چین، نهنگ خاموش کریپتو

کریپتو
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 506 نفر

اگرچه چین از اوایل سال ۲۰۱۳ شروع به محدود کردن استفاده از ارزهای دیجیتال و در درجه اول بیت کوین (BTC) کرد، اما از آن زمان ناخواسته به لطف اجرای اقدامات محدودکننده خود، وضعیت یک نهنگ کریپتو خاموش را به دست آورده و آن را حفظ کرده است.

برای یادآوری، نیویورک تایمز در آن زمان گزارش داد که در ۵ دسامبر ۲۰۱۳، مقامات چینی اقدام به محدود کردن بانک های این کشور در استفاده از بیت کوین به عنوان ارز کردند و نگرانی ها در مورد پولشویی و ثبات مالی را به عنوان دلایل اصلی مشخص کردند.

در واقع، دستورالعملی که توسط بانک خلق چین و چهار وزارتخانه و سازمان دیگر راه اندازی شد، بیان کرد که این اقدام به منظور «حفاظت از وضعیت یوان به عنوان ارز قانونی، جلوگیری از خطرات پولشویی و حفاظت از ثبات مالی» ضروری است.

فعالیت های کریپتویی با وجود ممنوعیت ها ادامه دارد

جنگ ضد کریپتو ادامه یافت و در اواسط سال ۲۰۲۱ به اوج رسید و با ممنوعیت سراسری کلیه خدمات مرتبط با رمزارزها ادامه یافت. در همان زمان، فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین در چین ادامه پیدا کرد، که برای مدت کوتاهی در دوره پس از ممنوعیت متوقف شد و بر اساس داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل رمزارز Bitrawr، تا ۶ دسامبر تعداد ۶۹ گره بیت‌کوین قابل دسترس وجود داشت.

بازار کریپتو

بیت کوین کافی برای از بین بردن بازار کریپتو

نه سال پس از ممنوعیت اولیه بیت کوین، فاش شد که چین آنقدر ارز دیجیتال در دستان خود دارد که اگر رهبری آن تصمیم به انجام این کار بگیرد، می تواند پایه های بازار ارزهای دیجیتال را در عرض چند ثانیه متزلزل کند. به طور خاص، پس از مصادره مقدار زیادی بیت کوین و اتریوم (ETH) از طرح پلاس توکن در سال ۲۰۱۹، دولت چین اکنون ۱۹۴۰۰۰ بیت کوین و ۸۳۳۰۰۰ اتریوم در اختیار دارد.

نهنگ کریپتو

به عبارت دیگر، طبق داده‌های BuyBitcoinWorldwide که در ۶ دسامبر بازیابی شد، ۳۰۰۰ روز پس از اجرای این ممنوعیت، جمهوری خلق چین بیت‌کوین بیشتری نسبت به شرکت‌هایی مانند مایکرو استراتژی مایکل سیلور و تسلا شرکت ایلان ماسک دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx