چین، نهنگ خاموش کریپتو

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

اگرچه چین از اوایل سال 2013 شروع به محدود کردن استفاده از ارزهای دیجیتال و در درجه اول بیت کوین (BTC) کرد، اما از آن زمان ناخواسته به لطف اجرای اقدامات محدودکننده خود، وضعیت یک نهنگ کریپتو خاموش را به دست آورده و آن را حفظ کرده است. برای یادآوری، نیویورک تایمز در آن زمان […]

کریپتو

اگرچه چین از اوایل سال 2013 شروع به محدود کردن استفاده از ارزهای دیجیتال و در درجه اول بیت کوین (BTC) کرد، اما از آن زمان ناخواسته به لطف اجرای اقدامات محدودکننده خود، وضعیت یک نهنگ کریپتو خاموش را به دست آورده و آن را حفظ کرده است.

برای یادآوری، نیویورک تایمز در آن زمان گزارش داد که در 5 دسامبر 2013، مقامات چینی اقدام به محدود کردن بانک های این کشور در استفاده از بیت کوین به عنوان ارز کردند و نگرانی ها در مورد پولشویی و ثبات مالی را به عنوان دلایل اصلی مشخص کردند.

در واقع، دستورالعملی که توسط بانک خلق چین و چهار وزارتخانه و سازمان دیگر راه اندازی شد، بیان کرد که این اقدام به منظور «حفاظت از وضعیت یوان به عنوان ارز قانونی، جلوگیری از خطرات پولشویی و حفاظت از ثبات مالی» ضروری است.

فعالیت های کریپتویی با وجود ممنوعیت ها ادامه دارد

جنگ ضد کریپتو ادامه یافت و در اواسط سال 2021 به اوج رسید و با ممنوعیت سراسری کلیه خدمات مرتبط با رمزارزها ادامه یافت. در همان زمان، فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین در چین ادامه پیدا کرد، که برای مدت کوتاهی در دوره پس از ممنوعیت متوقف شد و بر اساس داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل رمزارز Bitrawr، تا 6 دسامبر تعداد 69 گره بیت‌کوین قابل دسترس وجود داشت.

بازار کریپتو

بیت کوین کافی برای از بین بردن بازار کریپتو

نه سال پس از ممنوعیت اولیه بیت کوین، فاش شد که چین آنقدر ارز دیجیتال در دستان خود دارد که اگر رهبری آن تصمیم به انجام این کار بگیرد، می تواند پایه های بازار ارزهای دیجیتال را در عرض چند ثانیه متزلزل کند. به طور خاص، پس از مصادره مقدار زیادی بیت کوین و اتریوم (ETH) از طرح پلاس توکن در سال 2019، دولت چین اکنون 194000 بیت کوین و 833000 اتریوم در اختیار دارد.

نهنگ کریپتو

به عبارت دیگر، طبق داده‌های BuyBitcoinWorldwide که در 6 دسامبر بازیابی شد، 3000 روز پس از اجرای این ممنوعیت، جمهوری خلق چین بیت‌کوین بیشتری نسبت به شرکت‌هایی مانند مایکرو استراتژی مایکل سیلور و تسلا شرکت ایلان ماسک دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx