم کننده مقررات در اسپانیا   تخمین می زند که ۶.۸٪ از جمعیت بزرگسال اسپانیا بخشی از ثروت خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. بیشتر آنها از قشر پردرآمد هستند، در حالی که آنهایی که حقوق کمتری دارند ارزهای دیجیتال را جذاب به شمار نمی آورند.

با این حال، مردم اسپانیا از نظر پذیرش رمزارزها بسیار عقبتر از سایر کشورها هستند. چند ماه پیش، یک نظرسنجی جمینی نشان داد که برزیل و اندونزی به عنوان پیشروان پذیرش جهانی بیت کوین و سایر رمزازها هستند.

ارزهای دیجیتال در بین اسپانیایی ها چقدر محبوب است؟

کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار از ۱۵۰۰ بزرگسال در اسپانیا سؤال کرد تا بفهمد آنها چقدر از سرمایه خود را به بازار ارزهای دیجیتال اختصاص داده اند. بر اساس نتایج، ۶.۸٪ قبلا بیت کوین یا آلتکوین خریداری کرده اند، در حالی که این درصد در گروه های مختلف جمعیتی متفاوت است.

افراد جوان، تحصیل کرده و با درآمد خوب به احتمال زیاد سرمایه گذار ارزهای دیجیتال هستند. تقریباً ۳۶ درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله اعتراف کرده اند که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، در حالی که تنها ۷ درصد از افراد بین ۵۵ تا ۷۰ سال این کار را کرده اند.

بر اساس این گزارش، ۴۳.۳ درصد از سرمایه گذاران رمزارزها دارای مدرک دانشگاهی هستند، در حالی که ۲۸ درصد فاقد این سطح از تحصیلات هستند.

مشابه سایر کشورها، اکثر سرمایه گذاران حقوق و دستمزدهای قابل قبولی دریافت می کنند و مشاغل ثابتی دارند. کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار متوجه شد که ۴۱ درصد از افرادی که حقوقی بیش از ۳۰۰۰ یورو در ماه دارند وارد اکوسیستم رمزارزها شده‌اند، در حالی که ۱۰.۷ درصد از اسپانیایی‌هایی که کمتر از ۱۰۰۰ یورو درآمد دارند مقداری از سرمایه خود را به بازار کریپتو اختصاص داده‌اند.

جای تعجب نیست که ۶۶ درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در کشور اسپانیا مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

رمزارزها یک شکل قانونی سرمایه گذاری در اسپانیا در نظر گرفته می شود. در عین حال، عایدی سرمایه ناشی از فروش ارزهای رمزنگاری شده در محدوده ۱۹٪ تا ۲۳٪ (بسته به درآمد شخصی) مشمول مالیات می شود.

عقب افتادن از سایر کشورها

سطح پذیرش ارزهای دیجیتال در اسپانیا در مقایسه با برزیل و اندونزی ناچیز به نظر می رسد. بر اساس مطالعه ای که توسط صرافی جمینی انجام شده است، ۴۱ درصد از افراد مورد نظر از آن کشورها  در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

شایان ذکر است که بحران اقتصادی در برزیل و اندونزی قابل توجه است، در حالی که اکثریت جمعیت آنها دسترسی اولیه به خدمات بانکی ندارند. همین می تواند علاقه آن ها به این طبقه دارایی را توجیه کند. خرید ارزهای دیجیتال می تواند به عنوان محافظی در برابر تورم در نظر گرفته شود زیرا ارزش رئال برزیل و روپیه اندونزی اخیراً کاهش یافته است.

اسپانیا همچنین با اقتصادهای پیشرو مانند ایالات متحده آمریکا و بریتانیا فاصله زیادی دارد، جایی که نرخ پذیرش کریپتو به ترتیب ۲۰٪ و ۱۸٪ است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx